کد خبر: ۵۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهار‌شنبه 5 شهریور

پاشنه آشیل استان فارس کجاست؟

صحبت‌های استاندار که به مناسبت هفته دولت در مراسمات مختلف زده، در تمام روزنامه‌ها به عناوین مختلف به چاپ رسیده است.

به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» صحبت‌های استاندار در نشست هم‌اندیشی با نخبگان دانشگاهی را تیتر یک خود کرده. احمدی در این نشست که به مناسبت هفته دولت برگزار شده، گفته: «کشور دیگر الله بختگی اداره نمی شود». عکس امروز و تیتر آن هم مربوط به خبر افزایش تعداد پروازها از مبدا شیراز می‌باشد. رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام اینکه طرح آمایش کشاورزی در استان درحال اجراست گفته: «آب، پاشنه آشیل استان است» که در صفحات داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است. و در پایان تندیس با ارزش روز خبرنگار از منظر کاریکاتور؛

«افسانه» تلاش دولت را دستمایه تیتر یک خود کرده و تیتر زده: «تلاش دولت تدبیر برای تکمیل 75 هزار طرح نیمه تمام». یادداشت امروز به بحث میزان مصرف انرژی توسط مردم پرداخته و از افزایش میزان آن ابراز نگرانی کرده است. همچنین با ارایه آماری در مورد افزایش میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته از فرآیند مبارزه با این افزایش نیز گلایه کرده است. عکس امروز اما مربوط به باغ پرندگان شیراز می‌شود که طبق گفته شهردار آماده حضور سرمایه‌گذاران شده است. استاندار در مراسم تجلیل از کارکنان دولت، از مدیران خواسته تا کارشکنان را برکنار کنند. این خبر در صدر اخبار داخلی افسانه جا خوش کرده است.

شهردار شیراز به بازدید از پروژه‌ی پارک چنار راهدار رفته و در حاشیه این بازدید گفته: «پارک های بزرگ شیراز آماده ورود سرمایه گذاران است». این مساله تیتر یک امروز «نیم‌نگاه» را به خود اختصاص داده است و با عکسی از وی در صفحه اول به چاپ رسیده است. اخبار داخلی این روزنامه چندان چنگی به دل نمی‌زند اما در صفحه آخر این روزنامه نشست رییس جهاد کشاورزی فارس با خبرنگاران با تیتر «میادین میوه و تره بار سامان می یابند؛ قصد حذف کردن واسطه ها را نداریم» به چاپ رسیده است.

«خبرجنوب» اما تیتر یک خود را به بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه شیراز اختصاص داده که مبلغی بالغ بر 8 میلیارد را شامل می‌شود. این خبر را مدیر کل فرودگاه‌های استان اعلام کرده و گفته: «برای راه اندازی ایرلاین بومی دست کم باید 5 فروند هواپیمای سالم داشت». «یک فروند هواپیما به «آسمان» فارس افزوده می شود» هم تیتر دیگر این روزنامه است که به نقل از مدیر کل هواپیمایی آسمان منطقه جنوب به چاپ رسیده است. امروز بازارچه‌ای با هدف حمایت از بیماران سرطانی در پارک خلدبرین افتتاح می‌شود. این خبر را خبرجنوب با تیتر «امروز غذای خود را بهشتی کنید» در صفحه اول خود تیتر کرده است و از مردم برای شرکت در این طرح خیرخواهانه دعوت کرده است.

نظرات بینندگان