کد خبر: ۵۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
جنجال بی پایان:

اعطای مدرک بین‌المللی فقط با 160 هزارتومان+عکس

توزیع مدارک تقلبی و گواهینامه های آموزشی که اخیرا در فضای مجازی بسیار افزایش پیدا کرده، از جمله مسائلی است که جنجال های زیادی به پا کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از دانا، توزیع مدارک تقلبی و گواهینامه های آموزشی اخیرا در فضای مجازی بسیار افزایش پیدا کرده و این مسئله جنجال های زیادی به پا کرده است.

با مطرح شدن برخی مسائل در خصوص مدارک تقلبی برخی مسئولان، افکار عمومی نسبت به این موضوع تحریک شده و حساسیت بیشتری به خرج می دهند.

اخیرا شرکتی به نام مرکز توسعه آموزش مجازی "پ" در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای انجام داده تا افراد با شرکت در کلاس های آن موسسه از کشورهایی مثل آلمان مدرک بین المللی بگیرند.

در این موسسه مدارک و گواهی های مهارتی متعددی همچون کلاس های زبان انگلیسی به افراد پس از گذراندن دوره‌های مجازی داده می‌شود که بنا به گفته مسئولان این موسسه مدارک دارای اعتبار بین المللی است.

همچنین حضور در کلاس ها به صورت آنلاین و در خارج از کشور است. این گونه کلاس ها دارای مشکلات متعددی است و متاسفانه هیچ نظارت دقیقی برآن ها نمی‌شود. نبودن در فضای کلاس درس و نزدیک نبودن استاد و شاگرد و مسائل علمی از جمله ایراداتی است که به این نوع آموزش ها وارد است.

مسئله دیگر نبود امنیت کامل است. افراد آن طوری که در واقع هستند معمولا در فضای مجازی ظاهر نمی شوند. اعتماد در فضای مجازی به ویژه در کشورهای غربی بسیار کم  و تجربه نیز این مسئله را ثابت کرده است.

خبرنگار ما در همین رابطه با شماره تلفنی که بر روی بنر تبلیغاتی این موسسه درج شده بود تماس گرفت. فرد پاسخ گو مدعی شد که این موسسه تنها نماینده آموزش بین المللی در ایران  و دارای مجوز های لازم از سوی مراجع ذی صلاح است.

فرد مذکور همچنین ادعا کرد به طور مثال باید مبلغ 160 هزارتومان برای 10 جلسه کلاس زبان انگلیسی پرداخت کنید و کلاس ها به صورت گروه 5 نفره در فضای مجازی تشکیل می‌شود که استاد مربوطه از آمریکا به شما تدریس خواهد کرد.

 وی همچنین در ادامه عنوان کرد که در صورت خواست مشتری مبلغی جداگانه دریافت و مدرک معتبر اکسفورد به وی اعطا می‌شود که خود این موضوع نیز دارای تعجب و تامل است چراکه افراد پس از چند سال دوره و آموزش زبان در مراکز معتبر می‌توانند با دادن آزمون مربوط این مدرک را تهیه کنند.

لذا به نظر می‌رسد مسئولان و متولیان امر هرچه بیشتر این گونه تحرکات را رصد کنند و با سودجویان برخورد قاطع صورت دهند.

انتهای پیام
نظرات بینندگان