کد خبر: ۵۹۵۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
استاندار فارس در نشست خبری:

من و منصوبان من جهادی حرکت می‌کنیم/ طرف هیچ دعوای سیاسی نیستم/ اجازه نمی‌دهیم شیرازه استان از هم بپاشد/ غیر از «مریدی» شخص دیگری را برای مدیرکلی ارشاد نمی پذیریم/ مسکن مهر سنگی است که در چاه افتاده!/ مردم در فارس دنبال وام گرفتن نیستند!

سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر بسیجی عمل می‌کند و می‌خواهند زود به نتیجه برسند اما بدنه دولتی لخت است و تا بخواهد راه بیفتد زمان‌بر است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس گفت: کل اعتبارات تخصیص داده شده به استان فارس در بخش‌های مختلف 1353 میلیارد و 500 میلیون تومان است که از این مبلغ 413 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبارات استانی، 697 میلیارد و 243 میلیون تومان اعتبارات ملی و 243 میلیارد تومان اعتبار ماده 180 می‌باشد که ناظر و دخیل اعتبارات ماده 180 نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستند و با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری به بخش‌های مختلف فرهنگی، بهداشت و راه و شهرسازی تخصیص داده می‌شود.

سیدمحمد احمدی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت جمع خبرنگاران با اشاره به رشد اقتصادی منفی شش‌ و هفت دهم درصدی و تورم 45 درصدی در سال‌های گذشته اظهار کرد: این وضعیت اقتصادی برای هر نظام مقتدری شکننده است و کمتر کشوری با چنین شرایطی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که اکنون دولت در حال مدیریت مسائل اقتصادی و سروسامان دادن به اقتصاد نابه‌سامان به ‌جا مانده از سال‌های گذشته است.

اکنون تورم نقطه به نقطه به 14درصد رسیده است

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی منفی با اتخاذ مواضعی از طرف دولت ظرف یک‌سال اخیر به صفر نزدیک می‌شود و براساس برآورد صندوق ملی پول به یک‌و دودهم درصد می‌رسد، افزود: با سیاست‌های دولت در شرایطی که تورم ایران بعد از زیمباوه بالاترین تورم جهان بود اکنون تورم نقطه به نقطه به 14درصد کاهش یافته و تورم کلی به 25 رسیده است.


تیم اقتصادی دولت قوی و کارآمد است

مقام ارشد دولت در استان فارس با تصریح اینکه قیمت مسکن و ارز ثبات تقریبی پیدا کرده است، تیم اقتصادی دولت را قوی و کارآمد توصیف و اظهار کرد: هرچند ممکن است به زعم دیگران انتقاداتی نسبت به تیم اقتصادی دولت وجود داشته باشد اما دولت با تشکیل جلسات تخصصی و بهره‌گیری از اندیشمندان و اربابان علم اقتصاد، بسته‌های اقتصادی تهیه کرده است.

احمدی با اشاره به رهاسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده کشور گفت: سال گذشته اعتبار عمرانی کشور 36 هزار میلیارد تومان بود که تنها 6 هزار میلیارد تومان آن محقق شده بود و کفاف پروژه‌های موجود را نمی‌کرد اما امسال با رها شدن بخشی از دارایی‌های بلوکه شده اعتبار محقق شده عمرانی به 20 هزار میلیارد تومان رسید که مطالبات پیمانکاران در استان‌های مختلف پرداخت شد.

امسال در فارس، پروژه ها با هزار و 342 میلیارد و 700میلیون تومان اعتبار آماده افتتاح است

نماینده دولت در استان فارس با یادآوری اینکه در هفته دولت در سال گذشته 375 پروژه به ارزش 660 میلیارد تومان افتتاح شد، ادامه داد: امسال در استان برای هفته دولت،945 پروژه بزرگ و کوچک با اعتبار هزار و 342 میلیارد و 700میلیون تومان اعتبار آماده افتتاح است.

احمدی با بیان اینکه خط آبرسانی شیراز به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: پروژه آبرسانی شیراز بدون وقفه توسط قرارگاه خاتم‌النبیاء در حال انجام است که با تزریق اعتبار بیشتر به بهره‌برداری می‌رسد و قادر خواهد بود 70 میلیون مترمکعب آب به شیراز منتقل کند.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز به بوشهر در دست پیگیری است، اظهار امیدواری کرد: با اجرای راه‌آهن شیراز به بوشهر به طول 250 کیلومتر که فاینانس آن آزاد شده است، خطوط ریلی استان به سمت عسلویه و لار به خط آهن بندرعباس متصل شود.

