کد خبر: ۵۹۷۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

این دو دختـــر رتبه برتر کنکوری را بیشتر بشناسید/ وقتی ایمان و پشتکار معجزه می کند!

مرضیه دختر درسخوان و باهوشی هست و کسب این رتبه ها به دلیل ضریب هوشی بالای او بوده است.
به گزارش شیرازه، طنین پاسارگاد به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفتگویی با دو تن از دختران برتر در زمینه علمی و رتبه های برتر کنکور سال 93 انجام داده است که شرح آن در ادامه می‌آید.

نازیلا شیروانی؛ متولد سال 1375 از پیش دانشگاهی الزهرا، معدل دیپلم 19/68 و رتبه 424 علوم تجربی و ساکن روستای مهدی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد است. (روستای مهدی آباد روستای کوچکی با جمعیت حدود 50 نفر که از مجموعه چندین خانواده که غالبا هم عمو زاده هستند تشکیل شده است)

با توجه به اینکه در این روستای کوچک زندگی می کردید چه سختی هایی برای رفتن به مدرسه داشتید؟

بله البته؛ ابتدایی را در همان روستا و با سه، چهار دانش آموز گذراندم و برای ادامه تحصیل مجبور بودم مانند سایر دوستانم از روستاهای اطراف به سعادتشهر بیایم که با سرویس مدرسه اینکار را می‌کردم که سختی های زیادی برای این آمدو شد باید تحمل می کردیم.

برنامه درسی شما برای کنکور چه بود؟

برنامه  درسیم را از اول تیرماه سال گذشته شروع کردم و به طور مستمر درس می خواندم بدون هیچ گونه توقفی. از ابتدای مهر ماه که به پیش دانشگاهی رفتم بعد از تعطیلی از مدرسه بعداز ظهرها ساعت 3 بعد از ظهر درس خواندن را شروع می کردم و تا ساعت 12 شب به طور مستمر درس می خواندم، تقریبا روزی 9 ساعت.

برای کنکور هم استرس داشتید؟

خیر. اصلا استرس نداشتم و یک روز قبل از کنکور هم به همراه خانواده به یگ گردش در طبیعت رفتیم ولی شب کنکور استرس وجودم را گرفت به نحوی که تا صبح اصلا نتوانستم استراحت کنم.

خصوصیتی که نازیلا شیروانی دارد و عامل موفقیتش در کنکور شد؟

اعتماد به نفس خوبی که دارم و با این اعتماد به نفس فقط به هدفم فکر می کردم و مطمئن بودم که موفق می شوم.

رمز موفقیت شما؟

توکل به خدا، تلاش و اعتماد به نفس

حرف شما به کسانی که سال اینده کنکور دارند؟

فکر نکنند چون شهرستانی هستیم و امکانات آموزشی ما پایین تر از شهرهای بزرگ هست احتمال قبولی نداریم باید تلاش کرد که اگر روزی به عقب برگشتیم، پشیمون نشویم.

ویژگی خاص دخترای ایرانی؟

خیلی صبور هستند

اگر از شما بخواهیم که یک نفر را به عنوان کسی که بیشترین تاثیر در موفقیت شما داشته را معرفی کنید؟

زن برادرم

خانم "موسوی یار" زن برادر نازیلا شیروانی دارنده رتبه 424 کنکور علوم تجربی، به گفته خود نازیلا و خانم حقیقی مدیر دبیرستان الزهرا نقش بسیار مهمی در موفقیت وی داشته است به همین دلیل چند سوال کوتاه نیز از وی داشتیم.

خانم موسوی علت موفقیت نازیلا چه بوده است؟

تلاش بسیار و اعتماد به نفسی که نازیلا داشته و دارد.

شما چگونه در این راه وی را همکاری و همیاری دادید؟

من خودم تحصیلکرده در رشته مامایی هستم، از تجربه خودم به او کمک کردم و حتی به خاطر حفظ اعتماد به نفس نازیلا خودم هم در کنکور امسال شرکت کردم تا با اون سر جلسه حاضر باشم و از یک سال اخیر نازیلا را به خانه خودم آوردم و کنار خودم برای اون با هم برنامه ریزی کردیم.

نازیلا برنامه ای غیر از درس خواندن هم داشت؟

خیر. فقط تواین یک سال اخیر درس خواند، چون برای هدفش می جنگید و تلاش می کرد، حتی اگر مهمانی یا هر مراسمی بود حضور پیدا نمی کرد و خدا رو شکر مزد زحماتش رو هم گرفت.

اما تشکرهای نازیلا شیروانی:

مسعود مهرپور؛ استاد ریاضی، خانم حقیقی مدیر دبیرستان الزهرا و تشکر ویژه هم از پدر، مادر و خانوده و همچنین زن برادرم که زحمات زیادی برای من در این مدت کشیدند.

