کد خبر: ۵۹۶۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
کارت بازی جدید «سپاه» به «تیم مذاکره کننده»

چرا سرنگونی پهپاد اسرائیلی این بار رسانه ای شد؟

دیروز یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.
براساس اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از جهان نیوز؛ اما درباره این اطلاعیه مهم نکات ذیل قابل تامل است:

۱- جاسوسی اسراییل از ایران توسط پهپادها خبری تازه نیست، ضربه به اینگونه پهپادها نیز برای اولین بار اتفاق نیافتاده است. اینکه این مسأله توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه ای شده نشان می دهد که ایران این بار خواسته پیام هایی به افکار عمومی منطقه و برخی کشورهای غربی همراه با اسراییل در شرایط کنونی صادر کند. این پیام ها در هفته صنعت دفاعی و همزمان با جنگ مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی و همچنین سخنان قاطع اخیر رهبر معظم انقلاب درباره صهیونیست ها بیشتر معنا پیدا می کند.

۲- در رسانه ای شدن شکار پهپاد اسراییلی نکته مهم دیگری نیز نهفته است، برخی اخبار نشان می دهد که پهپاد مذکور دارای قسمت نرم افزاری خاص و ساخته انحصاری رژیم صهیونیستی است. این رژیم در ماه های اخیر تلاش کرده که حتی از این نوع پهپادها به کشورهای پیشرفته در حوزه نظامی همچون روسیه و چین نیز بفروشد. رسانه ای شدن شکار این پهپاد ضربه اقتصادی سنگینی به این پروژه نظامی – اقتصادی وارد می کند. همچنانکه طی سالیان اخیر با شلیک موشک های محور مقاومت به تل آویو و نقاط مختلف اسراییل ضعف های سیستم موشکی گنبد آهنین آشکار شد و کشور هند را از خرید مشابه آن از آمریکا پشیمان کرد.

۳- در حالی که رژیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر با جنایات بی سابقه به عنوان رژیمی خون ریز و کودک کش در افکار عمومی دنیا معرفی شده است، رسانه ای شدن شکار پهپاد این رژیم ابعاد دیگری از خوی تجاوز گری و تنش آفرین بودن اسراییل را در افکار عمومی نمایان می کند. عملیات رسانه ای سپاه نشان می دهد که در این حادثه بسیار هوشمندانه عمل شده است.

۴- تیم مذاکره کننده ایران در آستانه مذاکرات جدید هسته ای چند روز دیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارد. سپاه با رسانه ای کردن این اتفاق کارت بازی دیگری نیز به تیم مذاکره کننده تقدیم کرده است. این کارت بازی قدرت و اقتدار نظامی ایران در حفاظت از تاسیسات هسته ای ایران را باری دیگر به تصویر می کشاند.

۵- از ادبیات فرماندهان سپاه پاسدارن بر می آید که در این باره نکات دیگری نیز وجود دارد که به نظر می رسد افکار عمومی به زودی با آن مواجه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
United States of America
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
0
آفرین بر اقتدار وآگاهی وعظمت سپاه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
0
مرگ براسراییل