کد خبر: ۵۹۹۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
اللهیاری خبر داد:

ورود کمیته امداد فارس به طرح تحویل داوطلبانه ماهواره/ تاکنون دو هزار ماهواره جمع‌ شده است

پرداختن به مسائل و مشکلات فرهنگی خانواده ها می تواند مسیر تعالی خانواده ها را تسریع کند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیر کل کمیته امداد (ره) استان فارس با بیان اینکه کمیته در یک دهه اخیر برای توانمندسازی خانواده ها اقدامات جدی انجام داده است، گفت: برنامه های آموزشی و فرهنگی به عنوان اولویت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در رأس برنامه های توانمندسازی خانواده های تحت پوشش قرار گرفته است چرا که پرداختن به مسائل و مشکلات فرهنگی خانواده ها می تواند مسیر تعالی خانواده ها را تسریع کند و اثرگذاری اقدامات کمیته را افزایش دهد.

علی اللهیاری در بازدید از مجتمع فرهنگی تربیتی شهید آیت الله ربانی شیراز و حضور در جمع 180 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد گفت: یکی از سرفصل های برنامه های فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور برگزاری اردوهای فرهنگی است.

وی با تصریح اینکه مجتمع فرهنگی تفریحی آیت الله ربانی یکی از 22 اردوگاه فعال زیر مجموعه کمیته های امداد سراسر کشور است، اعلام کرد: طی شش ماهه اخیر دو هزار و 600 نفر از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور از فضای تفریحی فرهنگی این اردوگاه استفاده کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در طول اردوی یک‌هفته‌ای دانش‌آموزان به شیراز، کارگاه های آموزشی با موضوع هایی مانند مهدویت، سبک زندگی دینی، اعتقادات و احکام، آسیب شناسی ماهواره در قالب هنر برگزار می‌شود. همچنین بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی کمیته برای دانش‌آموزان است.

الهیاری اعزام 50 هزار نفر از خانواده‌های مددجوی کمیته امداد در قالب طرحی با نام «حج فقرا» برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به مشهد مقدس را از دیگر اهداف معاونت فرهنگی کمیته امداد برشمرد و افزود: در این طرح 30 هزار دانش‌آموز، 5 هزار دانش‌آموز و 15 هزار سرپرست خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد که برای اولین بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند با مشارکت خیرین به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

این مقام مسئول همچنین از طرح نهضت قرآنی به عنوان یکی دیگر از برنامه های فرهنگی کمیته امداد فارس یاد کرد و گفت: در قالب این طرح، هر فردی که یک جزء قرآن و یا بیشتر حفظ کند از بسته های تشویقی برخوردار می شود چراکه معتقدیم در هر خانه‌ای که صدای قرآن بلند شد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد بنابراین هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم قرآن را در دل خانواده‌ها ببریم.

وی یادآور شد: با هدف تشویق حافظان قرآن اسفند سال 92 جشن دو هزار نفری با حضور حافظان قرآن تحت پوشش کمیته امداد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

اللهیاری با اشاره به آسیب های جدی ماهواره برای خانواده ها گفت: در قالب طرحی به خانواده هایی که به صورت داوطلبانه یک دستگاه گیرنده ماهواره تحویل می دهند، یک بسته تشویقی فرهنگی و یک دستگاه گیرنده دیجیتال هدیه می گیرند که در مدت اخیر دو هزار ماهواره جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه برنامه‌های آموزش چهره‌به چهره خانواده‌ها را افزایش داده‌ایم، گفت: بسیرای از اقدامات کمیته امداد هرچند جزو برنامه کاری است اما آن را به عنوان کار اعتقادی و بر اساس تکلیف دینی انجام داده‌ایم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
0
کجا تحویل میگیرند؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
0
این طور ابتکارات لازم و مهمه.ما مردم با درکی داریم اگر زمینه را برایشان فراهم کنیم قطعا از ماهواره دست خواهند کشید
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
0
کاش بقیه مدیر کل ها نیز در این امر مهم اقدام می کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
0
کاش کمیته امداد مددجویانی که ماهواره دارند را از تحت پوشش خارج می کرد یا تحت پوشش نمی آورد ، خیلی از خانواده های کمیته به نان شب محتاجند اما ماهواره دارند .