کد خبر: ۵۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

شماره‌ تلفن‌های فارس تغییر می‌کند/ برای دریافت شماره‌های جدید چه باید کرد؟

از دوازدهم شهریورماه به تمام شماره تلفن‌های مشترکان در کلانشهر شیراز رقم سه اضافه می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در استان فارس از ۱۲ شهریورماه اجرا می‌شود. بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مصوبه مجلس و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اجرای طرح هم‌کدسازی از سال ۹۰ در تهران آغاز شد و در سایر استان‌ها هم در حال اجرا است و با اجرای این طرح در کل کشور تنها ۳۰ کد برای ۳۰ استان خواهیم داشت.

با اجرای این طرح تمام شماره‌های ثابت استان فارس هشت رقمی می‌شوند، به این صورت که از دوازدهم شهریورماه به تمام شماره تلفن‌های مشترکان در کلانشهر شیراز رقم سه اضافه می‌شود و شمارهای تلفن ثابت شهر شیراز بدون هیچگونه تغییر دیگری هشت رقمی می‌شود.

در سایر شهرستان‌های استان علاوه بر افزوده شدن یک عدد به ابتدای شماره، ممکن است شماره تغییرات دیگری نیز داشته باشد. با اجرای طرح به ابتدای شماره تلفن‌های شهرستان‌های شمالی استان مانند آباده، اقلید، بوانات، خرم بید، مرودشت، سعادت شهر، ارسنجان، کازرون، نورآباد و توابع آن‌ها عدد چهار اضافه می‌شود و ممکن است شماره تلفن‌های مشترکان هم تغییراتی داشته باشد.

 شماره تلفن‌های شهرستان‌های جنوبی استان فارس مانند لار، لامرد، خنج، اوز، گراش، مهر، فسا، داراب، نی‌ریز، استهبان، جهرم، قیر و کارزین و توابع آن‌ها نیز با عدد ۵ آغاز و تغییر می‌کنند.

اهالی استان فارس به سه روش زیر می توانند از شماره جدید خود مطلع شوند.


1- دریافت نرم افزار ذیل که برروی گوشی های هوشمند نصب می شود.


قابلیت های این نرم افزار:

1)  پشتیبان گیری از شماره تلفن های موجود در گوشی تلفن همراه
2) اصلاح شماره تلفن های ثابت مخاطبین استان فارس در گوشی تلفن همراه
3) راهنمای خدمات تلفن ثابت، همراه، دیتا و اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض
4) معرفی سامانه 1818 و 2000
5) معرفی روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس

2- تماس باشماره رایگان 3200

3- مراجعه به وب سایت مخابرات استان فارس
نظرات بینندگان