کد خبر: ۵۹۶۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

مدیر کل محیط زیست فارس:‌ خروج کارخانه سیمان از شیراز 5 سال طول می‌کشد

کارخانه سیمان به صورت مستمر توسط محیط زیست مانیتور و نظارت می‌شود.
به گزارش شیرازه، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: برخی می‌گویند کارخانه ‌روغن نباتی شیراز فقط به سبب بوی نامطبوع، آزاردهنده است و نیازی به خروج آن از شهر نیست اما بر اساس آزمایش‌ها و پایش‌های انجام شده کارخانه روغن نباتی شیراز کاملا آلاینده است.

وی با بیان اینکه فرآیند انتقال کارخانه روغن نباتی شیراز از این شهر با نظارت دادستان شیراز انجام می‌شود، افزود: قرار شده است گزارش مراحل خروج این کارخانه از شیراز به دادستان شیراز گزارش داده شود.

مدیر کل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه براساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها همه صنایع آلاینده درون شهر باید به خارج از شهر منتقل شوند، خاطر نشان کرد: کارخانه سیمان شیراز در حال حاضر به سبب داشتن الکترو فیلتر خطرناک نیست اما باید به خارج از شهر منتقل شود.

وی با بیان اینکه خروج کارخانه سیمان از شیراز حدود 4 تا 5 سال طول می‌کشد، تصریح کرد: کارخانه سیمان به صورت مستمر توسط محیط زیست مانیتور و نظارت می‌شود.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه این کارخانه قرار است به سایت جدید خرامه منتقل شود، گفت: بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها شامل تمام صنایع آلاینده حتی ریخته‌گری‌‌ها نیز می‌شود.

وی اظهارکرد: در حال حاضر فاضلاب و پساب سلطان آباد شیراز وارد تالاب مهارلو می‌شود و لازم است مسئولان باید برای ساخت تصفیه خانه شماره 2 جنوب شیراز که چند وقتی است متوقف شده چاره‌ای بیندیشند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
0
كارخانه سيمان رو زودتر بيرون ببريد و جاي اون يه شهر بازي بزرگ و جاي آن چاله بزرگ كنار كمربندي يك استخر موجهاي آبي بزرگ بزنيد تا ديگه مردم شيراز و استان حسرت اونو نخورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
0
نگذاريد ديگه اين قسمت شيراز رو شهرداري مسكوني كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
0
مسئولين شهر چرا از كارخانه سيمان استفاده بهينه نميكنيد . شهر گل و بلبل ديگه داره مي ميره .