کد خبر: ۵۹۶۰۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
پاسخ استاندار به این تناقض چیست؟

«شایسته سالاری» یا شایسته «لاری»

«به دنبال تقسیم قدرت میان نزدیکان خویش و باند های سیاسی نیستم»، «برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی» آیا این‌ها جملات استاندار نیستند؟

شیـــرازه؛ سرویس سیاسی: پس از انتصاب دکتر سید محمد احمدی به عنوان استانداری فارس،بسیاری٬ بومی بودن و سابقه فعالیت احمدی در استان را نقطه مثبتی برای فعالیت او ذکر می‌کردند و امیدوارند بودند با ایجاد یک فضای مثبت در همکاری و استفاده از توان و ظرفیت‌های همه استان، فارس بتواند بر مدار تعامل، تعادل، اعتدال و توسعه سوار شود.

استاندار دولت تدبیر و امید در فارس که متولد روستای فال از توابع شهرستان مهر است در آغازین روزهای استانداری‌اش، با انتخاب سیدمحمود موسوی و دوست دیرینه خود به عنوان مشاور اجرایی، انتصابات خود را آغاز کرد.

با توجه به شعار دولت اعتدال و بر اساس آنچه احمدی در نخستین ساعات انتصاب خود در گفتگو با شیــرازه خود را استاندار همه استان فارس معرفی کرد انتظار می‌رفت، هم به مسائل و مشکلات فارس و هم به ظرفیت‌ها و استعدادهای آن فارغ از مباحث سیاسی و ملوک الطوایفی نگاه شود، اما با گذشت زمان، نگاه قومیتی، جزیره‌ای و همشهری بودن بر استفاده از استعدادهای همه جغرافیای استان سایه انداخت به طوری‌که، اصالت زادگاهی مدیران انتصابی در فارس به خوبی نشان می‌دهد که کدام منطقه سهم حداکثری در مدیریت استان دارد و کدام شهرستان‌ها از سوی دکتر احمدی و تیمش فاقد مدیرانی در حد و قواره دولت تدبیر و امید تشخیص داده شده‌اند.

گرچه احمدی در پاسخ به این انتقادات، 13 بهمن 92 مرزبندي هاي جغرافيايي را مربوط به دوره جاهليت دانست و گفت: «نگاه قوميتي در انتصاب هاي استانداري فارس مطرح نيست. من در محضر خدا قسم مي‌خورم که ما به چنين چيزهايي فکر نکرديم» اما با یک بررسی ساده، نمی‌توان همشهری بودن عمده انتصابات کلیدی در استانداری را کاملا یک پدیده اتفاقی و عاری از هرگونه تعمد دانست!

دکتر احمدی بهتر از هر کسی می‌داند که بیشتر مدیران کل، مشاوران، معاونان استاندار و فرمانداران دولت اعتدال در فارس، مردانی از خطه لارستان (منطقه لارستان، مهر، لامرد، خنج و گراش) هستند و این موضوع هم قسم او را خدشه دار کرده و هم عدالت جغرافیایی در استفاده از نیروی انسانی شایسته را زیر سوال می‌برد و از همه مهمتر مفهوم شایسته سالاری را به «شایسته‌لاری» تغییر داده است.

چه کسی بهتر از خود استاندار به این سوال پاسخ دهد که چند مدیر آباده‌ای، اقلیدی، سپیدانی، بواناتی، نی‌ریزی، ارسنجانی، نورآبادی، کازرونی، مرودشتی و دارابی در پست‌های مدیرکلی، مشاوری، فرمانداری منصوب کرده است؟

«به دنبال تقسیم قدرت میان نزدیکان خویش و باند های سیاسی نیستم»، «برای ما انقلابی بودن و خدمت کردن مهم است نه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی» آیا این‌ها جملات استاندار نیستند؟ آیا غیر از منطقه لارستان، در سایر نقاط استان، مدیران انقلابی، دست پاک و خوش سابقه وجود ندارند؟

استاندار فارس در روز یکسالگی دولت یعنی (24 خردادماه 93) گفت: «به خودم انتقاد دارم که چرا مدیری که تابلودار اصولگرایی باشد در بین مدیران منصوب شده وجود ندارد. با توجه به تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از همه جناح‌ها من خودم را مقصر می‌دانم که چرا این مورد را رعایت نکردم».

