کد خبر: ۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دو‌شنبه 10 شهریور

از یارانه‌ای که شیره جان دامداران فارس را می‌کشد تا خانه‌هایی که در میان خاک و خار بنا شده‌اند

این روزها بازار افتتاح پروژه‌های دولت و شهرداری داغ داغ است و در تمام روزنامه‌ها ردپایی از این دست خبرها مشاهده می‌شود.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» تیتر یک خود را به انتصاب دکتر خدائیان به سمت معاون حقوقی قوه قضائیه اختصاص داده است. همچنین این روزنامه عنوان کرده که قرار است القاصی‌مهر سکان قوه قضائیه در فارس را به دست بگیرد. تیتر دیگر این روزنامه به کارگران ITI مربوط می‌شود که به گفته این روزنامه نیمی از طلب این کارگران در گرو فروش یک ملک است. مدیر اجرایی این کارخانه در این خصوص گفته: «با پرداخت مطالبات کارگران رونق به این کارخانه برمی گردد». این روزنامه سری هم به مسکن مهر لپویی زده و وضع نه چندان به سامان این پروژه را با تیتر «خانه هایی در میان خاک و خار» به صفحه اول خود کشانده است. «یارانه ای که شیره جان دامداری ها را دوشید» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که به موضوع عدم پرداخت یارانه دامداری‌ها اشاره کرده است که چهار ماهی است پرداخت نشده و دامداری‌ها را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است. در این راستا رییس سازمان صنعت و معدن فارس قول پرداخت این بدهی را ظرف چهار روز آینده داده است.

«نیم‌نگاه» اما تیتر یک خود را به ظریف اختصاص داده که در دیدار با همتای فنلاندی خود گفته: «آماده سفر به عربستان و استقبال از سعودالفیصل در تهران هستم» که با عکسی از این دیدار در صفحه اول به چاپ رسیده است. خبر پلمپ شدن 42 واحد مسکونی با عنوان منزل مبله از دیگر تیترهای این روزنامه است. این خبر را معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز داده و گفته: «این منازل با دستور مقام قضایی پلمپ شده است» که در صفحات داخلی مفصلا به آن پرداخته است. یک صفحه هم تمام و کمال به موضوع افتتاح اخیر طرح‌ها در شیراز اختصاص داده شده که با عنوان رایحه خدمت خودنمایی می‌کند.

«افسانه» اما «120 پروژه بزرگ شهری شیراز افتتاح شد» را تیتر یک خود کرده و یک صفحه هم تمام و کمال به این موضوع پرداخته است. عکس امروز به تغییرات قوه قضائیه مربوط می‌شود که با دو تیتر به چاپ رسیده است. یکی مربوط به دکتر خداییان و مسئولیت جدید وی و دیگری القاصی‌مهر که سکان دار جدید قوه قضاییه فارس شده است. یادداشت امروز اما به موضوع بی‌کاری در فارس و ارتباط آن با هویت اقتصادی مربوط می‌شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساخت درمانگاه فوق تخصصی بانوان در شیراز خبر داده است که از تیترهای داخلی این روزنامه است.

«عصرمردم» کلا چهره یک روزنامه بین‌المللی را به خود گرفته و تمام تیترهای اصلی خود را به مطالب بین‌المللی و کشوری اختصاص داده است. از تیتر یک اصلی این روزنامه گرفته که مربوط به روابط ایران و آمریکا می‌شود تا عکس امروز که به مسابقه والیبال ایران و ایتالیا اختصاص یافته است. در پایان هم کاریکاتور امروز که ساماندهی باغ‌های قصردشت را به تصویر کشیده است؛

نظرات بینندگان