احمدی از در دست اجرا بودن راه‌آهن شیراز به گل‌گهر خبر داد که از سمت گل‌گهر به نی‌ریز در حال ساخت است و گفت: مطالعات راه‌آهن سریع و سیر شیراز به اصفهان و مطالعات راه‌آهن شیراز به خوزستان نیز به اتمام رسیده است و به دنبال سرمایه‌گذار برای آن‌ها هستیم.

آزاد راه شیراز به اصفهان حداکثر تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فارس با بیان اینکه با احداث آزادراه شیراز به اصفهان مسیر جنوب به شمال کشور 140 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، گفت: ساخت این آزادراه متوقف شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته فعال شد که در حال حاضر ‌هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین تحت اشراف قرارگاه خاتم‌الوصیاء در آن مشغول به کار است که این پروژه حداکثر تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و با تزریق اعتبار امکان تسریع در آن و بهره‌برداری ظرف مدت دو سال وجود دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه پروژه راه‌آهن یزد به سمت اقلید نیز در حال اجرا است، گفت: کارخانه فولاد نی‌ریز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با راه‌اندازی کارخانجات بزرگ و کوچک، استان در وضعیت اقتصادی مطلوب‌تری قرار می‌گیرد.

استاندار فارس از تکمیل ده‌ و نیم کیلومتر از پروژه قطاری شهری شیراز و  افتتاح آن با حضور مقامات کشوری خبر داد و  همچنین گفت: شورای توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشکیل شده و در حال رایزنی برای گرفتن اعتبارات بیشتر برای اجرای طرح توسعه هستیم که در این راستا جلسات متعددی با مسئولان کشوری از جمله دکتر نوبخت داشته‌ایم و امیدواریم اعتبارات مناسب‌تری به این طرح برای اجرای طرح تملک و فازهای بعدی اختصاص داده شود.

واگذاری 80هزار هکتار زمین برای کارخانه تولید ظروف آشپزخانه در منطقه ویژه اقتصادی

احمدی از ساخت دو کارخانه داروسازی و همچنین واگذاری 80هزار هکتار زمین برای کارخانه تولید ظروف آشپزخانه استیل البرز در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

مقام ارشد دولت در استان فارس از فعال شدن پروژه شهر سلامت در هزار هکتار زمین و تکمیل بیمارستان‌های بزرگ سوانح و سوختگی، پیوند اعضا و توسعه بیمارستان‌ تروما و احداث بیمارستان جدید نمازی و بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور به‌عنوان اقدامات انجام شده و در حال انجام در حوزه گردشگری سلامت نام برد.

دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آبرسانی روستایی در سطح استان نیاز داریم

وی با اذعان به اینکه هنگام تحویل دولت در بخش آب و راه‌و شهرسازی بیش از 700 میلیارد تومان بدهی داشته‌ایم، گفت: اکنون به دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آبرسانی روستایی در سطح استان نیاز داریم.

احمدی درخصوص مشکل آب در فارس خاطرنشان کرد: جلساتی را با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، برگزار کرده‌ایم و به سمت تشکیل شورای عالی آب در استان حرکت می‌کنیم که امیدواریم تمام مشکلات را به‌درستی مدیریت کنیم.

درگذشته سیاست خارجی تقریبا قفل و بسته بود

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت گفت: درگذشته سیاست خارجی تقریبا قفل و بسته بود و حتی رابطه با کشورهای همسایه در وضعیت مطلوبی قرار نداشت که دولت یازدهم با شعاری که مطرح کرد و رسالتی که در قبال خون شهدا داشت به این وضعیت خاتمه داد بنابراین توانست با ایجاد انسجام در داخل کشور و تنش‌زدایی در سطح روابط خارجی گام‌های خوبی برای پیشرفت کشور بردارد.

تاکنون 10 هئیت مذاکره کننده خارجی برای سرمایه‌گذاری در فارس حضور یافته‌اند

وی با بیان اینکه آقای روحانی به شیخ دیپلمات معروف است و در مسئولیت‌های مختلف آب‌دیده شده و اکنون هم مدیریت اقتصادی و مذاکرات هسته‌ای را برعهده گرفته است، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای سعی کرده است که راه رفته را با قدرت و شجاعت بیشتری پیگیری کنند که نتایج این مذاکرات برای مردم ملموس است به عنوان نمونه در حال حاضر شاهد باز شدن درهای کشور بر روی شرکت‌های خارجی و به ویژه اروپایی هستیم که تاکنون 10 هئیت مذاکره کننده خارجی برای سرمایه‌گذاری در فارس حضور یافته‌اند.

