کد خبر: ۵۹۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
پاسخ های دکتر ایمانیه به سوالات شیرازه؛

حذف کامل پدیده زیرمیزی پزشکان در فارس/ رضایت 53 درصدی مردم از طرح پزشک خانواده/ لبنیات فارس روغن پالم ندارند

با امضاء تفاهم نامه، شیراز، مرکز پزشکی باز ساختی جنوب کشور شد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست خبری دستاوردها و عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی در طول یکسال گذشته خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانست با اجرای طرح تحول در سلامت، پرداختی های مردم را کم و از سردرگمی آنها جهت دریافت دارو در بیمارستانها کاهش یابد.

وی ادامه داد: طی 4 ماه گذشته قیمت های دارویی و عمل سزارین که در حال افزایش بود، مدیریت و کنترل گردید و جهت بهبود به ساختمان های بیمارستان، اتاق های بیماران تعمیر و رنگ آمیزی شد، همچنین توانستیم معضل بزرگ زیرمیزی در استان را به صورت کلی حذف نمائیم.

ایمانیه با اشاره به کاهش پرداختی ها در استان افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت بیماران در بیمارستان های دانشگاهی 37 درصد از هزینه ها را پرداخت می نمودند که با اجرای این طرح، پرداختی ها به 10 درصد رسیده است.

مردم برای شکایت از زیرمیزی به شماره 1590 یا 2930 تماس بگیرید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر حذف کامل زیر میزی در استان خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان فارس این ادعا را دارد که زیرمیزی در استان فارس به صورت کامل حذف شده است.

این مسئول ادامه داد: اگر بیماری در بیمارستان های خصوصی تحت عمل جراحی قرار گرفت، می بایست هزینه را به بیمارستان پرداخت نماید و اگر پزشکی در مطب خواستار واریز هزینه بود، طبق مقررات خلاف می باشد و بیماران عزیز می بایست این تخلف را به شماره 1590 یا 2930 اطلاع رسانی نمایند.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص شکایات بیماران اذعان داشت: در بازرسی های صورت گرفته از شکایات مردمی، به هیچ عنوان نام بیمار عنوان نمی شود و از مردم می خواهیم که در حذف کلی این واقعه به دانشگاه کمک نمایند.

حضور 70 درصد از پزشکان متخصص و فوق تخصص در طرح پزشک خانواده

ایمانیه با اشاره به تحول در درمان یاد آور شد: با اجرای پزشک خانواده در این استان، هم اینک در آستانه سومین سال اجرایی این طرح می باشیم که طی دو سال گذشته آسیب ها شناسایی و چالش های آن برطرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اذعان داشت: بیش از 70 درصد از متخصصان و فوق تخصص ها در کل استان فارس وارد طرح پزشک خانواده شده اند که از این تعداد بیش از 700 نفر در بخش دولتی و حدود 400 نفر در بخش خصوصی قرارداد خود را در بیمارستان ها به امضاء رسانیده اند.

وی در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر مشکل اصلی طرح پزشک خانواده خاطر نشان کرد: در پژوهش های صورت گرفته طی 4 مرحله در اجرای این طرح بیش از 53 درصد از مردم استان از اجرای طرح پزشک خانواده راضی بوده اند.

افزایش رضایت مندی بیماران از طرح پزشک خانواده

این مقام اظهار داشت: در اولین پژوهش که در 6 ماهه اول اجرای این طرح صورت گرفت، با مشورت پزشکان و مراجعه کنندگان عضو پزشک خانواده بیش از 42 درصد و در 12 ماه اول این طرح 48 درصداز مراجعه کنندگان از اجرای این طرح راضی بوده اند، همچنین در پژوهش 18 ماهه اجرایی این طرح میزان رضایت مندی بیماران و افراد مراجعه کننده به 53 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر در پژوهش 24 ماهه اول این طرح می باشیم، که به صورت کلی در هر 6 ماه شاهد افزایش 4 الی 5 درصدی رضایت مندی بیماران از اجرای طرح پزشک خانواده هستیم.