آقای استاندار حدود 70 روز پیش پذیرفت٬ 95 درصد کسانی که منصوب شده‌اند، اصلاح‌طلب هستند، اکنون این موضوع را هم بپذیرند که بیشتر منصوبان او، ترکیبی از اصلاح‌طلبان منطقه لارستان هستند که در زمان موسوی لاری در تیم او بودند و بار دیگر محور مدیریت استان را در دست گرفته‌اند، تیمی که برخی از اعضای آن نقش موثر در مسایل سال 88 داشته و اکنون کنار وی جلوس کرده‌اند.

آیا با این حساب، صحبت های احمدی درخصوص نداشتن تعصب روی حزب و جناح و منطقه خاص در حد شعار نبود!؟

آیا استاندار فارس فراموش کرده است که در جلسه با اصحاب بسیجی رسانه گفت: «اگر در استانداری فارس به کسی مسئولیت داده شود که در فتنه 88 نقش داشته است؛ من زودتر از استانداری خارج می شوم.»

واقعیت این است که دکتر احمدی استاندار فارس، سخنان زیادی در نکوهش هر گونه «باندبازی»، «سیاسی‌کاری»، «نگاه ملوک الطوایفی» و «حزبی و جناحی» و در ستایش، «تعامل سازنده»، «آرامش» و استفاده از نیروهای «شایسته و انقلابی» و «فراجناحی بودن» بر زبان رانده است، اما آیا با واقعیات موجود، او توانسته به شعارهای زیبای خود جامعه عمل بپوشاند؟!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
6
تا بوده همین بوده چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمی کنه همه جناحی عمل میکنن و هیچکدام به شایسته سالاری توجهی ندارند
حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
11
به عمل کار براید نه به حرف .تحلیل شیرازه بسیاردرست وفنی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
7
حتما بیاد از فسیلهای.... استفاده کنه دیگه.
سرمايه هاي انساني
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
6
استاندار محترم/
اعتدال يعني استفاده 95 درصدي از چپگراهاي اصلاح طلب
پس تكليف نيروهاي مستقل توانمند و صاحب نظر كه بند به اصلاح طلبان نيستند چه مي شود.
ناشناس
-
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
7
وقتی محمود موسوی و یحیی هاشمی از ستاد صیانت از آراء انتخابات 88 در کنار ایشان هستند نباید از این شعار های توخالی تعجب کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
7
حالا چون لامردی هستین دارین میسوزین نه
ما لارستانیها یادمون نرفته تو دولت احمدی نژاد 80 درصد استانداری فارس رو لامردیا تشکیل میدادن مطمئنا خودتونم یادتون نرفته بهتون هشدار میدم بیشتر از این تو منطقه ایجاد نفاق نکنین وگرنه بد می بینین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
5
افرین بر شیرازه که روی نکته مهمی دست گذاشتید. اقای ....همه کاره این استان شده است. از دست این قوم باید به خدا پناه برد
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
3
من تعجب میکنم چرا فقط لامردیا ولاری ها مگه بیقیه استان گچ شون گرفتن خب معلومه پارتی ندارن
ali
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
4
لارستان بزرگ شایستگی های بیشتری دارد که باید شناخته و از آن بهره مند شد / دکتر مریدی مدیر کل ارشاد فارس هم فرزند لارستان بزرگ است
سجادیان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
5
شیرازه: سلام و صبح بخیر
دیر از خواب بیدار شدید.
شهدا در اخرت جلوتان را میگیرند.
ناظر آگاه و منصف در فیروزآباد
United States of America
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
2
به نظر من فقط یه فکر بقای خودشون در قدرت با معامله و بند و بست هستن و تمامی حرفا درباره شایسته سالاری فقط شبیه جک میمونه.
رفیق بازی،باند بازی، عدم توجه به شایستگی و لیاقت،همشهری بودن و استفاده از شخص منصوب شده در جهت انجام کارهای شخصی از مهمترین شاخصه ها در واگذاری مناصب مدیریتی در استان فارس بوده است.
شعار دولت تدبیر و امید اینها بود؟
.انصافا استاندار احمدی نژاد ایقد برای بقای خودشون کار میکردن؟ چه احمدزاده و چه صادق عابدبن و چه رضازاده.
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
1
از گراش 1فرماندار از دولت قبل بود كه استعفاداده و 1 فرماندار ديگر باقي مانده و لاغير!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
1
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت تأکید کردند: انتقاد باید باشد اما انتقاد باید با لحن خوب و منصفانه باشد و هدف از آن نیز بی‌آبرویی و سبک کردن طرف مقابل نباشد که این روش قطعاًَ غلط است.
وب سایت تحلیلی خبری شیرازه از وب سایت های خبری موافق با جریان اصولگراست. این وب سایت خبری در مقاله ای با عنوان: «پاسخ استاندار به این تناقض چیست؟ «شایسته سالاری» یا شایسته «لاری» به بهانه تاختن بر اصلاح طلبان و انتقاد از استاندار در عزل و نصب ها در اقدامی بدیع در عالم رسانه ها به یک منطقه جغرافیایی در استان فارس تاخته است!

