کد خبر: ۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه‌ها با دستور شورای امنیت ملی

وزیر ورزش و جوانان از دخالت شورای عالی امنیت ملی در اختلاف بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما خبر داد و گفت: با دستور شورای عالی امنیت ملی قرار شد دوربین‌های صداوسیما در ورزشگاه‌ها حضور یابند.

به گزارش شیرازه و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بازی‌های آسیایی پیش رو در اواخرشهریور گفت: ما در دو گروه ورزشکاران خود را به این بازی‌ها اعزام می‌کنیم که در مجموع حدود 550 نفر در این کاروان خواهند بود که البته به لحاظ کمی این تعداد کاهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود امیدوارم رسانه‌ها شرایط را فراهم کنند تا بچه‌‌های ورزشی ما مقامات خوبی را در این مسابقات کسب کنند.

وزیر ورزش همچنین از برگزاری مراسم تجلیل ازقهرمانان ملی در هفته آینده خبر داد و گفت: به هر حال این مراسم حدود 3 یا 4 سال است که به تعویق افتاده است، اما با دستور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی این مراسم برگزار می‌شود و هم به لحاظ مادی و هم معنوی از ورزشکاران و قهرمانان تجلیل خواهد شد.

گودرزی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر درگیری و بحث و جدل به وجود آمده با یکی از ملی‌پوشان کشتی گفت: خیر، چنین چیزی نبوده است. ما از اردوهای مختلف تیم ملی بازدید می‌کنم و بعضا در این بازدیدها ورزشکاران مطالباتی دارند که البته دولت نیز در وسع خود کمک‌های مادی به این ورزشکاران می‌کند. ولی ممکن است گاهی کم‌صبری‌هایی به وجود آید.ما تلاش می‌کنیم به این مطالبات جامع عمل بپوشانیم و انشاءالله در مراسم تجلیل از قهرمانان بخشی از این مطالبات داده خواهد شد و از رسانه‌ها می‌خواهیم که این مباحث را به صورت جدل و مناقشه مطرح نکنند.

وی افزود: کمکهای مالی وزارت ورزش و جوانان براساس یک جدول صورت می‌گیرد که در سه بخش این کمکها تقسیم می‌شود که بستگی به وضعیت تقویم پیشنهادی خود فدراسیون‌ها، استطاعت‌ها و یا تخصیص‌های دولت بستگی دارد و همه فدراسیونها همچنین فدراسیون فوتبال براساس این جدول کمک مالی دریافت می‌کنند.

وزیر ورزش در خصوص افتتاح طرح‌های عمرانی ورزشی نیز گفت: ما در هفته دولت 107 پروژه افتتاح کردیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال 170 پروژه دیگر را نیز تامین اعتبار و افتتاح کنیم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که بحث قرارداد با کی‌روش به کجا رسید، و گزینه وزارت ورزش برای سرمربی بهتر از کی‌روش چه کسی است، تصریح کرد: در خصوص امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال، انتخاب و عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال است و وزارت وزش تلاش می‌کند کوچکترین دخالتی در گزینش، رقم قرارداد و مفاد آن نکند و فدراسیونها در این راستا مستقل هستند و اگر مشورتی خواستند ما تنها به آنها مشورت می‌دهیم.

وی ادامه داد: سرمربی تیم ملی فوتبال حتما باید توسط فدراسیون انتخاب و گزینش شود و در این زمینه اگر کمک مالی از فدراسیون درخواست کنند ما در چارچوب  قوانین و مقرارت کمک خواهیم کرد و دخالت مستقیم و غیر مستقیم در این گزینش نداریم.

گودرزی با تکذیب برخی اخبار از سوی خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه وزارت ورزش مانع امضای قرارداد با کی‌روش است، تصریح کرد: گفت اینها کذب هستند و صحت ندارد. حرف در خصوص بهترین گزینه این بود که در اروپای شرقی و آمریکای لاتین گزینه‌های خوبی وجود دارد و بحث من کاملا کارشناسی بود و نبایدبه آن جهت اجتماعی یا سیاسی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اسپانسر پرسپولیس و مشکلات به وجود آمده برای باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس و استقلال هر دو از طریق اسپانسرها اداره می‌شوند و این در حالی است که در سالهای گذشته متکی به حمایت دولت بودند و اما خوشبختانه امسال با تمهیدات اندیشیده شده تا این لحظه هزینه‌ای به دولت تحمیل نشده است. اسپانسرها در این راستا کمک می‌کنند وامیدوارم سایر تیم‌ها که به نحوی وابسته به دولت هستند جذب اسپانسر کنند.

وی در خصوص احتمال استیضاحش از سوی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وزارت ورزش وزارتخانه‌ای است که کمترین سوال را پس از وزارت دفاع و اطلاعات را از سوی نمایندگان داشته است و این نشان می‌دهد که تعامل خوبی با نمایندگان بر مبنای قانون داریم. اتفاق خاصی نیفتاده و هیچ واهمه و ترسی هم نداریم.

گودرزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای رئیس جمهور شما را به عنوان دبیر شورای عالی جوانان منصوب کرده و برنامه‌های شما در این جهت چه خواهد بود، اظهار داشت: در بهمن‌ماه قرار بود هر دو شورا تشکیل شوند، اما یک اشکال قانونی وجود داشت که این اشکال در اوایل انقلاب تصویب شده بود. خوشبختانه این اشکال قانونی در شرف رفع است و امیدواریم هر چه زودتر تشکیل شود.

وی تصریح کرد: به همراه 18 وزیری که قرار است در این شورا حضور داشته باشند مواد و برنامه‌ریزی‌های لازم را بررسی خواهیم کرد.

وزیر ورزش در خصوص اختلاف پیش آمده بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در جهت حق پخش تلویزیونی نیز اظهارداشت: به هر حال در این راستا مناقشه‌ای بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال پیش آمد.

گودرزی افزود: شورای امنیت این اختلاف را زینبده ندانست و خواست که دوربین‌های صدا و سیما در ورزشگاه‌ها مستقر شود، اما توصیه‌هایی را کردند که امیدوارم مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به مکاتبه خود با وزیر کشور در جهت حل مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: قرار شد آقای رحمانی فضلی با رئیس صدا و سیما صحبت کنند و تجدید نظری در این مسئله صورت گیرد. بالاخره حق پخش حق مسلم تیم‌ها و باشگاه‌هاست.

برچسب ها: صداوسیما ، هیئت دولت
نظرات بینندگان