کد خبر: ۵۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
سی‌ و دومین معجون وبلاگی شیرازه:

سازش و تسلیم یا مقاومت…؟/ چالش سطل یا عقده ی شهرت طلبی !؟

در سی دومین نسخه از معجون وبلاگی، منتخبی از برترین مطالب وبلاگ نویسان فارس منتشر شده است
وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر،شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

وبلاگ صابرین نوشت: از دشمن اصلی غافل نشویم

از صلیب سرخ آمده بودند اردوگاه اسرا. پرسیدند: در اردوگاه، شما را شکنجه می کنند یا نه؟

همه به آقا سید نگاه کردند ولی آقا سید چیزی نگفت. مامور صلیب سرخ دوباره پرسید: آقا شما را شکنجه می کنند یا نه؟ ظاهرا شما ارشد اردوگاه هستید. آقا سید باز هم حرفی نزد. مامور صلیب سرخ گفت: پس شما را شکنجه نمی کنند؟!

از دشمن اصلی غافل نشویم.

آقا سید با آن محاسن بلند و ابهت خاص خودش، سرش پایین بود و چیزی نگفت. مامور صلیب سرخ در گزارش نامه خودش نوشت: اینجا خبری از شکنجه نیست.

بعد از اینکه ماموران صلیب سرخ رفتند ، فرمانده اردوگاه آقای ابوترابی را به داخل اتاقش برد و گفت: تو که بیشتر از همه کتک خوردی، چرا به اینها چیزی نگفتی؟

آقا سید جواب داد: ما دو تا مسلمان هستیم، با هم درگیر شدیم آنها کافر هستند، دو تا مسلمان هیچ وقت شکایت پیش کفار نمی برند.

فرمانده اردوگاه کلاه نظامی که سرش بود را محکم به زمین کوبید و صورت آقا سید را بوسید. بعدش هم نشست روی دو زانو و توی سر خودش می زد و می گفت: شما، الحق سربازان خمینی هستید…

وبلاگ آتورین فرهنگی نوشت: چالش سطل یا عقده ی شهرت طلبی !؟

مدعیان حقوق بشر که کلا ادعای دست به خیر و کمک کردن دارند با بوق کردن همچین کارایی که آخرش هم پولش میره تو جیب حضرات…

قصد دارند نگاه جهانیان را بر روی مسائلی که در گوشه کنار دنیا بر سر مسلمانان می آورند را ببندند.

شما ای هنرمند، ورزشکار، خواننده و هموطن  هر جا که هستی تحت تاثیر جو قرار نگیر.

سرباز بدون جیره و مواجب دشمن نباشیم  ….

گروه وبلاگ نویسان نسیم  نوشت:

دوستم تازه ماهواره خریده بود. بهش گفتم برا چی رفتی ماهواره خریدی؟ مگه نمیدونی چقدر بدآموزی داره؟ جواب داد : ما فقط شبکه های خوب ماهواره رو نگاه می کنیم و شبکه های بدش رو قفل گذاشتیم.

ما فقط شبکه های خوب ماهواره رو نگاه می کنیم

گفتم چرا داری خودت رو گول میزنی؟ یعنی وقتی شیطان اومد تو جلدت شبکه های بدش رو باز نمیکنی؟ اصلاً مگه شبکه خوبی هم داره که شبکه های بدش رو قفل کردی؟

جواب داد : بله شبکه های مستندش خیلی خوبن. گفتم خب ماهم شبکه مستند داریم. جواب داد: شبکه هایورزشی خوب داره. گفتم خب ماهم شبکه ورزشی داریم. گفت : فیلم های خوبی پخش میکنن. گفتم ماهم شبکه پخش فیلم داریم.

هر شبکه ای که گفت ما تو ایران خودمون هم داشتیم. دیگه نتونست حرفی بزنه بهش گفتم : دیدی تو دنبال کانال خوب نیستی.

دوسه هفته بعد متوجه شدم حجاب خانم دوستم خیلی عوض شده و دیگه چادر به سر نمیکنه که هیچ حتیلباس های زننده هم می پوشه. دوستمم دیگه دور و ور مراسم های مذهبی رو خط کشیده بود و دیگه خبری ازش نبود. پیش خودم گفتم تازه اولشه.

به یکسال نکشید که دوستم از خانمش جدا شد. گویا قضیه اینجوری بوده که دوستم و خانمش هروقت باهم میرفتن بیرون خانمش گلایه می کرده که چرا دوستم همش به دخترای مردم بد نگاه می کرده و یا دوستم همش به خانمش گیر میداده که چرا اینقدر موبایل تو دستش هست و مشخص نیست باکی داره صحبت می کنه و به کی داره پیامک میزنه.

اما ماجرا هی بدتر می شده و دوستم با دختر های نامحرم بدنام رفت آمد داشته و خانمش هم بعضی وقت ها دیروقت میومده خونه با آرایشی بد و لباس هایی زننده.