این وب سایت در بخشی از مطلب خود نوشته است: «دکتر احمدی بهتر از هر کسی می‌داند که بیشتر مدیران کل، مشاوران، معاونان استاندار و فرمانداران دولت اعتدال در فارس، مردانی از خطه لارستان (منطقه لارستان) هستند و این موضوع هم قسم او را خدشه دار کرده و هم عدالت جغرافیایی در استفاده از نیروی انسانی شایسته را زیر سوال می‌برد و از همه مهمتر مفهوم شایسته سالاری را به «شایسته‌لاری» تغییر داده است.»


در مقطعی که شعله های انقلاب اسلامی فروزانتر شده بود و شعار ” مرگ بر شاه ” همه جا دیده و شنیده می شد برخی پیشنهاد دادند یک شعار جدید به سر زبانها انداخته شود که : ” شاه زنا زاده است خمینی آزاده است” شهید بهشتی آشفته شده بود و گفت : رضا خان ازدواج کرده بود این شعار حرام است از پلکان حرام که نمی شود به بام سعادت حلال رسید.


با استدلال شهید بهشتی که: از پلکان حرام نمیشود به بام سعادتِ حلال رسید؛ با چشمانی گریان به استقبال این مطلب شیرازه می رویم.


بدون تردید باید برای این این شیوه نقد و تحلیل تأسف خورد و برای بازگشت نویسنده شیرازه به آغوش انصاف دعا نمود. همچنین بسی جای تأسف است که مظروف بی انصافی در ظرف اصولگرایی و به نام حزب اللهی ریخته شده و جای آن است که نگارنده و منتشر کننده آن توبه کند.


ادعایی را علیه مسئولی طرح کردن و ذهن عموم را نسبت به موضوعی مشوش کردن کار سخت نیست اما اینکه بتوانیم این ادعا را ثابت کنیم کار سختی است. نگارنده خطاب به استاندار فارس آورده بیشتر مدیران کل و مشاوران و معاونان و فرمانداران دولت اعتدال در استان فارس از خطه لارستان هستند. شاید جای ان است که برای اثبات گزاف بودن این ادعا کمی با نگارنده اش ریاضیات کار کنیم!


استان فارس در مجموع ۲۹ فرماندار؛بیش از ۱۵۰ مدیرکل و مدیرعامل و رئیس سازمان استانی داشته و در مجموعه استانداری فارس نیز بیش از ۳۵ معاون و مدیرکل و مشاور و بازرس مشغول به فعالیت هستند که مجموع این اعداد رقمی بیش از ۲۰۰ مدیر را نشان می دهد. حالا با توجه به ادعای نویسنده که: «بیشتر مدیران کل و مشاوران و معاونان استاندار و فرمانداران دولت اعتدال در فارس را مردانی از خطه لارستان (منطقه لارستان) دانسته است»؛ بنابراین باید حداقل ۵۰ درصد به اضافه یک نفر از انبوه مدیران استان فارس از منطقه لارستان باشند تا این ادعا صدق یابد!! همین جمع و تقسیم ساده نشان می دهد که حضرات شیرازه باید بیشتر از قبل در درس ریاضیات کوشا باشند!


