کد خبر: ۵۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

حمله به غزه چقدر برای‌اسرائیل آب‌خورد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند هزینه نظامی حمله به غزه برای این رژیم 1.3 تا 2.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است. خسارت‌های ناشی از حمله به فرودگاه بن گورین و همچنین کاهش ورود گردشگران به سرزمین های اشغالی نیز میلیون‌ها دلار پیش‌بینی شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در رسانه های رژیم صهیونیستی هزینه های نظامی حمله اخیر به غزه برای این رژیم بالغ بر 1.3 تا 2.3 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

بر همین اساس در حملات موشکی حماس بخش های اقتصادی و توریستی رژیم صهیونیستی با مشکلات جدی روبرو شدند.

به گزارش سی ان ان بخش صنعتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی، به دلیل امتناع کارگران از حضور در محل کار از ترس احتمال اصابت موشک های حماس، نیز با مشکلات جدی مواجه شد به طوری که بخش های مختلف اقتصادی این رژیم مجبور بودند حقوق کارگران خود را بدون حضور آنان به آنها پرداخت کنند.

فرای هزینه های نظامی حمله به غزه از جمله هزینه نیروی نظامی و تجهیزات استفاده شده در آن که در مجموع بیش از 2 میلیارد دلار ارزیابی شده است خسارت های ناشی از حملات موشکی حماس به این رژیم نیز قابل توجه بوده است.

از یک سو تعطیلی چندین روزه  فرودگاه بین المللی بن گورین این رژیم که بزرگترین فرودگاه در سراسر سرزمین های اشغالی محسوب می شود میلیون ها دلار برای این رژیم خسارت به بار آورده است.

با امتناع بسیاری از شرکت های هوایی از ارائه خدمات به مسافران در تل آویو و پرواز به آن، از یک سو بخش اقتصاد رژیم صهیونیستی که به میزان زیادی وابسته به خدمات هوایی است به شدت آسیب دید و از سوی دیگر بخش گردشگری این رژیم نیز با چالش های جدی روبرو شد.

خسارت های مالی ناشی از تعطیلی فرودگاه بن گورین و ضربه به بخش گردشگری این رژیم بیش از 500 میلیون دلار ارزیابی شده است که به دلیل طولانی شدن جنگ از یک سو و ناامنی بوجود آمده که برای مدت ها در سطح سرزمین های اشغالی ادامه خواهد داشت می توان خسارت های بیشتری را در بخش گردشگری آن انتظار داشت.

از سوی دیگر خسارت ناشی از حملات حماس فقط به تعطیلی فرودگاه بن گورین ختم نمی شود، به طوری که  بنا به اعلام گزارشات مردمی بالغ بر 3700 موشک به رژیم اشغالی اصابت شده که خسارت ناشی از این حملات موشکی به ساختمان‌ها، میلیون‌ها دلار ارزیابی شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان