کد خبر: ۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

عبرت های جنگ غزه برای جامعه ایرانی

متوسط نرخ باروری زنان در نوار غزه هیچ گاه در طول مدت تحریم و محاصره ۷ ساله کاهش نیافت و از عدد ۸ پایین تر نیامد و جالب اینکه اگر تعداد شهدای جنگ غزه در طول جنگ جاری قریب به ۲۰۰۰ نفر است تعداد فرزندان به دنیا آمده در همین مدت بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین قریب به ۵۰۰۰ نفر است.

به گزارش شیرازه؛ ظاهرا رسم آدمی بر غفلت است و رسم خدا بر تنبه و این بار غزه ارض ذکرالله در قرن بیست و یکم شده، تا شاید تنبهی برای بشر افسون زده مدرن باشد.جنگ غزه را باید نقطه عطف تقابل غفلت و بیداری در این قرن به حساب آورد، جنگی که حتی غبار غفلت جام جهانی فوتبال را هم کنار می زند و ستاره هایی را که ظاهرا باید عاملی باشند برای تخدیر و سرگرمی بشر به عاملی برای تنبه عموم تبدیل می کند و اینجاست که غزه این کیمیای مقاومت، سیئات مدرنیسم را به حسنات تبدیل می کند.

غزه پایتخت بیداری جهان

غزه امروز پایتخت بیداری جهان است؛ پایتختی که اراده کرده است بار بیداری انسان مدرن را با تحمل آوار شدن خانه ها و کشته شدن زنان و کودکان و یتیم شدن فرزندان و بیوه شدن مادران و شهادت دسته جمعی خانواده ها به تنهایی بر دوش کشد تا هیچ بهانه ای برای خواب ماندن و خود به خواب زدن انسان مدرن باقی نماند و عرق شرم و خجالت را بر پیشانی انسان غرق در لذات و شهوات بنشاند.

جنگ غزه و ارتقاء طراز مقاومت و ایمان

غزه چه بخواهیم چه نخواهیم چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید به پایتخت ایمان و صبر در جهان اسلام تبدیل شده است و گوی سبقت را از مدعیان ربوده است. ظاهرا قوم موعود خدا از این سرزمین ظهور کرده است. مقاومت مردم غزه تحت ۷ سال محاصره ی زمینی و دریایی و هوایی و شدیدترین حملات این روزها و جان برکفی و آمادگی برای شهادت و لقاء الله، طراز مقاومت و مجاهدت و ایمان را ارتقا داده است و بدیهی است که ملاک سنجش ایمان و صبر و مجاهدت مدعیان ایمان پس از این جنگ چنان ارتقا یافته که همه مومنان را وادار به خودانتقادی و محک زدن ایمان خویشتن و البته خودآگاهی نسبت به قدرت و ظرفیت ایمان و خوشبینی نسبت به نصرت الهی خواهد کرد.

غزه امروز مصداق «جاهدوا فی الله حق جهاده» است و اگر روزی طراز مجاهدت و ایمان اعطای ۴ شهید از یک خانواده در طول چند سال بود پس از جنگ غزه طراز به شهادت دسته جمعی یک خانواده ۲۰ نفره در کمتر از چند ثانیه ارتقا یافته است و نه تنها باید با مال و جان بلکه با اهل و عیال و خانواده نیز به جهاد در راه خدا پراخت و شهادت خانوادگی را وارد در فرهنگ ایثار و شهادت کرد. لذا پس از این جنگ باید تاریخ مقاومت و ایمان را بازنویسی کرد.

مقاومت غزه و بی اثر کردن تحریم و محاصره

در حقیقت جنگ غزه اثبات کرد میشود سال های سال تحت محاصره و تحریم فلج کننده در متراکم ترین نقطه جمعیتی دنیا زندگی کرد و فقر و بیکاری و رکود اقتصادی را با ابتکار و استقامت و استعانت از خداوند تحمل کرد و با صبوری شدیدترین حملات زمینی و دریایی و هوایی در طول سه جنگ تحمیلی را با جان و دل خرید اما ذره ای از آرمان استقلال طلبی و آزادی خواهی خود دست نکشید.