ایمانیه با اشاره به نارضایتی نیمی دیگر از افراد یادآور شد: با بررسی های صورت گرفته، شکایات نیمی از افراد به دلیل عدم مراجعه مستقیم به پزشک متخصص می باشد که این نارضایتی در کشورهایی مثل انگلستان و کانادا که بیش از 50 الی 20 سال سابقه اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع را دارند مشاهده می نمائیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اگر تمام نواقص طرح پزشک خانوداه برطرف گردد، شاهد نارضایتی چند درصدی مراجعه کنندگان خواهیم بود.

ایمانیه گفت: مردم کشور باید بدانند که پزشک خانوداه جهت شناسایی نوع بیماری می باشد و متخصص می تواند درصد کمی از این بیماری را برطرف نماید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تحول در نظام بهداشت یادآور شد: به مناسبت روز پزشک و هفته دولت، افتتاح یک مرکز در هر شهرستان به عنوان مرکز جامعه سلامت که در آن پزشک، پرستار، ماما، بهداشت محیط، بهداشت خانواده، روانشناسی بالینی و حضور فردی به عنوان سلامت وخود مراقبتی را خواهیم داشت.

این مقام اظهار داشت: هدف از ایجاد این مراکز در درجه اول غربالگری به موقع، آموزش به مردم و نگاه همه جانبه به سلامت می باشد.

ایمانیه با اشاره به سیاست های جمعیت مبنی بر افزایش جمعیت خاطر نشان کرد: وظیفه کاهش جمعیت با وزارت بهداشت بوده است ولیکن، وزارت بهداشت می تواند تبلیغات خود مبنی بر رایگان بودن برخی از خدمات که جهت کاهش جمعیت می شود را قطع نماید که به حمد الله این اتفاق صورت گرفته است.

لبنیات استان فارس روغن پالم ندارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به دیگر سوال شیرازه مبنی بر استفاده لبنیات این استان از روغن پالم و استفاده نکردن مردم از لبنیات گفت: روغن پالم جزء سموم آلاینده ها نیست، جزء روغن نباتی با درصد اشباع بالا می باشد که معمولا از کشورهای اندولزی و مالزی وارد می شوند و نظیر آن را می توان در روغن های جامد و روغن نارگیل مشاهده نمود.

وی با اشاره به صدور مجوز استفاده از روغن پالم جهت کارخانجات لبنیاتی ادامه داد: صدور مجوز استفاده از روغن پالم بصورتی صادر گردیده است که مجوز واردات این نوع روغن را داریم.

ایمانیه افزود: هیچ کدام از کارخانجات لبنیاتی حق استفاده از روغن پالم در لبنیاتی مانند شیر و ماست را ندارند و برای استفاده از دیگر محصولات همانند بستنی، سرشیر و خامه با سقف مجازی که مشخص شده است بلامانع می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وجود این روغن در کارخانجات استان فارس اظهارداشت: طبق بررسی های صورت گرفته شده از 53 کارخانه موجود در استان، تنها یک کارخانه از حد مجاز این روغن استفاده می نمود که با آن برخورد شده است.

این مسئول یاد اور شد: مردم نگرانی از لبنیاتی با مارک های پگاه، رامک، دایتی، ارژن، دامداران و... نباشند.

ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شیراز

ایمانیه در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر نبود بیمارستان در جنوب شهر شیراز افزود: با ساخت بیمارستان احمد ابن موسی(ع) و ساخت یک بیمارستان دیگر در بلوار مدرس واقع در خیابان کاوه با ظرفیت نزدیک به 200 تخت می توان این مشکل را در جنوب شهر شیراز برطرف نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت بیمارستان ها با وقف مشارکتی اذعان داشت: پیگیری احداث بیمارستان 500 تخته خوابی ویژه سرطانی ها در جنوب کشور با محوریت شهر شیراز می باشیم که ساخت این بیمارستان با تجهیزات به کار رفته بیش از 200 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
1
....حذف کامل زیر میزی در استان .....!
از آقاي دكتر ايمانيه خواهش ميكنم نام ده پزشك جراح بيمارستان ....كه در مطب خود زيرميزي نمي گيرند را جهت اطلاع عموم مردم شيراز اعلام نمايند تا مردم اشتباها به اين عزيزان پيشنهاد دريافت زير ميزي ندهند!و از خدمات اين عزيزان با نرخ مصوب بهره مند شوند!