کد خبر: ۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در شیراز:

سیاست اعتدال نباید باعث حذف گروهی شود/سیاست‌های فرهنگی دولت مورد تایید مقام معظم رهبری است!

مدیر باید منعطف باشد و از تمام سلیقه ها بهره بگیرذ.
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند« ما سیاست اعتدال را قبول داریم که برخواسته از روح تعالیم قرآنی و اسلامی است »، گفت: این سیاست نباید باعث حذف یا رانده شدن گروهی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «شیرازه»، شب گذشته در آیین تودیع و معارفه مدیران  فرهنگ و ارشاد اسلامی (تقدیر از تلاش های احمد همتی و معارفه بهزاد مریدی)،  حسین نوش آبادی ضمن ابراز خورسندی از حضور در شهر شیراز که برای مردم جهان شناخته شده است، گفت: فارس دیار ادب ، هنر و فرهنگ نام گرفته و مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی بوده و است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان ‌های وزارت ارشاد بیان داشت:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با توجه به سیاست اعتدال و تدبیر و با توجه به واقعیت هایی که وجود دارد،نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر دارد تا به تمدن ایرانی اسلامی و شکوفایی اعتلای فرهنگ اسلامی دست پیدا کنیم.

نوش آبادی با اشاره به اینکه دولت یازدهم به طریق اولی حوزه فرهنگ و هنر را در اولویت قرار داده است، ابراز داشت: این سیاست ها توسط مقام معظم رهبری تایید شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند« ما سیاست اعتدال را قبول داریم که برخواسته از روح تعالیم قرآنی و اسلامی است »، افزود: این سیاست نباید باعث حذف یا رانده شدن گروهی شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه سیاست‌های ناشی از افراط و تفریط به حوزه فرهنگ و هنر لطمه جدی وارد می‌کند، تاکید کرد: حوزه فرهنگ و هنر باید به دور از سیاسی کاری باشد؛افراد صاحب اندیشه در این حوزه باشند و قداست این حوزه محفوظ بماند.

نوش‌ آبادی با اشاره به اینکه جهت گیری ما در انتخاب مدیر بر اساس خط سیاسی و جریان سیاسی نیست، خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر اهداف متعالی فرهنگ اسلامی و در جهت اندیشه های امام خمینی و مقام معظم رهبری باشد.

 وی با بیان اینکه پای سیاست نباید به حوزه فرهنگ و هنر باز شود و در عین حال نیز نه نگاه ولنگرانه و نه نگاه متحجرانه در این حوزه قابل قبول نیست، گفت: نگاه باید متعهدانه  و مسئولانه باشد.

معاون حقوقی  امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد با اشاره به اینکه مدیر فرهنگ و ارشاد باید با مدیر ارشد استان هماهنگ باشد، تاکید کرد:  مدیر هر چند که توانمند باشد بی نیاز از مشورت گرفتن نیست و وی را از گرفتن مسئولیت باز نمی دارد.

نوش آبادی با بیان اینکه مدیر موفق فردی است که از اندیشه‌ها و سلیقه‌ها بهره بگیرد از طرفی  وظیفه خود را نیز با قاطعیت دنبال کند، ابراز داشت: مدیر باید منعطف باشد و از تمام سلیقه ها بهره بگیرذ.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سخت افزاری با کمبودهایی رو به رو هستیم، گفت:  مسئولان و مدیران باید زمینه‌های مناسب برای ایجاد محیط های فرهنگی و اماکن مورد نیاز برای برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی را فراهم کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهل فرهنگ باید به کمبودهای تولید محتوا توجه کنند و از نظر نرم افزاری به تولید محتوای مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بپردازند، بیان داشت: راه حلی جز ورود به فرهنگ در حل مشکلات اجتماعی، وجود ندارد و اگر این مجموعه ها دست به دست هم دهند خلا ها برطرف می شود.

نوش آبادی در پایان با اشاره به اینکه استان فارس از لحاظ هنری درکشور ممتاز است، تاکید کرد: باید تلاش بیشتری را جهت استفاده از ظرفیت های انسانی و طبیعی در این استان به کار گرفت.
نظرات بینندگان