کد خبر: ۵۹۴۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
تقدیر از نمایندگان مردم و چند نکته؛

پایان «فرجی دانا»، آغاز «کرسنت»؛ آیا باید منتظر یک اقدام خوب دیگر از مجلس بود؟

این روزها برای کسانی که شعار اصول‌گرایی سر می‌دادند، روزهای مهمی است؛ پرونده‌های بسیاری در کشور وجود دارد که هر یک می‌تواند معیاری باشد برای سنجش وفادار ماندن نمایندگان بر شعارهای خود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «فشار، تهدید و تطمیع بی سابقه طی 11 سال گذشته»؛ این را زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات حامیان دولت و فرجی دانا در قبال نمایندگان مجلس مطرح کرد تا بلکه آنان را از استیضاح منصرف نمایند. اما نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد که نمایندگان با پافشاری و اصرار بر اعتراضات اصولی‌شان کار را تمام کردند. حتی در این میان دفاعیات فرجی دانا و «دوپینگ لاریجانی» در آخرین لحظات که سعی کرد تا نمایندگان را از عدم رای اعتماد به وزیر علوم منصرف کند، کارگر نیفتاد و «نه» مجلس به فرجی دانا به خوبی به دولت این پیام را صادر کرد که نمایندگان مردم در خانه ملت بر سر خطوط قرمزی چون «فتنه» استوار ایستاده‌اند. اگرچه برخی از رسانه‌های حامی دولت حتی در همین استان فارس، سعی کردند تا این اقدام مجلس را از سوی افراطیون بدانند، اما حالا همه می‌دانند که چه به استیضاخ کنندگان افراطی گفته شود و چه معتدل! وزیر علوم بعدی باید از خط فتنه دوری کند.

همان‌قدر که اقدام مجلسی‌ها در این خصوص قابل تقدیر است، نمایندگان استان فارس اما باید پاسخ دهند که دقیقا چه کرده‌اند؟ عملکرد خنثی آنان در روزهای قبل از استیضاح به خوبی مشخص بود. آنان علاقه‌ای به اظهار نظر در خصوص استیضاح وزیر علوم نداشتند در حالی که همه چیز مشخص بود. شیرازه در مطلبی به تفصیل به رفتار بعضا متناقض اینان با شعارها و ادعای‌شان پرداخته است؛ نمایندگانِ «فارسِ در قله» همچنان در سکوت/ چرا تماس تلفنی با برخی نمایندگان فارس بی‌ پاسخ ماند؟!

اما حالا که مجلس به خوبی نشان داده است استوار بر سر مصالح نظام ایستاده و هرگونه تخلفی را رصد کرده و در صورت لزوم به اقدام قانونی می‌پردازد، اکنون باید نسبت به مساله مهم‌تری که این روزها در رسانه‌ها مطرح شده است، توجه داشته باشد؛ کرسنت. در ماجرای کرسنت که به یک قرارداد گازی در زمان اصلاحات برمی‌گردد، حقوق مردم ایران بیشتر از ماجرای فساد 3000 میلیاردی تضییع شده است. در این پرونده نام یکی از وزرای کنونی دولت روحانی و «م-ه» یکی از آقازادگان معروف که این روزها دادگاه او در حال برگزاری است، دیده می‌شود. نمایندگان مجلس همان‌گونه که در پاسداری از عرصه علم و حراست از حریم آن در مقابل بازی‌های سیاسی، توانستند کارنامه خوبی از خود به جای بگذارند، این بار اما با مطالبه جدی از قوه قضائیه می‌توانند فشار سنگینی که کانون‌های قدرت و ثروت بر این قوه وارد می‌کنند را کاهش دهند تا بلکه ابعاد پیچیده حضور برخی از آقازاده‌ها در ماجرای کرسنت به خوبی مشخص و با خاطیان در هر جایگاهی که باشند، برخورد قانونی شود.

این روزها برای کسانی که شعار اصول‌گرایی سر می‌دادند، روزهای مهمی است؛ پرونده‌های بسیاری در کشور وجود دارد که هر یک می‌تواند معیاری باشد برای سنجش وفادار ماندن نمایندگان بر شعارهای خود. آیا این‌گونه خواهد شد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
بابك زنجاني و٩٠٠٠ميليلرد تؤمان فراموش نشود
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
نه دیگه نوبتی که باشه نوبت بررسی پرونده غارتگران کشور احمدی نزاد و اطرافیانش است !رحیمی بقایی مرتضوی و دیگر کاسبان تحریم!
ناشناس
و همچنين دوستان نيابتي آنان... آقازاده ها و...