کد خبر: ۵۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

قادری: از وضعیت مخابرات در استان فارس گله مند هستم

وضعیت کمبود آب استان فارس با مشکل جدی روبرو است بنابراین وزیر نیرو باید به این مسئله رسیدگی کند
به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، جعفر قادری نماینده مردم  شیراز در نشست علنی امروز (چهارشنبه 5 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از وضعیت مخابرات در استان فارس گله مند هستم و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می خواهم که به موضوع دسترسی دشوار مردم به اینترنت و تلفن ثابت در استان فارس ورود کرده و مسئله را با اپراتورها حل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی می خواهم که به و ضعیت خطوط ریلی و جاده ای استان فارس توجه کند و در بودجه سال 94 منابع مالی بیشتری را برای ارتقای حمل و نقل استان اختصاص دهد.

قادری گفت: روند اجرای عملیات ساخت پالایشگاه استان فارس کند بوده و زمان صدور مجوز این پروژه طولانی شده است بنابراین از وزیر نفت می خواهم دستور دهد که به این مسئله رسیدگی کند.

وی ادامه داد: استان فارس از لحاظ ذخایر معدنی در حد استان کرمان است اما به دلیل مشکلاتی که سازمان محیط زیست استان ایجاد کرده امکان بهره برداری از این معادن مخصوصا در شرق استان فارس دشوار شده، بنابراین انتظار می رود با رفع این محدودیت ها زمینه استفاده از معادنی مانند معدن سنگ آهن نیریز فارس فراهم شود تا زمینه اشتغال جوانان بیکار در استان فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس یادآور شد: وضعیت کمبود آب استان فارس با مشکل جدی روبرو است بنابراین وزیر نیرو باید به این مسئله رسیدگی کند همچنین باید به وضعیت خشک شدن دریاچه های استان فارس به مانند دریاچه ارومیه توجه شود و نکته دیگر اینکه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در زمینه تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام استان مساعدت لازم را انجام دهد.
نظرات بینندگان