کد خبر: ۵۹۷۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس:

فارس در زیرساخت های مخابراتی پانزدهم است/ کارگران شرکت‌های مخابراتی عصبانیند/ آنتن‌دهی جاده‌های استان بسیار ضعیف است

وضعیت روستاهای فارس در پوشش تلفن ثابت و اینترنت قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه استان فارس در زمینه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی در سطح کشور در جایگاه پانزدهم قرار دارد، گفت: وضعیت روستاهای استان فارس از نظر پوشش تلفن ثابت و اینترنت قابل قبول نیست. همچنین وضعیت پوشش آنتن‌دهی جاده‌های فارس از متوسط کشور کمتر است.

جعفر قادری در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تلفن‌های فارس جی اس ام است و قابلیت نصب اینترنت را ندارد بر تقویت سیستم مخابراتی فارس تاکید و اظهار کرد: عملکردها در طول سال گذشته و سال جاری نشان می‌دهد که نقدینگی‌ها تامین نشده است و باید اهتمام ویژه‌ای برای تامین نقدینگی باشد.

به گفته وی برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهرستان شیراز در زیرساخت‌های مخابراتی به حدود 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با یادآوری اینکه در گذشته استان فارس در صنایع ارتباطی و مخابراتی جزو مدعیان کشور بود، تصریح کرد: اکنون فارس در برخی حوزه‌های مخابراتی وضعیت قابل قبولی ندارد و نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به عصبانیت کارگران شرکت‌های مخابراتی فارس از وضعیت موجود تصریح کرد: در فارس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که امیدواریم با تامین اعتبار این ظرفیت‌ها دوباره فعال شود.

وی استان فارس را در بحث درآمد حاصل از تلفن همراه در شمار استان‌های پردرآمد کشور دانست و گفت: اگر در زمینه توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت این استان اقدام جدی صورت نگیرد ترتیبی اتخاذ می‌کنیم که درآمد تلفن همراه این استان در حوزه تلفن ثابت هزینه شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
1
زمان احمدی نژاد خیلی راضی بودی دکتر قادری حالا همه چیز به مشکل خورده و عقب رفت داریم
حسيني
دوست ناشناس //
افسوس كه نمي توان امثال شماها كه خود را به خواب زده ايد بيدار كرد آما براي تنوير افكار عمومي عرض كنم كه جناب دكتر قادري بارها از شيوه هاي كاركردي دولت قبل انتقاد داشت و در حقيقت ايشان و آقاي مهندس ذوالانوار معدود نمايندگان منتقد دولت و استاندار اسبق فارس بودند نظرات كارشناسانه آنان در خصوص نحوه هدفمندي يارانه ها //مافياي صنعت خودرو // عزل ونصب هاي غير كارشناسي و ده ها مورد ديگر در ذهن تاريخ فارس ماندگار خواهد بود. اما چرايي روحيه نقادانه اين دو نماينده شريف بخاطر عهدي است كه با خداي خود و مردم قدرشناس بسته اند والا مانند برخي نمايندگان مي توانستند وكيل الدوله باشند چه در دولت گذشته و چه دولت كنوني
سعيد
ناشناس جان حرف حساب جواب نداره