کد خبر: ۵۹۴۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: راه برون رفت از نابسامانی های اجتماعی دین است

امام دین را از مهجوریت خارج کرده و ایران باید این مدیریت موفق را اثبات کند که تاریح مصرف دین تمام نشده است.
به گزارش شیرازه به نقل از شبستان، احمد همتی بوشهری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گدشته در همایش تکریم و تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور که به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شده بود، با اشاره به تاثیر تاسی از آیات قرآن کریم در زندگی گفت: امروز مشخص شده است که با مدیریت دینی و اسلامی و تاسی از معارف قرآنی سبب کاهش جرائم، آمار قتل و طلاق در جامعه می شود.

وی با اشاره به نقش سازنده علما و طلاب در گسترش فرهنگ قران، خاطرنشان کرد: در هر روستا که خانه عالم ساخته شده، زندگی به سمت و سوی دینی سوق پیدا کرده وآستانه تحمل مردم بالارفته است.
همتی بوشهری افزود: سراسر زندگی ما به دنیایی از تبلیغات، مصرف گرایی و دنیاطلبی تبدیل شده است و امروز باید به سمتی برویم که سخنان ائمه در متن زندگی ما قرار گیرد و سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها ترویج شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از حضور مردم در مساجد، خاطرنشان کرد: 70 تا 80 هزار مسجد در کشور وجود دارد که با احتساب هر مسجد به طور میانگین یک صد نفر در روز، هفت میلیون نفر مخاطب باقصد قربت و با طهارت در مسجد حاضر می شوند که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و از این ظرفیت غفلت شده است.

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس همچنین یاداور شد: پتانسیل موجود در کانون های مساجد نیز باید بیشتر از گذشته مورد توجه باشد و دولتمردان نیز مورد عنایت و مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس مسئولیت کمیته مساجد و کارگروه کانون های مساجد کشور را به عهده دارد، افزود: در قالب این کمسیون 21 پیشنهاد و مصوبه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده و بناست به عنوان دستورالعمل قرار گیرد که از جمله آن می توان به توسعه فعالیت در فضای مجازی با محوریت دین و مساجد اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: استفاده بهینه از توانمندی نخبگان مسجدی و تخصیص اعتبار ویژه برای گسترش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، بزرگداشت شهدا در مساجد و کانون های تخصصی، اجرای طرح های فرهنگی قرانی و هنری درمساجد و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده با استفاده از مساجد و استفاده از مباجث دینی در مشاوره های خانواده از دیگر مصوبه های پیشنهادی است.

همتی بوشهری راه برون رفت از وضعیت های نابسامان اجتماعی را دین دانست و تاکید کرد: پرداختن به امور دینی از وظایف انقلاب اسلامی است و امام دین را از مهجوریت خارج کرده و ایران باید این مدیریت موفق را اثبات کند که تاریح مصرف دین تمام نشده است.

خاطرنشان می شود: در همایش تکریم و تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور که به مناسبت روز جهانی مسجد به همت دبیرخانه کانون های مساجد فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار حافظ شیراز برگزار شده بود، از 300 نفر از قاریان، مفسران، مسئولان اجرای طرح، اساتید قرآنی، مدیران کانون های مساجد و خانه های نور، مدیران کل قرآن محور و حامی برنامه های قرآنی در مساجد تجلیل به عمل آمد.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دهزیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
1
با سلام نامبرده هنوز تودیع نشده
123
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
0
درود بر همتی بوشهری مدیر توانمند فرهنگ و ارشاد فارس