کد خبر: ۵۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

ساخت موزه هنرهای زیبای شیراز با طرحی از معمار فنلاندی+عکس

وزیر خارجه فنلاند گفت: خیلی خوشحال می‌شویم که دو کشور، ارتباطی فراتر از آنچه امروز هست با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش شیرازه، در دیدار وزیر امور خارجه فنلاند با شهردار شیراز از ساخت موزه هنرهای زیبای شیراز با بکارگیری طرحی از معمار شهیر فنلاندی «آلوار آلتو» و همکاری معماران برجسته ایرانی و فنلاندی خبر داده شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز، وزیر امور خارجه فنلاند بعد از ظهر امروز در این دیدار، گفت: شیراز یکی از بزرگ‌ترین شهرهای فرهنگی و تاریخی جهان است.

«ارکی تیومیویا » افزود: در بازدیدی که از دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه سرطان‌شناسی داشتم، پیشرفت‌های ایران در زمینه سلول‌های بنیادی را قابل توجه دیدم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحال می‌شویم که دو کشور، ارتباطی فراتر از آنچه امروز هست با یکدیگر داشته باشند.

تیومیویا اضافه کرد: من جنبه‌های متعددی برای همکاری دو کشور ایران و فنلاند در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی می‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر دلایل سفر ما به شیراز پیگیری بحث احداث موزه‌های هنرهای معاصر شیراز است؛ بدین سبب که در سال 1970 میلادی موزه هنرهای زیبا در فنلاند راه‌اندازی شد و «آلوار آلتو» مشهورترین معمار فنلاند طرحی برای موزه هنر شیراز داده است و اکنون خوشحال می‌شویم که این اتفاق در شیراز بیفتد.

وزیر خارجه فنلاند تصریح کرد: با توجه به گروه آرشیتکتی که برای این منظور گرد آمده ساخت موزه‌ای خوب در شیراز ممکن است.

تیومیویا با بیان این که مشتاق هستیم که مطالعات این پروژه انجام شود، بیان کرد: احداث این موزه باید به دست مهندسان ایرانی اتفاق بیفتد؛ اما ما می‌توانیم مطالعات آن را در فنلاند انجام دهیم و گروهی از معماران خود را در اختیار ایران قرار دهیم.








نظرات بینندگان