چهار سرمایه‌گذار بزرگ برای ساخت هتل در شیراز در حال مکان‌یابی مناسب هستند

استاندار فارس با اعلام رشد بالای 200 درصدی صنعت توریسم خاطرنشان کرد: دراستان فارس با وجود کمبود زیرساخت‌هایی مانند هتل و فرودگاه شاهد رزرو شدن هتل‌ها برای ماه‌های آینده هستیم که درحال حاضر پارکینگ فرودگاه در حال توسعه  از 90 هکتار به 123 هکتار است. همچنین چهار سرمایه‌گذار بزرگ نیز برای ساخت هتل در شیراز در حال مکان‌یابی مناسب هستند.

مدیریت تخت‌جمشید و پاسارگاد هیات امنایی شده

این مقام مسئول درخصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه گردشگری گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای اولین بار مدیریت تخت‌جمشید و پاسارگاد هیات امنایی شده که درآمدهای آن‌ها برای همان مکان خرج می‌شود و به‌دنبال راه‌اندازی سایت و بازارچه برای ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی استان هستیم تا جذب گردشگر و ارزآوری بیشتر شود.

احمدی با بیان اینکه پروژه برج دوقلو در شیراز متوقف نشده است، گفت: کمیسیون ماده ۵ با این طرح موافقت کرده و امیدواریم شورای عالی شهرسازی هم آن‌را تایید کند تا کار ساخت و ساز این پروژه اجرایی شود.

استاندار فارس تاکید کرد: در موضوع سرمایه‌گذاری از جمله ساخت برج دوقلو عقب‌نشینی نخواهیم کرد و اعتقاد داریم که شیراز نیاز دارد که به شهر پرجاذبه‌ای تبدیل شود.

احمدی با بیان اینکه اگر عده‌ای از مخالفان توسعه در زمان کریم‌خان هم بودند اجازه ساخته شدن بازار وکیل را نمی‌دادند زیرا این بازار هم فاخر و پرجاذبه بوده و هست، تصریح کرد: ما که نمی‌خواهیم به فرهنگ، حثیت و بنیه شهر آسیب بزنیم بلکه می‌خواهیم در جهت رونق فضای کسب‌ و کار و عمران و آبادی اقدام کنیم.

از فهندژسعدی برای راه‌اندازی ایرلاین جدید حمایت می‌کنیم

استاندار فارس ضمن تاکید بر اینکه پیگیری برای راه‌اندازی ایرلاین و حمل و نقل ریلی اختصاصی فارس با همراهی نمایندگان مجلس و مدیران استان تداوم دارد، خاطرنشان کرد: با شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان و قشم‌ایر رایزنی‌هایی شده است که قشم‌ایر و ماهان قول داده‌اند بیس جنوب خود را در فارس فعال کنند. همچنین از سرمایه‌گذاری (فهندژسعدی) که اعلام کرد فارس‌ایر قشم را می‌خرد برای راه‌اندازی ایرلاین جدید حمایت می‌کنیم.

وی ضمن تصریح اینکه برای سرمایه‌گذاری در حمل ونقل هوایی، شیراز پس از تهران بیشترین جاذبه را دارد، خاطرنشان کرد: اکنون روزانه هفتاد پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شیراز انجام می‌شود.

مسکن مهر سنگی است که در چاه افتاده

احمدی در پاسخ به سوالی درخصوص زمان واگذاری مسکن مهر متقاضیان با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در لپویی و ۱۲۰ هزار واحد در شهر جدید صدرا وجود دارد، گفت: مسکن مهر سنگی است که در چاه افتاده و در سراسر کشور می‌خواهند آن را دربیاورند اما سخت است چراکه هیچ‌گونه امکاناتی در این مکان‌ها وجود ندارد و فقط خوابگاه ساخته‌شده است. در جلسات متعدد با مسئولین در شیراز و تهران این مشکل را پیگیری می‌کنیم که موضوع فاضلاب مسکن مهر صدرا پیگیری و مقرر شده است تا از طریق بیع متقابل اعتبار آن تامین شود اما زمان‌بر است.

