کد خبر: ۵۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

از 72 خادم برتر سومین حرم اهل‌بیت(ع) تقدیر شد/ نام خبرنگار شیرازه در بین تجلیل شدگان

این آیین با حضور بیش از 2000 نفر از خادمین آستان مقدس احمدی و محمدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مشاور و رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) خدمت به اهل بیت(ع) را مقام و افتخاری ارزشمند دانست که سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد و گفت: حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) جایگاه والایی در بین مسلمانان دارد که همگان در استان فارس باید برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر این حرم مطهر به مردم داخل و خارج از کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام محسن اسماعیل پور در آیین تجلیل از خادمان حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به عنوان کانون تجمع شیعی در جنوب کشور باشد که تحقق این مهم، همت همگان را می طلبد.

مدیر حوزه ریاست آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در شرایط کنونی هجمه‌های فراوانی به اسلام، مکتب شیعه و اهل بیت(ع) وارد می شود که خادمان حرم های مطهر محب و مدافعان راستین اهل بیت(ع) و ولایت هستند.

در ادامه این مراسم معاون اماکن متبرکه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، خدام را آیینه تمام‌نمای مدیریت این آستان مقدس توصیف و اظهار کرد: رفتار خدام تاثیر و نقش مهمی در تفکر و قضاوت زائران حرم‌های مطهر دارد زیرا زائران ارتباط مستقیمی با مردم دارند.

اسدالله اسماعیل پور ضمن بیان اینکه عمده مطالبات زائران ومردم از حرم های مطهر امنیت بیشتر، تسهیل در رفت و آمد، امکانات رفاهی و بهداشتی و خدماتی است، بر تخصصی کردن فعالیت ها و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به زائران در حرم های مطهر احمدی و محمدی(ع) تاکید کرد.

اسماعیل پور با تصریح اینکه در ارائه خدمت به زائران حرم های مطهر، رفتار مناسب خدام دارای اهمیت است از این رو خادمان باید با روی خوش و ادبیات خاص با زائران برخورد کنند، عنوان کرد: در این زمینه برای خدام حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) آیین نامه نظم و منشور اخلاقی تهیه و تدوین شده است که حرکت بر اساس این منشور باید سرلوحه رفتار خدام این حرم مطهر قرار گیرد.

در این آیین که با حضور بیش از 2000 نفر از خادمین آستان مقدس احمدی و محمدی برگزار شد از 72 خادم برتر سومین حرم اهل‌بیت(ع) در حوزه های مختلف تجلیل شد. همچنین از خبرنگار پایگاه تحلیلی- خبری شیرازه به عنوان خبرنگار و خادم افتخاری این حرم مطهر تقدیر شد.

نظرات بینندگان