کد خبر: ۵۹۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی در جلسه هم اندیشی ولایتمداران فارس:

دولت مردان با فتنه شوخی نکنند/ در برابر زاویه داران با ولایت می‌ایستم/ روی فرهنگ حساس هستم

آیت الله ایمانی گفت: تشکل سیاسی در این نظام اگر مبتنی بر اصل نظام باشد به عنوان تشکل سیاسی الهی معرفی می شود.
به گزراش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در سومین همایش هم اندیشی ولایتمداران استان فارس که در حرم مطهر علی ابن حمزه(ع) برگزار شد گفت: قرآن کریم دو خصوصیت و امتیاز جهت ایجاد تشکل سیاسی که مشابه آن در سراسر دنیا یافت نمی شود را با اشاره به تفاوت های آن از لحاظ شکلی و هویتی در آیه 56 سوره مائده و آیه 22 سوره مجادله بیان می نماید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ولایت پذیری و ولایت مداری در زندگی اجتماعی و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شاخص مطرح است و آن مسئله ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

وی خاطر نشان کرد: در نظام حاکم امروز، اختیار ولی فقیه در قالب قوانین و مصوبات خاص از سوی رئیس جمهور، نخست وزیر یا هیئت خاصی پیش بینی شده است، اما در نظام جمهوری اسلامی این اختیارات بر عهده فردی است که متصل به عدالت، اخلاص ویژه، شناخت از اختلاف، اشتباه، گرایش های غیر صحیح و داشتن شناخت دقیق از اسلام و افراد جامعه است.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ویژگی دوم این آیه اذعان داشت: ارتباط درون تشکیلات و درون جامعه به اساس ولایت پذیری و میزان تعهد آنان برای ولایت، امامت و رهبری است که در آیه 22 سوره مجادله به این حقیقت اشاره شده است.

امام جمعه شیراز گفت: ولایت مداری و ولایت پذیری است که از درون هم ارتباط درونی و روابط درون تشکیلاتی بر محور امر ولایت پذیری افراد و میزان تعهد آنان در برابر ولایت و امامت استوار ساخته است.

تشکل اصلاح طلبان و اصولگرایان دو تشکل سیاسی برتر دنیا هستند

وی تشکلات سیاسی ایران را جزء یکی از تشکلات برتر دنیا خواند و گفت: تشکل اصلاح طلبان و اصولگرایان دو تشکل سیاسی است که به عنوان یکی از تشکلات سیاسی امروز موجود در داخل و خارج از مرزها به فعالیت خود ادامه می دهد و به عنوان تشکل برتر دنیا معرفی شده اند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: هرکجا یک مجموعه سیاسی با یک هدف پیش رونده حول محور ولی فقیه حرکت خود را آغاز کند و طبق عادت، ویژگی و خصوصیات خود را دنبال نماید، قطعا این تشکل موفقیت های خود را در جهان در عرصه های مختلف مطرح و عنوان شده و به زبان دشمنان بارها جاری گردیده است.

وی اضافه کرد: امروز مشاهده می شود که جهان در چه تب و تابی و گرفتاری قرار گرفت است، بر می گردیم به همین جمله که ولی فقیه حاکم است و با توجه به حاکمیت عدل و درمان آن و شناخت دقیق از مجموعه های اثر گذار داشته باشد می تواند هدایت کشتی را بر عهده بگیرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ولایت فقیه سمبلی است برای رسیدن به ولایت معصوم که طی 35 سال گذشته در این مدت کوتاه در عرصه تنگ ملاحظه و دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وظیفه مسئولین خاطر نشان کرد: این مجموعه که در استان و به تبع در کشور وجود دارد با توجه به این صبغه چه وظیفه ای در قبال نظام، منطقه، جهان اسلام و دنیای بشریت دارد؟

آیت الله ایمانی با اشاره به سخنان رهبری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت وزیران گفتند، جمهوری اسلامی امروزه در پیچ تاریخی قرار گرفته است که جهان را دچار تحول نموده است به صورتی که دنیا در شرایط جدید قرار گرفته که نیاز به یک رهبر هوشیار و دقیق دارد تا جامعه ای سالم و اثر گذار را تشکیل دهد.

وی گفت: اگر نکات و اصول را رعایت نکنیم، مشکلات و معضلاتی را شاهد خواهیم بود که اگر دیر به آن برسیم دیگر نمی توان جلوی آن را گرفت.

امام جمعه شیراز ادامه داد: رسالت در این مقطع از زمان یک مسئولیت محدود و بسته نیست بلکه باز و فراگیر می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، زیرا مسئولیت به مراتب سخت تر و اثر گذارتر است.

افرادی در استان به دنبال تحقق خواسته های خود در مجلس هستند

آیت الله ایمانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی ها صورت گرفته جهت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افرادی خاص در استان به دنبال این هستند که افرادی را وارد مجلس نمایند تا آرمان ها و خواسته هایی که دیگران تمثیل کرده اند را بسازند و شکل دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: هوشیار باشید و نقشه دشمن را بخوانید و با توجه به نقشه راه آنان، برنامه ریزی دقیق و شایسته ای برای این مجموعه قدر که امام خمینی (ره) آن را عنوان نموده است، بیان نمائید تا عناصری که در حال شکل گیری افراد جهت قوه مجریه هستند و می خواهند نظام مجلس را از درون متزلزل نمایند.

دولت مردان با فتنه شوخی نکنند
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: در فتنه 88 برخی می خواستند نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بیخ و بن برکنند، لذا هوشیار باشید که فتنه یک خط قرمزی برای علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی است و فتنه گران در خط مقدم هستند که باید نسبت به انان هوشیار بود و فرمایشات رهبری را مد نظر قرار دهیم.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: دولت مردان امروز ما نباید با فتنه شوخی داشته باشند زیرا این فتنه روشن تر از آن است که قابل دفاع باشد و هرکس رابطه خود را با فتنه گران حفظ کرده باشد نمی تواند به عنوان یک نیرو در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی داشته باشد.

امام جمعه شیراز به منشور 15 گانه رهبری اشاره کرد و افزود: سخنان رهبری و منشور 15 گانه ایشان چراغی روشن جهت بهره برداری دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران است که باید به عنوان یک وسیله ای که پرتو افکن است و راه را نشان می دهد توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تعبیرات مقام معظم رهبری جهت عنوان نام دولت یازدهم به عنوان دولت اعتدال خاطر نشان کرد: اعتدال نام بسیار زیبا و ارزشمندی است که همه دنیا بر اساس عدل  استوار است لذا باید مدیران اجرای که بدنه دولت در استان ها و شهرستان ها می باشد از هدایت ها و رهنمود های رهبری بهره ببرند و بدانند که این کشور بقیه الله (عج) است که توانسته با برنامه ریزی بلند اهداف خود را به تمام دنیا معرفی کند.

روی فرهنگ حساس هستم

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ اذعان داشت: بنده روی فرهنگ حساس هستم و مسائل آن را با حساسیت تمام دنبال می کنم و در همین رابطه به وزیر فرهنگ، استاندار فارس و معاونت فرهنگی استانداری اعلام کرده ام که در موضوع فرهنگ مطالبه گری کنند.

ایمانی ادامه داد: هر کجا بفهمم که عده ای از خط ولایت و امامت از تقوا و ارزش از پا افتاده است به جد با آنان مقابله می کنم و در برابر آنان ایستادگی می کنم.

در پایان این همایش آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دوست
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
0
سلام سانسور نکنید نظرات را انعکاس بدید