غیر از مریدی شخص دیگری را برای مدیرکلی ارشاد نمی پذیریم

استاندار فارس در این نشست خبری همچنین از انتصاب بهزاد مریدی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد و افزود: حکم مدیرکل جدید اداره ارشاد فارس امضاء شده است و در این خصوص با نماینده ولی فقیه در استان نیز هماهنگی قبلی داشته‌ایم.

احمدی ضمن بیان اینکه ممکن است برخی نمایندگان بخواهند جلوی این حکم را بگیرند، تاکید کرد: غیر از وی گزینه دیگری به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهیم داشت و شخص دیگری را نخواهم پذیرفت و مدیرکل جدید هفته آینده رسما معرفی خواهد شد.

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری ضمن تاکید بر حفظ کرامت افراد اذعان کرد: می‌گویند آخرین حبی که از دل مومن خارج می‌شود، حب مقام است بنابراین دل کندن از مقام حتی برای مومن هم سخت است چه رسد به ما که اسممان مومن است! ان‌شاءالله خداوند دل کندن از میز را به همه ما عنایت کند. به هرحال تغییر مدیران و موافقت و مخالفت عده‌ای طبیعی است چراکه اگر قرار بود مدیران تغییر نکنند، باید مدیران اوایل انقلاب هنوز مدیریت می‌کردند.

هیچ‌کدام از پروژه‌ها در سطح استان تعطیل نشده

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ‌کدام از پروژه‌ها در سطح استان تعطیل نشده و با تدابیری از جمله تزریق اعتبارات موردی کارها در حال انجام است، گفت: در پروژه‌های بزرگ نظیر پروژه‌های سد و راه‌سازی شاهد تداوم فعالیت‌ها هستیم به‌طوری‌که سد چشمه عاشق نی‌ریز بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمال می‌رود امسال آب‌گیری شود؛ سد هایقر نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال آب‌گیری می‌شود و پروژه سد نرگسی کازرون نیز در حال اجرا است.

سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر بسیجی عمل می‌کند و می‌خواهند زود به نتیجه برسند

استاندار فارس در ادامه نشست خبری، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی دانست و تاکید کرد: تنها راه تقویت و اعتلای اقتصاد مقاومتی، پیمودن راه اقتصاد مقامتی است؛ باید در این 36 سال از تحریم‌ها درس گرفته و متکی به خود باشیم که البته ضمن اتکای به درون باید متوجه بیرون نیز باشیم و با گرفتن تکنولوژی‌های برتر خود را توانمندتر سازیم.

احمدی با این ادعا که استان فارس در موضوع بررسی اقتصاد مقاومتی و حرکت در این مسیر جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود، گفت: با بسیج سازندگی درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی جلسات متعددی داشته‌ایم و اعلام آمادگی می‌کنیم که این جلسات بیشتر هم شود.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی درخصوص گلایه فرمانده ارشد سپاه فجر از همکاری نکردن مدیران برخی دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: ضمن احترام به دغدغه ایشان، اینگونه نیست که کاری انجام نشده باشد اما ممکن است انتظارات سردار غیب‌پرور برآورده نشده باشد؛ به‌هرحال ما باید در چهارچوب شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان حرکت می‌کنیم و نمی‌توانیم تشکیلاتی موازی با هدف تسریع در کار ایجاد کنیم زیرا این موجب فربه شدن دولت و بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس حرکت بسیجی را حرکت کردن به سمت هدف بدون قید و بند تعریف کرد و افزود: سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر بسیجی عمل می‌کند و می‌خواهند زود به نتیجه برسند اما بدنه دولتی لخت است و تا بخواهد راه بیفتد زمان‌بر است.

حضرت عباسی زن و بچه و زندگی را فراموش کرده‌ام

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که از وی پرسید با توجه به اینکه در نامگذاری سال درکنار اقتصاد و فرهنگ بر مدیریت جهادی تاکید شده است، آیا مدیران نباید اکنون که به نوعی در جنگ فرهنگی و اقتصادی هستیم مانند زمانی که در جنگ نظامی به سر می‌بردیم در این حوزه‌ها جهادگونه و بسیجی وار عمل کنند، گفت: من به زعم خودم جهادی حرکت می‌کنم چراکه وقت و بی‌وقت نمی‌شناسم و قسم می‌خورم حضرت عباسی زن و بچه و زندگی را فراموش کرده‌ام. برخی مدیران هم که با ما بوده، هستند و جدید آمده‌اند شاید بهتر از ما هم حرکت می‌کنند. همه پروژه‌های استان فعال است  ولی شرایطی به وجود می‌آید که در نهایت به خاطر کمبود پول و اعتبار کار گره می‌خورد اما متوقف نشدن پروژه‌ها نیز منتج از حرکت جهادی است. ما خوشحال می‌شویم بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم که خاطر ایشان حداقل در این قسمت آزرده نباشد.