جهت استحضار نویسنده شیرازه و مخاطبان از مجموع مدیران مدنظر که به نام «شایسته لاری» ذکر خیر شده، تنها چهار نفر لارستانی هستند که عبارتند از: مهندس زینل قنبری (مدیرعامل برق فارس) ـ علیرضا صادقی(مدیرکل اداری مالی استانداری فارس) ـ علی اکبر نجیب زاده(فرماندار ویژه لارستان) و مهندس انصاری فرد(مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان) و نکته جالب تر آنکه از مجموع این چهار نفر سه نفرشان یعنی مدیرعامل برق فارس ـ مدیرکل اداری مالی استانداری و مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان در دولت اصولگرا منصوب شده و در دولت اعتدال ابقاء شده اند و فرماندار فعلی لارستان نیز پیش از آن در دولت اصولگرا به عنوان رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر مشغول به خدمت بوده ؛ بنابراین انگ انتصاب های اصلاح طلبی و فتنه و ... لا اقل برای مدیران منصوب شده لارستانی نمی گنجد!


فارغ از این ادعای کذب ؛ بی انصافی دوم رخ داده در این نوشتار به زیر سوال بردن خدمات شایان توجه سرزمین لارستان به استان فارس و حتی کشور باز می گردد.


نویسنده این یادداشت با مخلوط کردن و جمع بستن دو کلید واژه «شایسته لاری» و «فتنه ۸۸» ـ که اتفاقاً مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت نسبت به خط قرمز فتنه با دولت اتمام حجت کردند ـ ادعا کرده: «آقای استاندار ... اکنون این موضوع را هم بپذیرند که بیشتر منصوبان او، ترکیبی از اصلاح‌طلبان منطقه لارستان هستند که در زمان موسوی لاری در تیم او بودند و بار دیگر محور مدیریت استان را در دست گرفته‌اند، تیمی که برخی از اعضای آن نقش موثر در مسایل سال ۸۸ داشته و اکنون کنار وی جلوس کرده‌اند...» وی با این مغالطه آشکار به منطقه سرفراز لارستان که در برهه های مختلف تاریخ ثابت کرده در خط انقلاب است ظلم کرده است.


منطقه ای انقلابی که حتی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ و در دیدار عمومی خود با مردم لارستان درباره این خطه فرمودند: « اگر ارزيابى ما در باره‏ ى ملتها تابع اين است كه مقدار آگاهى آنها را بسنجيم، مقدار عزم و اراده‏ى ملى آنها را بسنجيم، روشن‏بينى و شجاعت آنها در اقدام را بسنجيم - اگر اين وسيله‏ ى سنجش قدر و قيمت جمعيتها و ملتهاست - بايد بگوئيم مردم لار و منطقه‏ ى لارستانِ بزرگ، به حسب اين مقياسها و معيارها جزو برجسته‏ ترين مردم كشورِ پهناور ما هستند. آن روزى كه مسئله ‏ى آزاديخواهى و مبارزه‏ ى با استبداد در كمتر نقطه‏اى از كشور مطرح بود، در اين منطقه به بركت روحانيتِ اين مجتهد بزرگ و آگاه(سیدعبدالحسین لاری)، مسئله‏ ى مبارزه با استبداد براى مردم مطرح شد. آن روزى كه مقاومت در مقابل اشغالگران خارجى براى بسيارى از ملتهاى منطقه‏ ى ما و ملت خود ما چندان معناى روشنى نداشت، مردم منطقه‏ ى لارستان به رهبرى اين سيد بزرگوار در برابر اشغال انگليس ايستادند؛ در مقابل زورگوئى انگليسها جان خودشان را كف دست قرار دادند...»


دوستان شیرازه باید بپذیرند که ظلم بزرگی را نسبت به این خطه ی دلاور روا داشته و با جمع بستن نام بلند لارستان با فتنه 88 و به بهانه ای واهی و کذب «شایسته لاری»، اکثریت مخاطبان خود را نسبت بدان شهرستان بدبین کرده اند و مخاطبان خود را به بلای شک و تردید و خطا مبتلا ساخته اند.
به راستی این کار در کدام معیار و سنجش اصولگرایانه میگنجد؟ اصحاب شیرازه لطفاً پاسخ به این پرسش را به وجدان خود بسپارند نه قلم های تندخویشان.




