کد خبر: ۵۹۵۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با شیرازه:

نجفی را دوباره آزمودن خطا بود/ رئیس جمهور از مجلس مشاوره بگیرد

انتخاب نجفی برای مدیریت سه ماهه در وزارت علوم هم کاری شایسته نبود و باید از نیروهای علمی توانمندتری استفاده می شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، گفت: در حالی که وزارت علوم هزاران نیروی علمی و کاردان دارد، انتخاب آقای نجفی به این سمت مساله ای عجیب و در خور تامل است.

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار شیــرازه، انتخاب محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم را اقدامی در خور تامل توصیف کرد و با بیان این که قطعا وی گزینه نهایی برای تصدی گری وزارت علوم نخواهد بود، گفت: آقای نجفی را دوباره آزمودن خطاست. ضمن این که وی حتی از شرایط جسمی مناسبی برای پذیرش این پست، برخوردار نیست.

جعفری در عین حال گفت: حتی انتخاب نجفی برای مدیریت سه ماهه در وزارت علوم هم کاری شایسته نبود و باید از نیروهای علمی توانمندتری استفاده می شد.

جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر این که چنین گزینه ای قطعا با استقبال مجلس مواجه نخواهد شد، گفت: آقای روحانی باید کسی را برای وزات علوم معرفی کند که از بدنه این وزارتخانه باشد و دغدغه های موجود در متن استیضاح فرجی دانا را هم رفع کند.

جعفری سرپرستی سه ماهه نجفی را هم محل اشکال دانست و گفت: ما نمی خواهیم نیت خوانی بکنیم، اما کاش معلوم می شد دلیل چنین انتخابی چه بوده است و رییس جمهور به دنبال چیست؟ آقای نجفی حتی برای سه ماه حضور در وزارت علوم هم، گزینه مناسبی نبودند.

وی افزود: همین مقدار که رییس جمهور با انتخاب خود، تحلیل هایی را ایجاد کرده و یک سری احتمالات را دامن زدند، یعنی این که این موضوع، مساله دار است و ای کاش فرد دیگری به این سمت انتخاب می شد.

وی در پایان گفت: رییس جمهور اگر مایل باشند، مجلس می تواند در باب انتخاب وزیر به ایشان مشاوره بدهد، اما مساله مهم تری و قطعی تر این است که آقای نجفی قطعا به درد وزارت علوم نمی خورند.

به گزارش شیرازه، محمد علی نجفی در آغاز به کار دولت روحانی، با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد. دو روز بعد حسن روحانی طی حکمی وی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب کرد. اما نجفی باز این سمت استعفا داده و این بار به سمت دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب شد. وی اینک پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
1
"وی در پایان گفت: رییس جمهور اگر مایل باشند، مجلس می تواند در باب انتخاب وزیر به ایشان مشاوره بدهد، اما مساله مهم تری و قطعی تر این است که آقای نجفی قطعا به درد وزارت علوم نمی خورند."
علنا دارند می گند که بذارید ما انتخاب کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
2
آقاي محمد|| ايشان گفته اند مشاوره بدهند .مشورت از تاكيدات دين مبين اسلام است اما تصميم نهايي با آفاي روحاني است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
0
بابا این نمایندگان به درد ملت نمی خورند ، بجای اینکه بی کاری / مسکن/ ازدواج رو حل کنند دارند درباره چه موضوعاتی صحبت می کنند. اینه به فکر منافع خودشون هستند نه مردم.