بانکها مانند مارگزیده‌ها از ریسمان سیاه وسفید می‌ترسند/ مردم در فارس دنبال وام گرفتن نیستند

این مقام مسول در پاسخ به سوال دیگری با قبول اینکه بخش زیادی از سپرده‌های مردم توسط بانک‌های استان در سایر نقاط کشور هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: در این میان مردم هم مقصر هستند زیرا در فارس کسی به سرمایه‌گذاری تمایل ندارد و به دنبال گرفتن وام نمی‌روند؛ اگر مردم سرمایه‌های خود را در حوزه‌های تولیدی فعال کنند، سرمایه‌ها به خارج استان نخواهد رفت. از طرفی بانک‌ها نیز 100 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارند و مانند مارگزیده‌ها از ریسمان سیاه وسفید می‌ترسند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: از ۲۹ شهرستان استان فارس تنها دو شهرستان شیراز و مرودشت، صنعتی محسوب می‌شوند که باید تلاش کنیم برای رونق اقتصادی استان، بسترهای ایجاد و توسعه صنایع مختلف را فراهم کنیم.

وی با ابراز نارضایتی از اقدامات انجام شده در بخش ورزش و جوانان استان فارس، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم و امیدواریم که با درایت و حسن نظر این برنامه‌ها عملیاتی شود.

احمدی با بیان اینکه اغلب سرمایه‌گذاران کلان داخلی و خارجی، چشم به نتایج مذاکرات کشورهای 1+5 دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم طی ۴ ماه آینده شاهد به نتیجه مطلوب رسیدن این مذاکرات باشیم و مطمئن هستیم، این اتفاق موجب رونق سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی در خصوص طرح انتقادی از سوی یکی از خبرنگاران درباره برگزاری روز خبرنگار مبنی بر اینکه عده‌ای در آن روز از خط‌قرمز‌ها عبور کرده و گمان کرده‌اند با تغییر دولت امکان حضور فتنه‌گران فراهم شده است، گفت: من در آن جلسه حضور داشتم و اینگونه تشخیص ندادم، اگر فردی در مراسم روز خبرنگار حرفی زد به این معنا نیست که نظام زیرسوال رفته است.

استاندار فارس ضمن تاکید بر اینکه نظام بر پایه خون شهدا استوار است و هیچ احدی حق ندارد آن را زیر سوال ببرد، گفت: من نیز با نحوه بیان برخی مطالب موافق نبوده‌ام اما اینکه بگوییم نظام زیرسوال رفت، اینگونه نبود.

من طرف هیچ دعوای سیاسی نیستم

احمدی با تصریح اینکه استان فارس شرایط آرامی را در بعد سیاسی شاهد است، گفت: من طرف هیچ دعوایی  نخواهم بود و اجازه هم نمی‌دهم گروه یا فردی این آرامش را برهم بزند، گروه‌های مختلف حق دارند حرف بزنند، تضارب آراء افکار برای اعتلا و پیشرفت بسیار خوب است؛ طبیعی است در نظام های مردم سالار هر کسی نظر خود را اعلام می کند.

وی با تاکید بر فضای آرام استان از امکان فعالیت تمام گروه‌های سیاسی در چارچوب قانون خبر داد و افزود: حمایت از دولت مطمئن باشیم که حمایت از ملت خواهد بود و تضییع حقوق دولت و تضعیف دولت، تضییع و تضعیف مردم است.

استاندار فارس ضمن تاکید بر اینکه باید مدیران برای کارهای زمین مانده و قفل شده کلیدی پیدا کنند و مشکلات را حل نمایند، گفت: در بخش‌های مختلف وظیفه داریم با برنامه‌ریزی مناسب به جنگ مشکلات برویم و کارشناسانه مسائل را حل کنیم.

