کد خبر: ۵۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

اخاذان چهار گردشگر خارجي در دام پليس فارس

اتباع فرانسوي با مراجعه به كلانتري زرقان كه نزديك ترين مركز انتظامي به آنها بوده، موضوع را به پليس اطلاع مي دهند.
به گزارش شیرازه به نقل از دفتر فرماندهی انتظامی فارس، فرمانده انتظامي استان فارس گفت: دو اخاذ كه در پوشش مترجم زبان چهار گردشگر خارجي را سركسيه كرده بودند، كمتر از 24 ساعت توسط پليس فارس دستگير شدند.

سردار "احمدعلي گودرزي" در تشريح اين خبر گفت: چهارنفر گردشگر خارجي (3 نفر زن و يك نفرمرد) اهل كشور فرانسه كه براي ديدن اماكن تاريخي و گردشگري به شيراز آمده بودند، زماني كه در حال بازديد از بازار وكيل شيراز بودند، فردي كه مسلط به زبان خارجي بوده به آنها مراجعه و پيشنهاد مي دهد كه براي بازديد از تخت جمشيد آنها را همراهي كند.

وي ادامه داد: اين فرد به همراه يكي از دوستان خود با يك دستگاه خودرو متعلق به خودش گردشگران را به تخت جمشيد برده و پس از بازديد از آنجا در مسير بازگشت به شيراز، در ساعت پاياني روز و ابتداي شب، آن ها را در اطراف پالايشگاه شيراز به حاشيه هاي راه برده و با تهديد كارد و قمه وسايل همراه آنها را سرقت مي كنند.

فرمانده انتظامي فارس افزود: سارقان يك دستگاه گوشي تلفن همراه، 600 هزار تومان وجه نقد، يك دستگاه دوربين عكاسي و يك دستگاه دوربين فيلمبرداري را از اين چهار گردشگر خارجي سرقت و سپس آن ها را رها كرده و متواري مي شوند.

سردار "گودرزي" اظهار كرد: اتباع فرانسوي با مراجعه به كلانتري زرقان كه نزديك ترين مركز انتظامي به آنها بوده، موضوع را به پليس اطلاع مي دهند.

وي گفت: بلافاصله پرونده در اختيار پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان قرار گرفته و با توجه به اهميت موضوع، شناسايي و دستگيري اين دو اخاذ در دستور كار ماموران قرار مي گيرد.

فرمانده انتظامي فارس بيان كرد: با تلاش ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي و انجام اقدامات اطلاعاتي، هر دو اخاذ به نام هاي "ح – د" و "ع – و" كمتر از 24 ساعت شناسايي دستگير شدند.

سردار "گودرزي" تصريح كرد: پس از دستگيري اين دو اخاذ، كليه وسايل سرقت شده از اتباع خارجي از آن ها كشف و به مال باختگان تحويل داده شد.

گفتني است اقدام به موقع پليس فارس در شناسايي و دستگيري سريع سارقان، مورد تقدير و تشكر گردشگران فرانسوي قرار گرفت و فرمانده انتظامي فارس نيز با اهدا هدايايي به رسم ياد بود، از طرف پليس فارس از آنها دلجويي كرد.

سردار "گودرزي" با اشاره به اهميت و جايگاه گردشگري در صنعت اقتصاد و فرهنگ كشورمان تاكيد كرد: پليس فارس با اين گونه اقدامات به شدت برخورد و ضمن دستگيري متخلفان، آنها را به مقام قضايي تحويل تا به اشد مجازات محكوم شوند.

کشف 12 دستگاه موتور سیکلت مسروقه در مرودشت
در اجرای طرح مبارزه با سرقت در شهرستان "مرودشت" استان فارس هنگام سرکشی از پارکینگ های سطح شهر ، تعداد 12 دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ "علی شیبانیان" با اعلام این خبر گفت : در راستای طرح مبارزه با سرقت، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با همکاری اکیپی از ماموران پلیس آگاهی استان اقدام به سرکشی واستعلام وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ های سطح شهر نمودند.

وي ادامه داد: در این بررسی ها پس از استعلام شماره پلاک خودرو وموتور سیکلت های توقیفی از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد، تعداد 11 دستگاه موتور سیکلت دارای سابقه سرقت ویک دستگاه نیز دارای دستور مقام قضایی می باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره اینکه موتور سیکلت های مکشوفه دارای سابقه سرقت از شهرستان های شیراز، مرودشت، ارسنجان، دزفول وشهر بابک کرمان می باشند تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات جهت تحویل موتور سیکلت های  مکشوفه  به مالباختگان در حال انجام است.

محموله هاي قاچاق 500 ميليوني در "جهرم" متوقف شد
رييس پليس آگاهي فارس از كشف دو هزار و 160ثوب البسه قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال در شهرستان " جهرم" خبر داد.

سرهنگ "سيروس حيدري" در اين خصوص گفت: مأموران انتظامي شهرستان جهرم ، دو دستگاه خودرو سواري را در جاده " لارستان- جهرم" متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها ، دو هزار و 160 ثوب البسه قاچاق كشف شد.

رييس پليس آگاهي فارس با بيان اينكه در اين رابطه دو متهم دستگير شدند، گفت: ارزش ريالي كالاهاي قاچاق كشف شده 500 ميليون ريال برآورد شده است.

یک میلیون و 430 هزارو 400 نخ سيگار قاچاق در سه خودرو
فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس از توقيف سه دستگاه خودرو پژو 405 و  كشف یک میلیون و 430 هزار و 400 نخ انواع سيگار خارجي قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حسين خليفه" با اعلام اين خبر گفت : مأموران انتظامي شهرستان با ايجاد ايست و بازرسي مقطعي در محور " لارستان- جهرم" و با كنترل خودروهاي عبوري به سه دستگاه خودرو پژو 405 مظنون شدند.

وی ادامه داد: راننده خودروها به محض مشاهده مأموران از محل ايست و بازرسي متواري شدند كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز قاچاقچيان كه عرصه را بر خود تنگ مي ديدند با رها كردن خودرو و با استفاده از موقعيت مكاني آن منطقه متواري شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان " لارستان" بيان كرد: در بازرسي از اين سه خودرو تعداد 1 ميليون و 430 هزار و 400 نخ سيگار قاچاق كشف و تلاش پليس براي دستگيري متهمان متواري با جديت ادامه دارد.

نظرات بینندگان