کد خبر: ۵۹۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

بشر منهای اخلاق برای جهان خطرناک است/ اختصاص 2000 میلیارد تومانی به کمیته امداد

اینکه آمریکا جسارت تعرض به دریا، زمین و آسمان کشور را ندارد به دلیل قدرت ایران است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند در سختی‌ها زمینه رشد افراد را قرار داده و سختی زندگی هم یک نعمت است، گفت: با وجود اینکه در 8 سال جنگ تحمیلی اقتصاد تا حدی متوقف شده و بیکاری رشد پیدا کرده بود و آسیب‌های زیادی به کشور وارد شد اما 8سال دفاع مقدس برای انقلاب یک نعمت بود زیرا اگر جنگ نبود، تردید نکنید که اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌راحتی هر نقطه از ایران را که می‌خواستند، هدف قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در بازدید از مجتمع فرهنگی تربیتی شهید آیت الله ربانی شیراز و حضور در جمع 180 نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد گفت: موضع اقتداری که امروز جمهوری اسلامی از آن برخوردار است، مرهون هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

وی قدرت دفاعی ایران را ثمره نهضت و رشد علمی دانست که از آغاز جنگ تحمیلی شکل گرفته است و گفت: امروز نیروهای مسلح ایران به سطح بالایی از دانش، تکنیک و بینش سیاسی دست یافته اند که می توانند پهپادهای جاسوسی متجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را یا هدف قرار دهند و یا این که آن‌ها را در تور دفاعی خود گرفتار و به زمین بنشانند که این اقدام در ادبیات نظامی کاری ناممکن است.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه آمریکا جسارت تعرض به دریا، زمین و آسمان کشور را ندارد به دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تصریح اینکه از هر زاویه که نگاه کنیم دفاع مقدس برای ما سرمایه بوده است، گفت: اگر 8سال دفاع مقدس نبود یا جمهوری اسلامی وجود نداشت یا اگر وجود داشت، جمهوریت و اسلامیت معنای اقتدار را به همراه نداشت.

این مقام مسئول همبستگی بالای ملت ایران را مدیون خون شهیدان اقوام و مذاهب مختلف کشور در دفاع مقدس دانست و افزود: اقوام و مذاهب مختلف با هم عجین شده و ما را به یک پیکر واحد در برابر بیگانه تبدیل کرده است.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح ایران از مقتدرترین نیروهای مسلح دنیاست زیرا عملا در جبهه‌های نبرد به یک عنصر قدرتمند دارای سطح عمیقی از بینش سیاسی برخوراد شده و در صحنه‌های جنگ ایمان خود را تقویت کرده‌اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به دانش‌آموزان حاضر در جلسه توصیه کرد: اگر در زاویه‌ای از سختی‌های زندگی قرار گرفتید از این سختی‌ها درست استفاده کنید و بدانید در همه خانه‌ها سختی وجود دارد اما مدل آن فرق می‌کند. سختی ناشی از فقر اقتصادی قابل تحمل است اما فقر اخلاقی و انسانی بسیار سخت‌تر است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود از علم به عنوان سرمایه ای گرانبها یاد کرد و با توصیه دانش آموزان به آموختن علم و عمل به آن گفت: با علم و معرفت موضوع شناخت خداوند و جهان هستی به خوبی میسر است و افزون بر این ترس از خدا و تقوای الهی در سایه معرفت و علم برای انسان به دست می آید بنابراین سعی کنید نردبان زندگی راهی برای رسیدن به علم و دانش باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اصلاح خود یک کشور را در مسیر اصلاح متحول کرد بر علم‌آموزی همراه با عمل تاکید و اظهار کرد: انسان عالم عامل به آنچه می‌داند، می‌تواند کشور را متحول کند بنابراین شما دانش‌آموزان هم با تلاش کنید که با علم‌آموزی و عمل به آن در زمینه رشد اقتصادی و ریشه‌کن کردن فقر عنصر مفیدی باشید.

بشر منهای اخلاق برای جهان خطرناک است

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: بشری که امروز دنیا را به جهنم تبدیل کرده است علم دارد اما اخلاق ندارد و در حقیقت بشر منهای اخلاق، تهدیدی برای جهان محسوب می شود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باتوجه به تجارب ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغال و در استای انتقال این تجارب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) رای دادند.

وی خاطر نشان کرد: تصمیماتی که در شورای عالی اشتغال گرفته می شود می تواند تصمیمات راهبردی و کارگشا باشد که حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شورا می تواند در راستای ارتقاء اشتغال و توانمندی خانواده های تحت حمایت باشد.

اختصاص بودجه 2000 میلیارد تومانی به کمیته امداد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به منابعی که در بودجه سال 93 برای اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داده شد، اشاره کرد و افزود: سال گذشته این بودجه 1500 میلیارد تومان بود که امسال به 2000 میلیارد تومان افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: طبق آمار ارائه شده اکثر کسانی که از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده کرده اند اقساط خود را پرداخت کرده و در این راستا کمترین میزان پرداخت نکردن اقساط وجود دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: هویت این نهاد یک هویت فرهنگی است که این شاکله در آن به خوبی وجود دارد.

وی اظهار داشت: خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشوربه نوجوانان، جوانان و خانواده های تحت حمایت که بخشی از آن در 22 اردگاه این نهاد قابل مشاهده است نقش مهمی در نشاط روحی، بالندگی فکری و ارتقاء سطح فرهنگ خانواده ای تحت حمایت ایفا می کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
0
خطرناك تر از آن جولان فتنه و فتنه گر در دولت اميد اصلاح طلبان است.