«مرضیه غلامی»
مرضیه غلامی متولد آبان ماه 1374 از دبیرستان نرجس با معدل دیپلم19/54. رتبه 64 گروه آزمایشی هنر و رتبه 2 هزار ریاضی و اهل سعادتشهر است.

برنامه درسی شما برای کنکور چه بود؟

من بعد از امتحانات پیش دانشگاهی فقط 20 روز برای کنکور درس خواندم و می توان گفت فقط با 20 درصد آمادگی امسال کنکور دادم.

با 20 روز درس خواندن رتبه 64 هنر و 2 هزار ریاضی را آوردید؟

بله. شاید برای کنکور درست و حسابی درس نخواندم ولی درس های پیش دانشگاهی و سالهای قبل همه را در ذهنم داشتم.

شما در رشته ریاضی تحصیل میکردید، چرا در گروه هنر شرکت کردید و چگونه رتبه شما  در این گروه آزمایشی دور قمی شد؟

من هنر را به عنوان یک کار دلی انجام میدم و در رشته های هنری و ادبی هم فعالیت دارم مانند موسیقی شعر و داستان نویسی و.... به همین دلیل مطالعات آزاد زیادی در مورد رشته هنر داشتم و خدا را شکر توانستم رتبه 64 هنر را به دست بیاورم و دوست دارم در همین رشته هم ادامه تحصیل بدهم. چرا که برای من عقل و منطق به دل و علاقه حکم می‌کند.

رمز موفقیت شما در کنکور امسال؟

توکل به خدا و دعای پدر و مادرم. البته پدرم سالها پیش فوت کردند ولی من اعتقاد دارم که دعاهای پدرم همیشه پشت سر من هست و حمایتم می کنه تو زندگیم.

سفارش  مرضیه غلامی به جوانان امروز؟

خدار رودر تک تک لحظاتشون به یاد داشته باشند چون اگر خدا را داشته باشند همه چیز درست می‌شود.

ویژگی خاص دختران ایرانی؟

نجابت.

و حرف آخر شما؟

همیشه از آب بابا شروع می شد و سر مشق ها همه یکی بود، پدر همیشه زیر باران چترش را به تو می‌داد نا کیف و کتابت خیس نشود و مادر برای تو بهترین کوکب خانم روی زمین بود. حالا می فهمم که چرا جای اکبر لیلا زاد یک سبد لاله ی سرخ روی نیمکت ها بود و چرا فهیمده ها شهید شدند. آنان رفتند تا تو بتوانی بزرگترین تصمیم کبری را بگیری و در زندگی ات دلسوزترین دهقان فداکار باشی.......

مرضیه غلامی سالها پیش پدرش را از دست داده و مادرش هم نقش پدر را داشته و هم نقش مادر. به همین دلیل گفتگوی کوتاهی هم با مادر مرضیه غلامی داشتیم.

 رمز موفقیت مرضیه چه بوده است؟

مرضیه دختر درسخوان و باهوشی هست و کسب این رتبه ها با این که  خیلی کم برای کنکور درس خواند ولی ضریب هوشی بالای او بوده است.

مرضیه غلامی از نگاه مادرش؟

مرضیه خیلی به انجام فرائض دینی اهمیت می‌دهد. از سن 9 سالگی نماز و روزه هاش قضا نشده و همیشه هم ختم قرآن می کند، که آخرین بار هم شب آخر کنکور بود. مرضیه حرفش این است «خدایا به تلاشم نگاه نکن به رحمت خودت نگاه کن».
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قائمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
0
از شهر قائمیه یه نفر پسر به نام اقای رستمی رتبه 59 رشته ریاضی شده که اگه امکان داره اطلاعات از ایشان و مصاحبه داشته باشید متاسفانه شماره تماس ندارم ولی اموزش و پرورش قائمیه حتما از ایشان اطلاعات دارند .
خدا خیرتون بده انگیزه ای بشه واسه دیگر جوانان این شهر
فیروزآباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
0
سلام،از بچه های فیروزآباد هم موفقیت زیادی کسب کردند به عنوان مثال جنای آقای سروش نجفی نژاد رتبه 29کشوری و 17منطقه ای
جناب آقای مهدی ظرافت273کشوری
تبریک می گوییم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
0
سلام. تبریک به این دو بانوی محترم سرزمین ایران.
رضا خاتونيان از فراشبند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
0
از شهر فراشبند هم سركار خانم شهربانو اميرسادات در سن 51سالگي رتبه 21كنكورسراسري را بدست آورده مصاحبه اش هم در سايت نخل بيدار موجود است.
راسخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
0
سادتشهر شهر باامکاناتی است!