غزه آبروی مومنین

مردم مقاوم غزه در واقع آبروی مومنین در پیشگاه خداوند متعال را خریدند و خاطرات مجاهدت های صبورانه و مومنانه شهدای صدر اسلام را در قرن حاضر زنده کردند و عنوان «السابقون الآخرون من المجاهدین و الانصار» را برای خود به ارمغان آورند. غزه اثبات کرد می شود تنهای تنهای تنها بود اما با توکل بر خداوند متعال و با دست خالی در برابر ابرقدرت ها ایستاد و در اوج مشقت ها و رنج های جنگ ویرانگر، ندای حسبنا الله و نعم الوکیل سر داد و قساوت و شقاوت ظالمان و کافران را، به عاملی برای زیادت ایمان به خداوند تبدیل کرد.

جنگ غزه و شکست تهاجم فرهنگی و اتمام حجت بر مسلمانان سست ایمان

غزه اثبات کرد در قرن بیست و یک و در چنبره تسلط فرهنگ مادی گرای تمدن غرب بر جهان، قدرت میشود ایمان و مجاهدت مومنانه را به رخ جهانیان کشید و می شود با وجود تهاجم فرهنگی همه جانبه و برافراشته شدن دیش های ماهواره بر فراز ساختمان ها، با قدرت ایمان بر همه این ترفندهای شیطان فائق آمد و حجت را بر همه ملل مسلمان سست ایمان تمام کرد.

تولد ۵۰۰۰ کودک در طول ۳۰ روز جنگ و نرخ باروری ۸ مادران غزه

غزه اثبات کرد در بدترین شرایط اقتصادی و با وجود تحریم و محاصره طولانی مدت و با وجود فقر و بیکاری و رکود می توان بر همه بهانه ها و توجیه ها غلبه کرد و حتی از مقوله افزایش جمعیت به عنوان ابزاری برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده برد. لذا متوسط نرخ باروری زنان در نوار غزه هیچ گاه در طول مدت تحریم و محاصره ۷ ساله کاهش نیافت و از عدد ۸ پایین تر نیامد و جالب اینکه اگر تعداد شهدای جنگ غزه در طول جنگ جاری قریب به ۲۰۰۰ نفر است تعداد فرزندان به دنیا آمده در همین مدت بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین قریب به ۵۰۰۰ نفر است.

مقاومت شرط لازم مذاکرات است

جنگ غزه اثبات کرد تنها مذاکراتی که ریشه در مقاومت جانانه و صبورانه داشته باشد امکان چانه زنی و تحمیل خواسته ها و محقق شدن مطالبات حداکثری را میسر می کند. استقامت مردم غزه در برابر محاصره و تحریم و جنگ اثبات کرد که مقاومت شرط لازم مذاکرات است که بدون آن ورود به مذاکره با مستکبر آب در هاون کوبیدن است. البته این مقاومت هزینه هم دارد و بدون تحمل سختی ها و رنج ها و ملامت ها محقق نخواهد شد.

جنگ غزه و دم خروس کدخدا

جنگ غزه اثبات کرد آمریکا همان اسرائیل است و اسرائیل همان آمریکا؛ و هرچه قدر هم عده ای تلاش کنند چهره کدخدا را بزک کنند و کدخدا را مصلح نشان دهند، ظاهرا دم خروس از پشت کد خدا بیرون می زند و البته فاشیسم ذات تمدن مغرب زمین است. همان فاشیسمی که جنگ های جهانی اول و دوم را به ارمغان آورد و این بار در قرن بیست و یک از آستین رژیم صهیونیستی بیرون زده است.

جنگ غزه جنگ ظرفیت ها و اراده هاست

جنگ غزه جنگ ظرفیت ها و اراده هاست ظرفیت ایمان و ظرفیت کفر و اراده مومنان و اراده کافران و این جنگ بیش از هر چیز بیدار کننده مومنین نسبت به ظرفیت ایمان و صبر و اراده مجاهدانه بود و این همان چیزی است که باید گفت نظام سلطه خواسته یا ناخواسته موجب آن شد و خودآگاهی مومنین را نسبت به قدرت و ظرفیت ایمان به دنبال داشت .و باید گفت یکبار دیگر اثبات شد که پیروزی واقعی جریان مومنین نه در پرتو سلاح که در پرتو صبر مومنانه و مجاهدت مومنانه و توکل به خداوند و خوشبینی به نصرت الهی است و باور به اینکه پیروزی تاریخی پیروزی خون بر شمشیر است.

کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله و یا لیتنا کنا معکم فنفوز معکم فوزا عظیما
نویسنده :
مجتبی احمدی
نظرات بینندگان