احمدی با بیان اینکه نمیخواهیم گذشتگان را زیر سوال ببریم چراکه آیندگان نیز ما را زیرسوال خواهند برد، گفت: هیچگاه از اینکه بخواهم قصه مشکلات دیگران را بازگو کنم شاد نیستم اما منابع کشور در گذشته به خوبی مدیریت نشده بود.

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه از سرمایه گذار حمایت می کنیم و در عین حال به هیچ کس رانت نمی دهیم، تاکید کرد: به تمام مدیران اعلام کرده ایم که اگر احساس کردیم کسی جلو سرمایه گذاری سنگ اندازی کند با وی برخورد می کنیم.

احمدی همچنین از تهیه میثاق نامه اقتصادی استان خبر داد و گفت: برای پشتیبانی از سرمایه گذاران فارس میثاق نامه ای تهیه کرده ایم که بزرگان و مسئولین فارس آن را امضا می کنند.

اجازه نمی‌دهیم شیرازه استان از هم بپاشد

مقام عالی دولت در استان فارس با تصریح اینکه اجازه نمی‌دهیم شیرازه استان از هم بپاشد، وحدت کلمه همه اقشار جامعه را رمز پیروزی دانست و گفت: ولایت فقیه است که استحکام نظام را بیمه می‌کند و یکی از مزیت‌های کشور ما داشتن ولایت فقیه و انسجام داخلی است. همه باید به دنبال این باشیم که زیر خیمه ولایت فقیه باشیم و دامنه این خیمه را نباید محدود کرد بلکه باید وسعت این خیمه به اندازه وسعت دنیا باشد و همه زیر پوشش آن بیایند تا توحید و شعار پیامبران و ائمه اطهار(ع) محقق شود.

احمدی با اشاره به وقایع عراق تصریح کرد: اگر شیرازه عراق از هم نپاشیده بود، یک گروه 12 هزار نفری هرگز نمی‌توانست نصف این کشور را بگیرد.

مقام ارشد دولت در استان فارس با یادآوری اینکه ائمه جمعه دارای سیستم ارشادی و استانداری فارس دارای سیستم سیاسی اجرایی است، تاکید کرد: باید این دو سیستم همانند دوبال باید باهم حرکت کنند و هم‌افزایی داشته باشند و با حفظ وحدت طبق قانون اساسی حرکت کنیم.

احمدی با بیان اینکه با اصحاب رسانه و گزارش‌کنندگان وقایع استان صمیمی بوده و در هر فرصتی به سوالات آن‌ها پاسخ داده‌ام، گفت: نظرات و انتقادات اصحاب رسانه در عملکرد مدیران بسیار تاثیرگذار است؛ امروز بد عمل کردن در ادارات یک منکر و خوب عمل کردن یک معروف است که باید در این سطح نیز امر به معروف و نهی از منکر شود و با تمام وجود و سعه صدر پذیرای انتقادات هستیم.

نمی‌خواهم مردم با دیدن تیتر روزنامه‌ها برآشفته شوند

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند به قلم و آنچه با آن نوشته می‌شود قسم یاد کرده است، گفت: قلم، بیان و کلمات مقدس هستند بنابراین از اصحاب رسانه انتظار داریم حق و حقیقت را بیان کنند هرچند هر راست نشاید گفت چراکه نمی‌خواهم مردم با دیدن تیتر روزنامه‌ها برآشفته شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی از کورده خنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
1
اقای استاندار شما که خوب میدانید روستای پر جمعیت کورده شهرستان خنج دارای جاده باریک پر حطر وروستایی است چرا کاری اساسی صورت نمیگرد کار جهادی شما کجاست اینهمه اعتبار که گفته اید چقدرش به این جاده داد هاید
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
0
آقاي استاندار
آيا مي دانيد بزرگترين توليد كننده انجيرجهان جزئي از استان فارس مي باشد و شما در اين مدت حداقل يكبار به اين مردم شريف و نجيب نجف كوچك و شهرستان قرآني استهبان سري نزده ايد .
Safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
0
سانسورچيا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
0
اقای استاندار مزاح میفرمایند
اقلیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
0
با سلام لطفا از اقای ربانی شیرازی نماینده سابق مجلس و فرزند آیت اله ربانی شیرازی و امام جمعه شهرستان اقلید مطلب بزنید دوست دارم بدانم ایشان الان کجا هستند.شنیده ام برای مجلس اعلام امادگی نموده اند ایا صحت دارد.سایت شیرازه در صورت امکان از ایشان اطلاعاتی به خوانندگان بدهید.بسیار ممنونم