کد خبر: ۵۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

فرهنگی کاران بهارستان مهمان این روزهای مردم لارستان+تصاویر

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه دو نفر از معاونین وزارت ارشاد، در میان استقبال مردم و مسئولین لارستان و شهر لطیفی، در ورودی این شهر وارد شدند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیـــرازه، شب گذشته مدعوین قبل از اقامه ی نماز جماعت در حسینیه اعظم شهر لطیفی؛ با مراسم کوتاه خوش آمد گویی توسط دختران نونهال لطیفی و دریافت گل از دست آنان مواجه شدند و بعد از اقامه ی نماز مغرب و عشاء در جمع عده ای از معتمدین و مسئولین لار حضور یافتند.

لادستان نوشت: در ادامه ی مراسم استقبال دکتر جعفرپور طی سخنانی کوتاه از نمایندگانی که دعوت لارستانی ها را لبیک گفتند، تشکر کرد و ضمن قدردانی از مسئولین و برگزار کنندگان جشنواره جوان و اندیشه، قدردان مردمی که این استقبال باشکوه را انجام دادند، شد.

همچنین در ادامه دکتر جعفرپور با دعوت از حجت الاسلام سالک، بعنوان رئیس کمیسیون فرهنگی، از ایشان خواست تا به نمایندگی از دیگر اعضای حاضر، به ارائه سخنرانی بپردازد.

سالک در خلال صحبت های خود، با بیان این موضوع که خدا را شکر توفیق نصیب شد خدمت مردم شریف، دیندار و خون گرم لار برسیم؛ سلام همه ی اعضای کمیسیون فرهنگی را به مردم و مسئولین به ویژه حجت الاسلام و المسلمین دکتر نوربخش رساند.

سپس به معرفی تک تک میهمانان حاضر به همراه سمت و مسئولیت آنان پرداخت .

ایشان همچنین با اشاره به اینکه از این جمع و این استقبال غافلگیر شدیم، گفت : توقع چنین استقبال گرمی را نداشتیم.

سالک در بخشی دیگر از صحبت هایش به خطابه ی امیرالمؤمنین (ع) در نامه ی ۶۲ نهج البلاغه اشاره کرد و با انطباق آن با شرایط کنونی جهان، گفت: استکبار جهانی نیز قصد بر این دارد تا دین پیامبر (ص) را نابود کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های فرهنگی مقام معظم رهبری ، اظهار داشت : نتیجه ی این تهاجمات و ناتوی فرهنگی، این است که وحدت خود را حفظ کنیم و به صورت یک پارچه، مقاومت و ایستادگی داشته باشیم، سفر ما به منطقه ی شما، نقشی در تکمیل و تکوین این ایستادگی دارد.

نماینده مردم اصفهان، این منظقه را الگویی برای وحدت برادران شیعه و سنی خواند و ضمن تبریک دهه ی کرامت و روز پیروزی مقاومت فلسطین، به تشکر مجدد از مردم، خانواده های شهدا و علمای بزرگ جلسه پرداخت و با خواندن چند دعا ، صحبت های خود را خاتمه داد.

قبل از پایان جلسه، هدایایی به رسم یادبود از سوی شهرداری لطیفی به نمایندگان و مسئولین دعوت شده داده شد، تا ادامه ی مراسم استقبال به مجتمع تاریخی باغ نشاط منتقل شود.

برنامه های باغ نشاط :

• بازدید از غرفه های آثار تاریخی، هنری و محلی منطقه
• بازدید از صنایع دستی روستا های لارستان
• بازدید از تصاویر و قاب عکس های برگزیده ی انجمن عکاسان لارستان
• معرفی ابزار آلات باستانی لار و گچ بری ها و نقش و نگار روی دیوار ساختمان
• بازدید از موزه باغ نشاط
• آشنایی با انواع شیرینی جات ،نان های محلی و کلوچه های سنتی لارستان
• آشنتایی با روند تهیه حلوا مسقطی لار
• معرفی کباب کنجه لاری
• اجرای مراسم سنتی شمشیر بازی همراه با موسیقی سنتی توسط هنرمندان خور

مراسمات و بازدید های مذکور، از ابتدا با حضور پرشور تیم رسانه ای (شامل خبرنگاران، عکاسان و فیلم برداران) شهرستان بود.

برنامه ی بعد؛ حضور اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه ی هم اندیشی صبح روز پنجشنبه، با حضور علمای اهل تشیع و اهل تسنن منظقه، در سالن شهید امامی خواهد بود.







نظرات بینندگان