کد خبر: ۵۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
برنامه های دهه کرامت در فارس تشریح شد

از حرکت بزرگ‌ترین کاروان پیاده زیارتی جنوب کشور به سمت حرم تا تجلیل از 2000 نفر از خادمان شاهچراغ (ع)

در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به تشریح برنامه‌های دهه کرامت این استان پرداخت و گفت: امسال به‌مناسبت دهه کرامت ۴۵ برنامه برجسته در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در نشست خبری اظهار کرد: امسال دهم شهریورماه مصادف با بزرگداشت احمدبن موسی (ع) برنامه‌های مفصلی در شیراز و استان فارس و نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود که در سطح بین‌الملل چند سخنران را به کشورهای عراق، لبنان، مصر و بحرین اعزام کردیم و احتمالاً در کشورهای دیگر نیز برنامه‌هایی در این رابطه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه مرکز فعالیت‌های فرهنگی جنوب کشور را به لحاظ کمی و کیفی به سمت سومین حرم اهل بیت (ع) سوق می‌دهیم، اظهار کرد: در این راستا بزرگ‌ترین کاروان پیاده زیارتی جنوب کشور به سمت حرم مطهر در ایام دهه کرامت حرکت خواهند کرد.

رئیس حوزه تولیت آستان شاهچراغ (ع) اضافه کرد: ۱۲ هزار نفر جمعیت پیاده در قالب پنج کاروان از شهرستان‌های دور با جمعیت ۶۵۰۰ نفر و ۴۵ کاروان از شهرستان‌های نزدیک با جمعیت ۵۵۰۰ نفر به این حرم اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کاروان‌ها از ۷ مسیر ورودی شیراز وارد این شهر می‌شود، گفت: ‌در مبادی ورودی شهر، کمپ‌های امدادی و فرهنگی جهت ارائه خدمات به این کاروان استقرار یافته‌اند و این کاروان‌ها بعدازظهر دوشنبه، ۱۰ شهریور وارد حرم شاهچراغ (ع) شده و به‌مدت دو روز در این حرم حضور دارند و در برنامه‌های آن شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور اضافه کرد: در روز گرامیداشت مقام حضرت شاهچراغ(ع)، دارالضیافه حرم شاهچراغ(ع) میزبان ۳۰ هزار نفر از زائران حرم شاهچراغ (ع) است که زائران آقا در مسجد نو، جامع و رواق‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) و زائران خواهر در سالن‌های اطراف حرم اسکان داده می‌شوند.

وی برنامه دیگر دهه کرامت را تجلیل از خادمان حرم شاهچراغ (ع) عنوان کرد و گفت: در این برنامه از تمام کسانی که به شکل‌های مختلف به این حرم خدمت‌ کرده‌اند اعم از پزشکان، اصحاب رسانه و غیره در یک مراسم با شکوه با حضور دو هزار نفر تجلیل به عمل خواهد آمد.

حرکت پیاده دختران شیرازی در روز ولادت حضرت معصومه (س) از حرم‌ام احمد (س)، مادر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با شاخه‌های گل و عطر و گلاب تحت عنوان «تا حریم آفتاب» از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت بود که اسماعیل‌پور از آن‌ها نام برد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این دهه برگزاری محفل انس با قرآن با حضور مهدی عادلی در نخستین روز دهه کرامت ساعت ۱۶: ۳۰ است.

به گفته وی، جشن بزرگ کودک و نوجوان در روز جمعه، ۷ شهریور از دیگر برنامه‌های این ایام است.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) از برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی ـ هنری شاهچراغ (ع) در این ایام خبر داد و افزود: در راستای سیاست‌های تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) مبنی بر زمینه‌سازی مناسب جهت حضور تمامی اقشار و آحاد مردم به‌ویژه جوانان در حرم، امسال این جشنواره برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های شعر، داستان، عکس، پوس‌تر و خوشنویسی برگزار شده است، گفت: ‌ ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این تعداد ۱۵۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی از هر رشته ۳ نفر برگزیده می‌شوند و در مراسم اختتامیه این جشنواره که در روز یکشنبه، ۹ شهریور ساعت ۱۶: ۳۰ برگزار می‌شود، در مجموع از ۹۷ نفر تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور همچنین از برگزاری شب شعر احمدبن موسی (ع) در راستای برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: در روز شنبه، ۸ شهریور ساعت ۲۰: ۳۰ این شب شعر برگزار می‌شود که در آن شاعران برگزیده جشنواره به شعرخوانی خواهند پرداخت همچنین هفت کارگاه آموزشی نیز با حضور اساتید ملی در رشته‌های این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) از صبح تا شب برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود، گفت: بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش سبک زندگی رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد، سرلک حسن شاهی و اقبالی، افتتاح شبکه سحاب ویژه جوانان علاقه‌مند به حضرت شاهچراغ (ع)، اعزام خادمان حرم شاهچراغ (ع) همراه با پرچم‌های آستان مقدس و بسته‌های تبرکی از دیگر برنامه‌هایی بود که حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور از آن‌ها یاد کرد.

نظرات بینندگان