کد خبر: ۵۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
جدیدترین مصوبات شورای شهر شیراز:

از جایزه به مدال‌آوران شیرازی المپیک آسیایی تا کمک 30 میلیونی به شورای هیات‌های مذهبی

براساس مصوبه شورای شهر به دارنده مدال طلای المپیک آسیایی مبلغ 30میلیون تومان پاداش داده می‌شود
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در شصتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز مصوب شد ورزشکاران شیرازی که در مسابقات آسیایی مدال کسب کنند، تشویق شوند.

زین‌العابدین عرب در این خصوص توضیح داد: مسابقات ورزشی آسیایی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و در مسابقات آینده که در کره‌جنوبی برگزار می‌شود 120 شرکت کننده از ایران خواهیم داشت که حدود 5  نفر از این ورزشکاران شیرازی هستند و لازم است برای افزایش انگیزه آنان مشوق‌هایی را در نظر گرفت.

محمدیان، دیگر عضو شورای شهر تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی شورا هرچه سریع‌تر آیین‌نامه تشویق مدال‌آوران عرصه‌های گوناگون و نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی را تدوین و تصویب کند.

کمال پاک‌فطرت، عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه شهرداری تبریز در یک فصل حدود 8 میلیارد تومان به یکی از تیم‌های فوتبال این شهر کمک کرده است، خواستار کمک شورا و شهرداری شیراز به تیم‌های ورزشی شد.

قرار نیست شهرداری پول مردم را خرج تیم‌های فوتبال کند

شهردار شیراز هم در این خصوص با تاکید بر اینکه باید کمک‌های شهرداری و شورای شهر به ورزشکاران قانونمند باشد، اظهار کرد: قرار نیست شهرداری پول مردم را خرج تیم‌های فوتبال کند و من به این نوع اقدامات اعتقادی ندارم چراکه اگر قرار است کمک هزینه‌ای هم پرداخت شود، باید به همه تیم‌های ورزشی داده شود.

علیرضا پاک‌فطرت گفت: کمک تشویقی شورای شهر به مدال‌آوران مسابقات آسیایی از محل بودجه‌های فرهنگی پرداخت شود چرا که این اقدام در شمار کارهای فرهنگی است.

براساس مصوبه شورای شهر به دارنده مدال طلای مسابقات ورزشی آسیایی مبلغ 30میلیون تومان، به مدال آور نقره 20میلیون و به ورزشکارانی که مدال برنز کسب کنند، مبلغ 15 میلیون تومان اهدا خواهد شد.

کمک سی میلیون شورای شهر به شورای هیات‌های مذهبی فارس

کمک سی میلیون تومانی به شورای هیات‌های مذهبی فارس از دیگر مصوبات جلسه علنی شورای شهر شیراز بود.

مظفر مختاری، عضو شورای شهر و رئیس هیات‌‌های مذهبی فارس با بیان اینکه در ایام دهه کرامت در بیش از 10نقطه شیراز ایستگاه صلواتی برپا شده است، اعلام کرد: سال آینده هیات‌های مذهبی فارس پس از 14 سال میزبان و عهده‌دار مجموعه پیر غلامان اهل بیت(ع) می‌باشد که کمک شورا و مردم شهر به پیشبرد امور هیات‌ها کمک می‌کند.

در این جلسه همچنین بر مبنای پیشنهاد دوفوریتی شهرداری شیراز، علی زحمت‌کش، عضو شورای شهر شیراز به عنوان عضو «کمیسیون ماده 14 آئین‌نامه معاملات شهرداری تهران به سایر کلانشهرها» معرفی شد.

نظرات بینندگان