کد خبر: ۵۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

توقیف خودروی پژو با 640 لیتر سوخت قاچاق در لارستان

راننده خودرو جهت فرار از قانون، اقدام به پرداخت 5ميليون ريال رشوه به مأموران كرد كه مأموران صحيح العمل ضمن رد رشوه، مراتب را صورتجلسه و ضميمه پرونده كردند.
به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس  از  كشف 640 ليتر گازوئيل قاچاق و رد رشوه 5 ميليون ريالي خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ "حسين خليفه" با اعلام اين خبر گفت : مأموران پليس راه شهرستان هنگام گشت زني در محور "لارستان – بندرعباس" يك دستگاه پ‍ژو ۴۰۵ را به علت سرعت غير مجاز متوقف كردند كه پس از بررسي هاي لازم  مشخص شد خودرو مذكور حامل ۶۴۰ ليتر سوخت گازوئيل قاچاق مي باشد.
وي ادامه داد:  راننده خودرو  جهت فرار از قانون، اقدام به پرداخت 5ميليون ريال رشوه به مأموران كرد كه مأموران صحيح العمل ضمن رد رشوه، مراتب را صورتجلسه و ضميمه پرونده كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان " لارستان" تصريح كرد: سوخت قاچاق به اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز انتقال داده شد و متهم نيز جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

كشف 7 فقره سرقت درون خودرو در پاسارگاد
فرمانده انتظامي شهرستان " پاسارگاد" استان فارس از دستگيري يك نفر سارق و اعتراف وي به 7 فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ " كرم الله گودرزي" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت هاي درون خودرو در سطح شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامي شهرستان قرار گرفت.

وي ادامه داد: مأموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي در اين رابطه يك نفر متهم را شناسايي و وي را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان " پاسارگاد" خاطر نشان كرد: متهم در تحقيقات انجام شده به 7 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان اقرار كرد.

سرهنگ " گودرزي" با بيان اينكه فرد سارق با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد افزود: شهروندان از پارك خودرو خود در محل هاي پرت و تاريك خودداري كرده و خودرو خود را به تجهيزات ايمني مجهز نمايند.

كلاهبرداران ميليوني در دام پليس " بوانات"
مأموران انتظامي شهرستان "بوانات" استان فارس دو نفر متهم را با 350 ميليون ريال كلاهبرداري شناسايي و دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "بوانات" با اعلام اين خبر گفت: فردي با مراجعه به مأموران انتظامي شهرستان مدعي شد كه دو نفر مبلغ 350 ميليون ريال را به بهانه فروش سكه طلا (عتيقه جات) از وي كلاهبرداري كرده اند.

سرهنگ " رجبعلي رزمجويي" ادامه داد: مأموران پس از اطمينان از صحت اين ادعا، موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و پس از انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي هر دو نفر متهم را شناسايي و دستگير كردند.

وي تصريح كرد: پس از انجام تحقيقات گسترده از اين دو نفر متهم، مشخص شد كلاهبرداران با ترفند خاصي شاكي را به محل قرار كشانده و پس از اخذ مبلغ فوق و نشان دادن چند سكه طلا به وي اعتمادش را جلب وسپس با صحنه سازي اعلام مي نمايند خودرو متعلق به آنان درحالي كه پول نقد و سكه هاي طلا داخل آن بوده توسط سارقان به سرقت رفته و پرونده اي نيز تحت عنوان سرقت خودرو در سيستم پليس آگاهي ثبت شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان "بوانات" خاطر نشان كرد: پس از ترك محل توسط شاكي، متهمان خودرو موصوف را كه در مكاني ديگر مخفي نموده بودند، به داخل خيابان هدايت و مراتب پيدايش و كشف آن را به صورت رها شده به پليس گزارش مي نمايند.

سرهنگ " رزمجويي" گفت: متهمان با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
هشدار پلیس "فتا" به کاربران اینترنتی
پليس "فتا" استان فارس به كاربران اينترنتي که اقدام به خرید فیلتر شکن و  نرم افزار های دور زدن فیلترینگ می نمایند،  هشدار داد.

رئیس پلیس "فتا" فارس در اين خصوص گفت: با بررسي هاي انجام شده در چندين پرونده تشكيل شده در اين پليس مشخص شد كه شاکیان با اقدام جهت خرید اینترنتی فیلتر شکن و نرم افزار های دور زدن فیلترینگ، دچار مشکل شده و در دام حملات فیشینگ افتاده اند .

سرهنگ "حسيني" ادامه داد: در این نمونه از کلاهبرداری ها شخص فروشنده از طریق ارسال ایمیل یا از طریق تارنما کاربر یا خریدار را به درگاه جعلی جهت انجام خرید اینترنتی انتقال و دست به سرقت اطلاعات وارد شده توسط وی می زند.

وي افزود: سپس موجودی حساب را به طریقی که قابل شناسایی نباشد به حساب اشخاص دیگری جهت خرید تجهیزات یا ارتقاء رتبه سایت خود ، انتقال می دهند که پس از شکایت شخص شاکی مشخص می گردد که این مبلغ به حساب شخصی وارد شده که متهم اصلی نیست و فقط حق الزحمه یا دستمزد خود را از یک کاربر اینترنتی دریافت کرده است.

رييس پليس "فتا" استان فارس گفت: کاربرانی که با هدف دریافت اینگونه نرم افزارها وارد اینترنت می شوند باید دقت نمایند که این سایت ها و تبلیغات ، نامعتبر بوده و ممکن است آنها را دچار مشکل نماید.

كشف محموله هاي قاچاق 500 ميليوني در "جهرم"
با تلاش مأموران انتتظامي شهرستان "جهرم" استان فارس دو دستگاه خودرو حامل كالاهاي قاچاق 500 ميليون ريالي توقيف شدند.

رييس پليس آگاهي فارس با اعلام اين خبر گفت : ماموران انتظامي شهرستان " جهرم" هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور" لارستان- جهرم" به دو دستگاه خودرو پژو405 واتوبوس مظنون شدند.

سرهنگ "سيروس حيدري" ادامه داد: پس از توقيف خودروها و در بازرسي از آنها دو هزار و396 ثوب لباس، 320 جفت كفش و دمپايي ، 125 عدد كيف زنانه و 580 جفت جوراب قاچاق که فاقد هر گونه مدارک قانوني بودند، كشف شد.

وي با بيان اينكه ارزش ريالي کالاهاي قاچاق كشف شده 500 ميليون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين رابطه سه نفر متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

 سرهنگ " حيدري" گفت: مبارزه با قاچاق كالا، به صورت ويژه در دستور كار پليس شهرستان قرار دارد و شهروندان مي توانند هر گونه موارد مشكوك پيرامون اين موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان