کد خبر: ۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

صاعقه‌ای که 700 هکتار از جنگل‌های ممسنی را سوزاند

فرماندار ممسنی گفت: آتش سوزی ۴ روزه در ارتفاعات "درا" ممسنی هنوز مهار نشده و تاکنون بیش از ۷۰۰ هکتار از جنگل های و منابع طبیعی "درا" بر اثر این حادثه در آتش سوخته است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آتش سوزی 4 روزه در ارتفاعات "درا" هنوز مهار نشده است، اظهار کرد: این آتش‌سوزی بر اثر برخورد صاعقه با یکی از درختان در مناطق کوهستانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در مناطق صعب العبور و کوهستانی است که دسترسی به آن دشوار است، افزود: تنها راه خاموش کردن این آتش‌سوزی استفاده از بالگرد است.

فرماندار ممسنی با بیان اینکه تاکنون 700 هکتار از جنگل‌های بلوط و بنه وحشی در ارتفاعات "درا" منطقه ماهور میلاتی در آتش سوخته است، تصریح کرد: از ابتدای سال 93  تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از درختان و عرصه‌های منابع طبیعی ممسنی بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه امروز نیز در تلاش بر مهار آتش هستیم، خاطر نشان کرد: 30 نفر برای خاموش کردن آتش که هم اکنون به دشت‌های پایین دست رسیده است به بخش ماهور میلاتی اعزام شده‌اند.

پیکری با بیان اینکه برای اطفا حریق درخواست یک بالگرد کرده‌ایم اما تاکنون تهیه نشده است، اظهار کرد: میزان خسارت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و پس از مهار آن، خسارت وارده محاسبه و تعیین می‌شود.


نظرات بینندگان