کد خبر: ۶۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
گزارشی از اردوهای جهادی در روستاهای دورافتاده لار:

هجرت جهادگران به دیار وارثان زمین؛ جلال آباد «ماهواره» دارد، «روحانی» ندارد + تصاویر

این گروه جهادی متشکل از ۲۵ نفر از دانشجویان و دانش آموزان از حوزه ی مقاومت بسیج شهدا و بسیج دانشجویی دانشگاه‏‌های لارستان با حضور در روستای نسبتا محروم جلال آباد از توابع بخش بنارویه در حال فعالیت هستند.
  به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، احساس مفید بودن و رها شدن از روزمرگی و جداشدن از غوغای شهرمان لذتی دارد که فقط باید تجربه کرد.

لادستان نوشت: پا در راه نهادیم در راهی که شاید کنون به آن گونه ای دیگر می نگریم راهی که تا می توانیم باید برویم...

روستای جلال آباد و از بخش بنارویه - روستا با بچه هایی مهربان و دوست داشتنی با صورت های آفتاب سوخته و ژولیده اما معصوم ولی سرشار از امید و شور زندگی لبریز از شوق یادگیری.


بچه هایی که کوچکترین محبت، دروازه ای است به دنیای بزرگ درونشان.


اردوهای جهادی دانشجویی و دانش آموزی چند سالی است که در کشور راه‌اندازی شده و تا کنون برکات و خدمات بسیار خوبی را برای روستا‌ها و مناطق محروم کشور به همراه داشته است.

به گفته خود مردم و اهالی روستاهای محروم خدمت رسانی دانشجویان جهادگر برای مردم بسیار شیرین‏‌تر از خدمت رسانی مستقیم دولت است؛ چراکه این دانشجویان خود را خادم مردم می‌‏دانند و بدون هیچ گونه منت و بهانه‏‌ای کار خود را به نحو احسنت انجام می‌‏دهند و علاوه بر این باعث برکات مادی و معنوی خوبی برای این روستا‌ها می‌‏شوند، موضوعی که شاید در سایر ارگان‏‌ها و نهاد‌ها کمتر وجود داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب نیز در مورد اردوهای جهادی می‌فرمایند: «این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکات خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند؛ از لحاظ مادى، از لحاظ امور روزمره‌ زندگى، از لحاظ معنوى و هدایت، بهره‌مند می‌شوند.

ایشان می فرمایند: "شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ روستایى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ قرآن است؛ آن‌ها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد.»



دانشجویان و دانش آموزان لارستانی با حضور در مناطق محروم شهرستان به خدمت‌رسانی و انجام فعالیت‏‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی در روستای جلال آباد بنارویه پرداخته اند.


این گروه جهادی متشکل از ۲۵ نفر از دانشجویان و دانش آموزان از حوزه ی مقاومت بسیج شهدا و بسیج دانشجویی دانشگاه‏‌های لارستان با حضور در روستای نسبتا محروم جلال آباد از توابع بخش بنارویه در حال فعالیت هستند.


ابولفضل بنایی، مسئول گروه جهادی به کلاس‏‌های این گروه اشاره کرد و گفت: روخوانی قرآن ،احکام ،نقاشی و طراحی، سرود از جمله این کلاس‏‌ها است.


وی گفت: جلال آباد با حضور ۱۵ خانوار همچنان از عدم وجود یک روحانی مستقر در این روستا رنج می‌‏برد و مشکلات فرهنگی بسیار بیشتر از مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ بنابراین حضور یک روحانی می‌‏تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

نبود یک روحانی جهت تبلیغ دین و گرایش شدید خانواده های به ماهواره را یکی از مشکلات فرهنگی جلال آباد دانست.

این جهادگر همچنین با گلایه از عدم همکاری مسئولین خواستار توجه جدی بخشدار بنارویه و مسئولین اجرایی شهرستان به این گروه های جهادی شد.


شاید اردوی جهادی یعنی همین شاید اصل اردوی جهادی همین باشد« تفاوت آنچه فکر می کردیم با آنچه می دیدم»


شاید اردوی جهادی یعنی دور از تمام مسائل و درگیری های شخصی لحظاتی فکر کردن.

نظرات بینندگان