کد خبر: ۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 13 شهریور 1393

اگر اقلیت پیروز شد شورا خوب است، اگر اکثریت پیروز شد، سیاسی کاری شده!

تمام روزنامه‌های شیراز موضوع انتصابات جدید استان را تیتر یک خود کرده‌اند و هرکدام به طریقی به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» با تیتر «تغییر در قضا و فرهنگ» به سراغ این دو انتصاب در فارس رفته و با عکسی از مدیران تودیع شده و معارفه شده، همچنین معارفه کنندگان آنها صفحه اول خود را پر کرده است. معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید قوه قضاییه فارس گفته: «کرامت افراد باید در حد اعلا حفظ شود». معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفته: «کسی که می خواهد کار سیاسی کند نباید وارد فرهنگ شود» که تمام صفحه اول این روزنامه را به خود اختصاص داده‌اند.

«عصرمردم» تمام و کمال از تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد گفته. حتی نیمه پایینی صفحه اول نیز به این موضوع اختصاص یافته است. صحبت محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری فارس در گوشه‌ی سمت راست صفحه با عکسی از این مراسم به چاپ رسیده است. اما به گونه‌ای که کمتر کسی متوجه می‌شود که این خبر مربوط به مراسم تودیع و معارفه است و این روزنامه ترجیح داده این خبر را به صفحات داخلی خود منتقل کند. نیم صفحه‌ای هم از صفحه آخر به افتتاح 1040 واحد مسکن مهر اختصاص داده شده که علی رغم انتقادها و ایرادات فراوانی که دولت به این طرح وارد می‌کند، مراسم های افتتاح این پروژه ها را با آب و تاب خاصی برگزار می‌کند. و هدیه روز خبرنگار از دریچه‌ی کاریکاتور؛



«نیم‌نگاه» هم تیتر یک خود را از اداراه فرهنگ و ارشاد فارس و از مدیر کل جدید این اداراه زده و به نقل از مریدی، مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس آورده: «از خداوند می خواهم مرا یاری کند تا نگاهی دور از سیاست زدگی به پیکر فرهنگ و هنر این دیار داشته باشم». «تب تند بازار مسکن شیراز پاشویه می خواهد» هم با کاریکاتوری در این رابطه در صفحه اول تیتر شده است. این عنوان به صحبت‌های رییس اتحادیه مشاورین املاک مربوط می‌شود که گفته: «اگر این طرح (طرح نرخ گذاری مسکن) اجرا شود شاهد تعدیل بسیار زیاد مبالغ اجاره بها می شویم». خبر مربوط به تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه فارس هم در صفحه اول این روزنامه چاپ شده.

«افسانه» اما مانند خبرجنوب به هر دو مراسم تودیع و معارفه به یک دید نگاه گرده و با تیتر «روح تازه در فرهنگ فارس؛ دادگستری متحول می شود» این دو خبر را پوشش داده است. اما این روزنامه ترجیح داده مراسم تودیع و معارفه فرهنگ و ارشاد را در نیمه پایینی صفحه اول چاپ کند و مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری فارس را در صفحات داخلی به چاپ برساند. یادداشت امروز با تیتر «سرگردان میان مدنی و سیاسی» به موضوع استقلال شهرداری‌ها از دولت و سیاست پرداخته است. نویسنده با اشاره به این‌که انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران پیروزی اصولگرایان بود، این پیروزی را حاکی از آن دانست که شورا که یک نهاد مدنی است به سمت سیاست زدگی پیش می‌رود! و سیاست زدگی مخل استقلال شهرداری‌ها از دولت است. از نگاه نویسنده این روزنامه، انگار باید تمامی اعضای اصولگرا به یک اصلاح طلب رای بدهند تا شورا به دور از سیاست زدگی باشد! ظاهرا نویسنده فراموش کرده است که در ماجرای انتخاب شهردار تهران، وقتی الهه راستگو یک عضو اصلاح طلب شورا به محسن هاشمی رفسنجانی رای نداد، چگونه اصلاح‌طلبان او را از خود رانده و بر او تازیدند.

نظرات بینندگان