کد خبر: ۵۹۶۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

پایانه کارندیش هم از شیراز خارج می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتقال پایانه کاراندیش در دستور کار شورا و شهرداری این شهر قرار دارد.
به گزارش شیرازه، ابراهیم شعرا در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در کمیسیون حمل و نقل این بحث مطرح شده که تمام پایانه‌هایی که در مرکز شهر بوده و ایجاد ترافیک کرده‌اند به حاشیه شهر منتقل شوند.

وی افزود: در این راستا پایانه‌ای که در میدان فرودگاه قدیم بود و تمام رفت و آمدهای بوشهر، اهواز و کازرون از آنجا انجام می‌شد به نزدیک پلیس راه جاده بوشهر منتقل شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: دومین مورد پایانه‌ای است که در بلوار مدرس قرار دارد و برای انتقال آن طرح تهیه شده که زمینی در میدان گلسرخ در بلوار شهید شیرودی پیش‌بینی کردیم و به زودی آن پایانه نیز ساخته می‌شود و تردد به سمت شرق از آن پایانه صورت می‌گیرد.

شعرا خاطرنشان کرد: در مورد پایانه کار اندیش نیز پیش‌بینی شده در مسیر دروازه قرآن زمینی تهیه و پایانه جدید در آن احداث و پایانه منتقل شود.

وی در مورد ساعت اجرای طرح ترافیک در شیراز نیز اضافه کرد: با توجه به آن که بعد از ظهرها مردم فراغتی از کار پیدا کرده و برای خرید یا مراجعه به پزشکان مراجعه می‌کنند شاهد افزایش ترافیک در مرکز شهر هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: توسعه هر شهر و هر منطقه به میزان دسترسی مردم بستگی داشته و سهولت جابجایی کالا و حمل و نقل در بحث اقتصاد شهری موثر است.

شعرا ابراز داشت: در کنار بحث ترافیک، باید ایاب و ذهاب مردم، مراجعه شهروندان برای معالجه و مراجعات روستائیان به ادارات در طرح ترافیک در نظر گرفته شده و مطالعات طرح زوج و فرد تمام این موارد را لحاظ کند.

به گفته وی، مشاغلی که باید از سطح شهر انتقال پیدا کنند مشاغلی هستند که آلایندگی صوتی و آلودگی هوا ایجاد می‌کنند و انتقال مطب پزشکان با توجه به آن که بیشتر پزشکان واحد مسکونی را به مطب اختصاص داده‌اند در قانون مشاغل مزاحم محسوب نشده‌ است.

وی ادامه داد: شهرداری و شورا می‌تواند با اقدامات تشویقی پزشکان را به شهرک پزشکی سوق دهند که این کار بهتر است با مشارکت علوم پزشکی انجام شود و شورای شهر و شهرداری نهایت همکاری را در این زمینه انجام خواهند داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتوبوس‌های جدید دارد به تدریج می‌رسد و در خطوط استفاده می‌شود اما اگر اتوبوس‌هایی که نیازمند بازسازی است حذف شود امر حمل و نقل شهری تا تکمیل ناوگان اتوبوسرانی، دچار مشکل می‌شود.

شعرا در ادامه گفت: بافت فرسوده و تاریخی شیراز از دیرباز نشانه مدنیت مردم ما بوده‌اند که باید حفظ شده و مورد بازدید گردشگران و علاقمندان تاریخ قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای احیای بافت قدیم که کوچه‌های باریک و دسترسی سختی برای گردشگران و خدمات‌رسانی به وجود آورده تصمیم به بازسازی و نوسازی گرفته شد و شورای شهر شرایط خوبی برای این امر فراهم آورده است.

شعرا سپس اظهار داشت: حدود یکهزار و 800 هکتار بافت فرسوده داریم که 375 هکتار آن بافت تاریخی مرکزی است و در آنجا آثار بازمانده از گذشته را داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: در تعامل با میراث فرهنگی به توافقاتی رسیده‌ایم که در بافت قدیم، راه‌های دسترسی مردم را باز کنیم و اقداماتی انجام دهیم که مردم محلی به عنوان ساکنان اصلی این منطقه را ترک نکنند.

این عضو شورا عنوان کرد: دفاتر تسهیل‌گری در این مناطق اقدامات خوبی انجام می‌دهند و تسهیلات ویژه‌ای برای اهالی این مناطق در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

شعرا اضافه کرد: ما در شهرداری دفتر زیباسازی داریم که در چهار راه خیرات قرار دارد و شهروندان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در این زمینه به آن دفتر ارائه کنند تا آنها طرح و پیشنهادات را به شورا ارائه دهند.

وی در مورد برون‌سپاری صدور پروانه ساختمانی نیز گفت:  دفاتر مهندسی ماده 32 که اعضای نظام مهندسی در آن عضویت دارند، دفاتر تسهیل‌گری و دفاتر پیشخوان از ابتدا و صفر تا 100 صدور پروانه ساختمان و تایید پروانه در این دفاتر انجام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز متذکر شد: با این کار مردم نیازی نخواهند داشت که به سفرهای طولانی شهری بروند و زمان زیادی را تلف کنند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ایجاد 200 دفتر صدور پروانه انجام شده و با تاسیس این دفاتر کار صدور پروانه ساختمان سهولت پیدا می‌کند.

به گفته شعرا، شیراز دومین کلان شهری است که در کشور در راستای پیشبرد بهتر کار مردم این دفاتر را تأسیس می‌کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
sss
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
0
بافت تاریخی مخروبه هم دیدن دارد اقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
0
من مدتی هست اتوموبیل شخصی ندارم و از اتوبوس استفاده می کنم. از خط 45 آخر پاییز تا شاهچراغ یک ساعت تو راه هسیم تا خط عوض کنیم. همه پول و دارییم رو تو سر هم زدم تا یک خودرو تهیه کنم و از این وضع نجات پیدا کنم. کسی به فکر مردم نیست. آیا رییس اتوبوس رانی خودش یکبار سوار این خط های بی کولر و کنرو شده است؟