حرف نهایی:
اینکه دغدغه انقلاب داشته باشیم لازم است اما اینکه به بهانه صف بندی های انقلابی، انصاف را زیر پا نهاده و با ارائه آمار دروغ مردم را از دولت و بلکه نظام نا امید کنیم، در واقع دور شدن از اصل انقلابی گری و وارد شدن به وادی ماکیاولیستی است!


هدف هرچقدر هم مقدس باشد توجیه کننده وسیله های ناصواب نیست. تردیدی نیست که بی انصافی عظمای نویسنده ناشناس این یادداشت نسبت به مردمان خوب و پاک نهاد لارستان و حتی مدیران استان فارس و جناب آقای استاندار در آخرت محاسبه خواهد شد.


اینکه چه شده تا اصحاب شیرازه با این عصبانیت هوار بکشند و صورت دیگران را چنگ زنند بر رندان آشنا به مسائل سیاسی و مدیریتی فارس پوشیده نیست. علت این داد و فریاد نشأت گرفته از انتصاب محتملی که نویسنده یادداشت شیرازه جرأت بیان آن را نیافته و ما نیز به احترام وی، آن را در همان لفافه نگاه می داریم. لفافه ای که چه بخواهند و چه نخواهند عاقبت گشوده خواهد شد.


امیدواریم دوستان شیرازه شجاعت عذرخواهی از مردم شریف و ولایت مدار لارستان و قاطبه مدیران انقلابی و حزب اللهی استان فارس و استاندار محترم فارس را ـ با ذکر نام ـ داشته باشند تا بیشتر از قبل صفت اصولگرایی برازنده شان باشد...


"حجت محبی پور "
گراشی
United States of America
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
1
این آمار آقای محبی پور دروغه .
آقای موغلی رئیس دانشگاه علمی کاربردی هم لاریه
آقای مریدی که هم لاریه ، هم در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده و هم ار اصحاب فتنه است
و خیلی از مسئولین دیگه لاری هستند
محسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
1
دوست عزیز نیرو های کارآمد گراشی حتی در پست فرمانداری خود شهرستان گراش هم به کار گرفته نشده اند چه برسد به پست هایی در سطح استانی...
در ضمن حساب گراش را از لار و لاری جدا کنید که ما نیز به این مسئله اعتراض داریم...
شهروند گراشی
United States of America
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
0
شیرازه ! خیلی ترسوئی؟ چرا کامنتها رو نمیذاری؟
مگه ته مونده جبهه و جنگ نیستی؟
رسانه!!!! وه....
یادم میاد بعضیتون شب عملیات خیلی ترسو بودید
اینم روش
حضرتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
1
آقای محبی‌پور!

به‌گونه‌ای دم از «در خط انقلاب» بودن حضرات لاری صحبت می‌کنند، که گویا فراموش کرده‌اند در کوران فتنه‌ 88، آقایانی که به عنوان روحانیون برجسته لارستان مطرح بودند، به بهانه‌های واهی آب در آسیاب دشمن می‌ریختند.

آیا این جمله‌ برای شما آشنا نیست؟! «من به این دولت و دولتی‌ها اعتمادی ندارم»!! آقای سید م.ح ن این حرف را در جمع مردم لار نگفتند؟!!
آیا این خوراکی برای شبکه‌های ماهواره‌ای نشد تا علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه کنند؟!

فتامل!
حضرتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
1
آقای محبی‌پور!

به‌گونه‌ای دم از «در خط انقلاب» بودن حضرات لاری صحبت می‌کنند، که گویا فراموش کرده‌اند در کوران فتنه‌ 88، آقایانی که به عنوان روحانیون برجسته لارستان مطرح بودند، به بهانه‌های واهی آب در آسیاب دشمن می‌ریختند.

آیا این جمله‌ برای شما آشنا نیست؟! «من به این دولت و دولتی‌ها اعتمادی ندارم»!! آقای سید م.ح ن این حرف را در جمع مردم لار نگفتند؟!!
آیا این خوراکی برای شبکه‌های ماهواره‌ای نشد تا علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه کنند؟!

فتامل!