کد خبر: ۵۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 9 شهریور

از شهر گازی فارس تا باغ‌هایی که در شیراز می‌سوزند

هفته‌ی دولت و افتتاح‌ پروژه‌هایش، دستمایه روزنامه‌های فارس شده تا صفحات امروز خود را پرکنند.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به افتتاح پروژه‌های شهرداری اختصاص داده و عکسی هم از این مراسمات در صفحه اول خود به چاپ رسانده است. استاندار در جریان سفر خود به بخش کوهنجان به اقدامات دولت اشاره کرده و بیمه همگانی و کنترل تورم را از اقدامات برجسته دولت خوانده است. این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است.

«عصرمردم» اما ترجیح داده تیتر یک خود را از میان صحبت‌های روحانی انتخاب کند که در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفته: «وعده‌ها یادمان است». عکس امروز این روزنامه مربوط به باغ‌های قصردشت است. یکی از اعضای شورای شهر شیراز در این رابطه گفته: «طرح ساماندهی باغ های قصردشت شکست خورده است». اوج گرفتن بحران آب در فارس هم با تیتر «116 چاه آب شرب فارس خشک شد» در صفحه اول خودنمایی می‌کند و این یعنی جیره‌بندی در انتظار مردم استان خواهد بود و باید فکری اساسی برای آن اندیشیده شود و در انتها کاریکاتوری از کمربندی شیراز؛

استاندار در صدر مطالب صفحه اول «خبرجنوب» خودنمایی می‌کند و این روزنامه به نقل از وی تیتر زده: «با برنامه های ساده اندیشانه نمی شود شیراز را ساخت». استاندار ضمن بیان این مطلب در حاشیه افتتاح طرح‌های شهرداری از فعالیت شهرداری شیراز قدردانی کرده است. «بزرگترین ذخیره گاز دنیا در سروستان قرار دارد» تیتر دیگر این روزنامه است که به سفر استاندار به شهرستان کوهنجان اشاره دارد. و خبر بهره‌برداری از 5/10 کیلومتر قطار شهری شیراز که قرار است با حضور مقامات کشوری صورت پذیرد، دیگر تیتر صفحه اول این روزنامه است. شهردار شیراز بات بیان این مطلب به ارایه آماری از پروژه قطار شهری و مقایسه آن با سایر شهرهای کشور پرداخته و گفته: «شیراز به عنوان سومین شهر صاحب مترو می شود». از خادمان آستان احمدی و محمدی(ع) با حضور تولیت آستان و جمعی از مسئولین، تقدیر به عمل آمده است. این خبر را می‌توانید در صفحات داخلی خبرجنوب بخوانید.

«افسانه» ترجیح داده با تیتری استانی کار خود را خود شروع کند؛ «سروستان مرکز بزرگ ذخیره سازی گاز جهان می شود». این را استاندار بیان کرده و از مشغول شدن 2 هزار نفر در این مرکز گفته است. عکس امروز به نشست خبری روحانی اختصاص یافته و با تیتر «وعده‌ها یادمان است» به چاپ رسیده است. یادداشت امروز با تیتر «بیمارهای سرعت» به موضوع سرعت در خیابان ها و معابر شیراز پرداخته و آماری هم ارایه داده که چند درصد مردم این سرعت را رعایت می‌کنند و چند درصد رعایت نمی‌کنند. حال منبع این آمار و ارقام کجاست خدا می‌داند.

نظرات بینندگان