کد خبر: ۵۹۷۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
استاندار فارس خطاب به وزیر ارتباطات:

به رئیس‌جمهور بگویید فارس آرام است/ لطفا به مردم استان توجه بیشتری کنید

بخشی از اقتصاد کشور مربوط به استان فارس است و مردم فارس انتظار دارند صنایع مخابراتی فارس تقویت شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت امسال رنگ و بوی دیگری داشت و معاونین رئیس‌جمهور و وزیران توزیع استانی مناسب داشتند و به تناسب در استان‌های مختلف برای حل مشکلات حضور یافتند.

بیش از 12 درصد محصولات غذایی کشور در فارس تولید می شود

سید محمد احمدی در آیین بزرگداشت هفته دولت و افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: استان فارس سال‌ها در قطع وابستگی مواد غذایی کشور کار کرده و بیش از 12 درصد محصولات غذایی کشور از جمله گندم، گوشت قرمز و گوشت سفید در این استان تولید شده است.

بیش از 40 درصد گاز مصرفی کشور از دو پالایشگاه فراشبند و پارسیان فارس تامین می‌شود

وی افزود: بیش از 40 درصد گاز مصرفی کشور از دو پالایشگاه فراشبند و پارسیان فارس تامین می‌شود و فرزندان این استان با تمام وجود تلاش می‌کنند که یک لحظه قطعی گاز در سرمای زمستان و فصول دیگر رخ ندهد.

استاندار فارس گفت: ذخایر ارزشمندی در فارس شناسایی شده و معادنی در حال اکتشاف است و فارس این ظرفیت را دارد که از خوزستان و استان‌های دیگر در استخراج نفت و گاز پیشی بگیرد.

احمدی اضافه کرد: در گذشته فارس به عنوان قطب الکترونیک مطرح بوده و صنایع مخابرات راه دور و قطعات الکترونیک در آن سابقه دیرپایی دارد و به عنوان نقاط قوت فارس محسوب می‌شد که بنا بود بعد از انقلاب نیز فارس قطب الکترونیک کشور باشد اما متاسفانه به دلیل حضور افرادی از استان‌های دیگر در هیات دولت به فارس بی‌توجهی شد و به استان‌های دیگر انتقال یافت.

مردم فارس انتظار دارند صنایع مخابراتی فارس تقویت شود

این مقام مسئول با بیان اینکه باتوجه به تجربه 30ساله مدیران دولت برای سامان دادن اقتصاد کشور پای آبروی همه اعضای هیات دولت به میان آمده است، تصریح کرد: بخشی از اقتصاد کشور مربوط به استان فارس است و مردم فارس انتظار دارند صنایع مخابراتی فارس تقویت شود و اگر واردات این صنایع از کشورهای مختلف کم شود، تولیدات کارخانجات داخلی افزایش می‌یابد چون زیربنای قوی داریم.

به گفته استاندار فارس با توجه به فعالیت فارس در مخابرات راه دور و الکترونیک و تعطیلی و رکود یک‌باره آن، این استان ضربات زیادی از ناحیه بیکاری افرادی که در این صنایع بوده‌اند متحمل شد و انتظار می‌رود در احیای جایگاه در شأن فارس و تقویت بنیه الکترونیکی این استان کمک بیشتری از طرف دولت انجام شود.

شرکت زیمنس فعال شود

احمدی بیان کرد: شرکت زیمنس در فارس فعال بوده و زیرساخت‌های خوبی در این استان هست و می‌توان با تدابیری اعم از تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت صنعت الکترونیک و مخابرات راه دور آن را دوباره فعال کرد که رفع بیکاری شود و ما نیز برای مردمی که شغل خود را از دست داده‌اند پاسخی داشته باشیم.

به رئیس‌جمهور بگویید در فارس آرامش حاکم است

مقام ارشد دولت در استان فارس خطاب به وزیر ارتباطات گفت: به رئیس‌جمهور بگویید به برکت هماهنگی‌های خوبی که بین نمایندگان استان فارس، روحانیت و همه مسئولین فارس وجود دارد در استان آرامش حاکم است و اگر اختلاف سلیقه‌ای هم باشد در خانواده فارس حل می‌شود بنابراین مشکلی نیست مگر اینکه توجه بیشتری به مردم خوب استان نیاز است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
3
بله ای آرام هستند البته به لطف شهدا و رهبری نه از صدقه سر شیب ملایم وقیمت خودرو............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
0
هیچ ارامشی وجود ندارئد