باز به خودم گفتم به قول خودشون فقط قرار بود شبکه های خوب ماهواره رو نگاه کنن پس چی شد؟


وبلاگ کانال کمیل نوشت:سازش و تسلیم یا مقاومت…؟

در پست مقایسه و نتیجه گیری را به خود دوستان محول میکنیم.

پنجاه سال سازش کاری چه شد؟!

در تصویر زیر مشاهده کنید رژیم غاصبگر چقدر از اراضی فلسطین اشغال کرد طی بیش از ۵۰ سال سازش کاری

IMG--WA0017

IMG-20140709-WA0017

 ۵۰ روز مقاومت غزه نتیجه آن چه شد؟!

تشکر مقاومت فلسطین از رهبر انقلاب

http://kalamefars.ir/wp-content/uploads/2014/08/alalam_635429209145936637_25f_4x3.jpg

آیا این نتیجه سازش کاری مقابل مستکبران دنیا عبرتی خواهد شد برای سازش کاران داخلی؟!

همان کسانی که از ابتدای دفاع مقدس امام خمینی (ره) را مجبور به سازش می کردند و در نهایت به تعبیر خود امام (ره) جام زهر را به او نوشاندند.

این جریان در پرونده هسته ای چه خواهد کرد؟!

وبلاگ مشق سیاسی در مورد پرونده کرسنت نوشت: یادت باشه کرسنت فراموش نشه

آقای رئیس جمهور مخالفان رو به جهنم حواله داد و در جلسه استیضاح وزیر علومش شرکت نکرد- در صورتی که اگر شرکت می کرد شاید وزیرش وزیر می ماند- و اصلاح طلبان یک بازی سنگین رسانه ای در مورد جلسه استیضاح به راه انداختند و همه ذهن ها بسوی جلسه استیضاح رفت اما …

یادت باشه کرسنت فراموش نشه

اما مبادا پرونده کرسنت فراموش شود که در صورت محکومیت ایران در این پرونده باید ده ها هزار میلیارد تومان به طرف اماراتی خسارت داد. چه می دانم شاید ظریف ها ده ها امتیاز دیگر بدهند تا از کدخدا مبلغی بگیرند و به اماراتی ها بدهند. سیاست چه بازی ها که ندارد. کاش مسئولانمان به بهشت زهرا ها بیشتر سر می زدند تا به یادشان بیاید اگر دنیا ماندنی بود به انها نمی رسید.

انجمن اساتید وبلاگ نویس نوشت: برادر تا به حال نهی کرده ای؟

منکر چیست و اگر مانع تحقق آن نشویم چه می شود؟

وقتی میکروب به بدن حمله می کند، گلبولهای سفید او را محاصره می کنند،

تا نگذارند میکروب ها وارد بافت های بدن شده و آسیب برساند.

در محل این مقابله درد، سوزش و تورم بروز می کند.

این درد و سوزش هشدار و دستوری است که بدن را از کاری که موجب موفقیت میکروب ها می شود باز می دارد و به مقابله با میکروب وادار می کند.

اما گاهی میکروب ها یا ویروس هایی موجود دارند که دستگاه ایمنی بدن را از کار می اندازند و باعث غافلگیری و مرگ بدن می شوند، مثل ویروس ایدز که در ابتدا هیچ علامتی ندارد و به مرور با از کار انداختن سامانه ایمنی بدن امکان عکس العمل دفاعی را از بین می برد و  با خنثی ماندن سامانه دفاعی بدن در برابر میکروب ها، باعث مرگ می شود.

مُنکر یک میکروب است اگر مهار نشود وارد بافت جامعه می شود و به جامعه آسیب می رساند. جامعه ای که در آن منکر نهی نمی شود مثل بدن آلوده به ایدز و فاقد سامانه ایمنی می باشد.

قال امیر المومنین علی (ع):

وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ، إِلَّا کَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّیٍّ (نهج البلاغه /حکمت  ۳۷۴)

تمام کارهای خیر و حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر بمعروف و نهی از منکر مانند رطوبت دهان است نسبت به آب اقیانوس پایان ناپذیر.

از نون تیری تا بلی پخته/ سادگی راز زیبایی زندگی عشایر

عکس از وبلاگ روستای پرین:

عکس هایی زیبا از گذشته و حال که یاد آور خاطرات زیادی است….

نون تیری
644302_135131759994712_529636613_a.jpg

چراغ چمبلی

65248_142440862588679_454917934_a.jpg
کتری سر تش
484988_424803717605505_2003865983_a.jpg

بلی پخته
http://upload7.ir/images/12316026822737886013.jpg
آلو پخته

http://upload7.ir/images/54662146135989158987.jpg

نظرات بینندگان