کد خبر: ۵۹۷۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳

قیمت روز خودروهای وارداتی و توصیه مقام معظم رهبری به دولت درباره خودرو خارجی+جدول

سخنگوی دولت، توصیه مقام معظم رهبری به دولت تدبیر و امید درباره واردات خودروهای گران‌قیمت را روایت کرد.
به گزارش شیرازه، اعضای هیات دولت چهارشنبه گذشته به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و در این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توصیه‌هایی به دولت تدبیر و امید برای ادامه کار داشتند.

خبرگزاری مهر گزارش داد: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین نقدی که مقام معظم رهبری از دولت یازدهم در این دیدار داشتند، چه بود؟ گفت: شاید مباحث مربوط به توجه به تولید داخلی، حتی اشاره‌ای به واردات خودروهای گران‌قیمت داشتند. ایشان روی تمرکز و توجه به استفاده از ظرفیت داخلی تأکید داشتند و فرمودند نباید با واردات ماشین‌های گرانقیمت، فرهنگ غیرانقلابی هم ترویج یابد.

براساس آمار گمرک در 4 ماه نخست سال جاری 34 هزار و 134 دستگاه خودرو به ارزش 683 میلیون و 706 هزار و 300 دلار وارد کشور شده است.

مقایسه آمار 4 ماهه ابتدایی امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد واردات خودرو از لحاظ تعداد 168 درصد و نیز از لحاظ ارزش دلاری 154 درصد رشد داشته است.

در 4 ماه سال 92 تعداد 12 هزار و 744 خودرو به ارزش 269 میلیون و 265 هزار و 108 دلار وارد کشور شده بود.

همچنین 3 ماه نخست سال جاری تعداد 23 هزار و 242 خودرو سواری به ارزش 484 میلیون دلار وارد کشور شده است.

این آمارها نشان می‌دهد، در تیر ماه 93 بیش از 10هزار و 800 خودرو نسبت به خرداد ماه همین سال وارد کشور شده است.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تاکید بر اینکه موضوع واردات، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد،  افزودند: دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

از طرفی ایسنا در گزارشی قیمت روز خودروهای وارداتی را به صورت زیر منتشر کرده است.

نام خودرو قیمت
سوناتا 140 میلیون تومان
توسان 147 میلیون تومان
اسپورتیج 149 میلیون تومان
النترا 112 میلیون تومان
سراتو 117میلیون تومان
اپتیما 149 میلیون تومان
تویوتا RA4 203 میلیون تومان
تویوتا یاریس هاچ بک 93 میلیون تومان
تویوتا کمری 160 میلیون تومان
تویوتا لکسوسRX 495 میلیون تومان
بنز C200 270 میلیون تومان
بنز E200 395 میلیون تومان
به هر حال، باید منتظر ماند و دید آیا دولت درباره واردات خودروهای گران‌قیمت"اعمال قدرت"خواهد کرد یا خیر؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
غریب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
0
با سلام مشکل مملکت ما انحصاری بودن تولید خودرو است همچنین بدترین ماشین ها را تولید می کنند و با بالاترین سود و قیمت به مردم بیچاره می دهند آن هم ماشینی که نه امنیت داردو واقعا ارابه مرگ است . خوب است مسئولین کشوری همه ی جوانب را در نظر بگیرند نمونه بارز این ماشین ها ی تولید داخل پراید است امروز در بیشتر کشورهای دنیا جان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است اما در کشور ما میزان سود دریافتی و درامد صاحبان کارخانه های تولید خودرو اهمیت بیشتری دارد. یا علی .
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
0
سلام..چرا نمایندگان مجلس دست در دست گذاشتند وهیچ کاری انجام نمیدهند. مبالغ 200تا500هزارتومن چی را میخواهند ثابت کنند که سواری ارزان شد؟به خدا تویوتا یا مابقیه ماشینها اگر 1میلیارد هم بشوند ارزش دارد چراکه نه مردم میکشد ونه میسوزانه مگه یک پراید چند کیلوه.. که باید 20ملیون پرداخت کنی. فقط یادگرفتند بگویند. یکملیون آموزش وپرورش..یک ملیون عوارض یک ملیون؟ و.... و...و. همش حرف بیجا آقا طمع بسه. تراجان فرزندانتون بسه آخه تاکی همش دروغ.....ملت ترا جان بچه هاتون نخرید تا پراید بشه5ملیون پژو هم بشه7ملیون قیمتی که به عراق سوریه و......دیگران میدهند......تشکر