کد خبر: ۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
نائب رئیس مجلس در گفتگوی اختصاصی با شیرازه:

اگر عملکرد فرهنگی دولت را ارتقای سطح دین‌داری مردم ارزیابی کنیم قدم‌های بلندی برنداشته‌اند/ شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه شکل گیرد/ موضوع کرسنت در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با ایستادگی بر اصول و مواضع در مذاکرات بتوانیم بالاترین سطح حفاظت از منافع ملی را داشته باشیم.

شیرازه: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی تربیتی شهید آیت الله ربانی  شیراز و حضور در جمع 180 نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، در پاسخ به خبرنگار شیرازه درخصوص عملکرد فرهنگی دولت در یک سال گذشته تصریح کرد: اگر عملکرد فرهنگی را از محصول کارمان یعنی ارتقای سطح دین‌داری و پیوندهای اجتماعی ارزیابی کنیم، به گمانم مجموعه دست‌اندرکاران کشور در این جهت قدم‌های بلندی را برنداشته‌اند.

باید در عرصه فرهنگ تجدیدنظر کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ تجدیدنظر کرد، گفت: باید به مقوله فرهنگ به صورت صحیح نگاه کرد و همه نهادها ارتقای سطح اخلاق در جامعه و تقویت بنیان‌های دینی و اعتقادی مردم را در دستور کار قرار دهند و در این راستا تلاش کنند.

وی با تصریح اینکه در مقوله فرهنگ قوای سه‌گانه مسئولیت مشترکی دارند، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی، قانون‌گذاری، قضایی و رسانه ملی همه باید با یک برنامه مشترک اقدامات فرهنگی انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به برخورداری ملت بزرگ ایران از مبانی فکری و اعتقادی خاطرنشان کرد: در طول بیش از 1400سال در سایه آموزه‌های اسلام، مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، دین در جامعه ما نهادینه شده است لذا فرصت گرانقدری در اختیار ملت ایران است که باید این فرصت را ارتقا بخشید و ظرفیت‌هایی که داریم را حفظ کنیم و آن‌ها را افزایش دهیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حفظ استحکام جامعه در برابر آسیب‌هایی که امروز متوجه اخلاق و فضایل انسانی است، اظهار امیدواری کرد که در راستای رشد و اعتلای فرهنگ به معنای واقعی کلمه تلاش هماهنگی در کشور شکل بگیرد.

شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه شکل گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس ارتقای سطح مدیریت را یکی از قدم‌های نخست در زمینه فرهنگی دانست و افزود: باید مدیریت کشور، مدیریت مبتنی بر دانش، عقلانیت و اخلاق باشد و در راستای ارتقای سطح مدیریت تلاش کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه را یکی از شاخص‌های مدیریت عنوان و تاکید کرد: باید بدون نگاه‌های سیاسی و جناحی و بدون نگاه‌های الهام گرفته از روابط، مدیران را در سطوح عالی، میانی و خرد درست انتخاب کرد چراکه مدیران صالح راه را برای ارتقای فرهنگ، رشد اقتصاد و تحولات کلیدی در جامعه هموار خواهند کرد.

موضوع کرسنت در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شیرازه درخصوص ورود جدی مجلس به پرونده کرسنت گفت: بحث کرسنت موضوع خاصی است که در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالی درخصوص علت وضع تحریم‌های جدید اینگونه تحلیل کرد که آمریکا در ماه‌های اخیر در جبهه‌های سیاسی و نظامی منطقه با شکست‌های متعددی روبرو شده است.

به اعتقاد وی، پیروزی مردم مسلمان و مقاوم غزه بعد از 51 روز جنگ به معنای واقعی کلمه نابرابر در برابر رژیم صهیونیستی و دستیابی سلحشوران غزه به همه اهداف و ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق حتی یک هدف، برای این رژیم و متحد او یعنی آمریکا شکست بزرگی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه آمریکا صریحا اعلام کرد که در کنار و متحد رژیم صهیونیستی است، گفت: متحدان و مزدوران آمریکا در منطقه سیلی سختی را از انقلاب اسلامی و راهبردی که امام بزرگوار تعریف کردند و مقام معظم رهبری بر آن پافشاری می‌کنند، دریافت کرده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز ناکامی غرب، رژیم صهیونیستی و آمریکا در سوریه فراروی همگان قرار گرفته و جبهه مقاومت در عرصه تحولات این کشور پیروز است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد درخصوص تحولات عراق هم با اشاره به ناکامی‌های داعش که با دلارهای نفتی و سلاح‌های متحدین آمریکا قصد به سقوط کشاندن بغداد را داشت، اظهار کرد: به دلیل حضور ایران اسلامی در کنار ملت مسلمان عراق، راه برای شکل‌گیری یک دولت قدرتمند با بالاترین ظرفیت و اجماع در کشور عراق همراه شده است.

تحریم های جدید موضع آمریکا را در مذاکرات تضعیف می‌کند

این مقام مسئول انزوای داعش به دلیل رفتارهایش را نقطه شکست دیگری برای آمریکا دانست و گفت: آمریکا برای جبران گوشه‌ای از این شکست‌ها به تحریم دست زده که اقدامی انفعالی است و برای او هیچ دستاوردی ندارد و موضع او را در مذاکرات تضعیف می‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با ایستادگی بر اصول و مواضع در مذاکرات بتوانیم بالاترین سطح حفاظت از منافع ملی را داشته باشیم.

نظرات بینندگان