کد خبر: ۵۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

چهار دستاورد مهم دولت یازدهم از نگاه امام جمعه شیراز

امام جمعه شیراز گفت: حوادث امروز نشان می‌دهد که ماهیت نظام سلطه بر ترور استوار است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز، به آغاز دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و پایان آن با میلاد امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: روز ششم ذی القعده روز بزرگداشت شاهچراغ (ع) و امام‌زادگان بزرگوار استان فارس بوده و طبیعی است که به همین مناسبت زائران از گوشه و کنار برای زیارت این مرقد مقدس به شیراز آیند.

وی با دعوت از عموم مردم، هیئت ها مذهبی، خیران و مسئولان شهر شیراز برای همکاری و مساعدت در بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، افزود: خیران نسبت به هزینه‌ها و پذیرایی از میهمانان و زواری که در این ایام از راه دور و نزدیک به زیارت می‌آیند، همکاری و همراهی کنند و پذیرایی لازم در عرصه های مختلف را داشته باشند و با مجموعه دست اندرکاران این ایام و حرم مطهر همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به 8 شهریور سال 60، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کاخ نخست وزیری که برخاسته از کینه منافقان بوده است، خاطرنشان کرد: این روز در نظام جمهوری اسلامی به‌عنوا روز مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شده است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا امروز مورد هجمه بی‌امان تروریست‌ها بوده است که با حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا، اسرائیل و دولت های اروپایی انجام می شد.

وی گفت: شهدای ترور ما از مرز چند هزار نفر گذشته است و این نشان می دهد که ما قربانی تروریسم هستیم و هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم این حرکت زشت و شوم در جامعه شکل بگیرد و یا کسی از مردم ما حمایت از این برنامه زشت و ناپسند داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه حوادث امروز دنیای اسلام نشان می‌دهد که ماهیت نظام سلطه بر ترور فردی و دولتی استوار است، اظهار کرد: در سوریه و عراق می بینیم و دیدیم که چه خبر بوده و هست و در فلسطین تروریست دولتی چه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تروریسم دولتی در فلسطین 600 کودک را به شهادت رساند و رژیمی که معتقد است چهارمین ارتش دنیا را در اختیار دارد آن‌چنان ذلیل، زبون و حقیر می‌شود که برای کشتار کودکان کوچک از مجهزترین هواپیماها و بمب‌ها استفاده می کند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه نظام سلطه با ترور آمیخته است و از ترور جدا نیست و نمی‌تواند جدا باشد،‌خاطرنشان کرد: در جهان سوم چه می کنند و در کشورهای مختلف چه کردند؟ مضحک و خندوه آور این‌است که آمریکا می‌گوید داعش تروریست است و باید با آن مبارزه کرد حال آنکه این گروه به وسیله آنها راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا در سفر به 112 کشور و رایزنی برای به رسمیت شناختن داعش در صورت تشکیل حکومت از سوی کشورهای دیگر، افزود: امروز آمریکا ادعای دفاع از حقوق بشر دارد و می‌گوید می‌خواهم با تروریسم مبارزه کنم!

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته دولت، به دستاوردهای دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: هفته دولت امسال به‌نام آرامش و امید نامگذاری شد و در یک سالی که از طول عمر دولت سپری شده است، دستاوردهای مختلفی داشته با وجود اینکه مشغول تنظیم ساختارها نیز بوده است.

آیت‌الله ایمانی از آرامش در عرصه های مختلف در سطح جامعه، مهار تورم لجام گسیخته ای که زندگی مردم را به هم ریخته بود، طرح نظام سلامت به‌عنوان کار ارزشمند دولت که باید ادامه داشته باشد و نیز شکسته شدن ایران هراسی در سطح جهان که شکسته شد به‌عنوان چهار دستاورد مهم دولت یازدهم یاد کرد.

وی با اشاره به رهنمودها، هشدارها و حمایت‌های مقام معظم رهبری، گفت: چه حمایتی بالاتر از اینکه ایشان می‌فرماید در شبانه روز بارها برای رئیس جمهور و موفقت او و دولتش دعا می‌ کنم و دعای او دعای پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) است.

آیت‌الله ایمانی اظهار امیدواری کرد که دولت به وعده‌هایی که داده است، عمل کند و به توصیه های مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف توجه داشته باشند و دیگر مسئولان و مردم نیز همراهی و همکاری لازم در عرصه‌های مختلف را با  دولت دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی نیز اشاره و اظهار کرد: در حرکتی که عزیزان در شکار پهباد اسرائیلی انجام دادند، قدرت موشکی ایران اسلامی به جهان نشان داده شد که بدانند با چه کسانی طرف هستند.

نظرات بینندگان