کد خبر: ۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

مدیرکل جدید بهزیستی فارس: از فضای بسته و خشک خوشم نمی‌آید

موسوی با اعتقاد به اینکه مدیر نباید سد معبر کارمندان باشد، تصریح کرد: اگر مدیر موفقی هم باشم، فقط می‌توانم بسترسازی کنم که توانمندی کارمندان به منصه ظهور برسد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، طی مراسمی از زحمات عبدالحمید کشاورز تقدیر شد و سید مرتضی موسوی به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس معرفی گردید.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس در مراسم معارفه خود گفت: توانمندی کارمندان بهزیستی را باور دارم و اگر مسئولیت را پذیرفته‌ام به دلیل اعتمادی است که به کارمندان این نهاد دارم.

کسی برای خیانت نمی آید

سید مرتضی موسوی ضمن قدردانی از مدیرانی که قبل از وی سکاندار بهزیستی فارس بوده‌اند، تصریح کرد: هر مدیری تا جایی که می‌تواند کار و تلاش می‌کند و کسی برای خیانت نمی‌آید.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه بتواند راه گذشتگان را با سرعت و نشاط و پویایی بیشتری ادامه دهد، گفت: از فضای بسته و خشک خوشم نمی‌آید و در مدیریت به فضای باز معتقدم بنابراین در اتاق من بر روی همه باز است و انتظار دارم همه کارمندان با برنامه وارد شوند بدون اینکه بخواهند از مدیران قبلی بد بگویند یا آن‌ها را تخریب کنند، نقاط قوت را بازگو و تقویت نموده و سعی در رفع نقاط ضعف داشته باشند.

موسوی با اعتقاد به اینکه مدیر نباید سد معبر کارمندان باشد، تصریح کرد: اگر مدیر موفقی هم باشم، فقط می‌توانم بسترسازی کنم که توانمندی کارمندان به منصه ظهور برسد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه تشکیل سازمان بهزیستی اشاره و اظهار کرد: این سازمان جزو اولین سازمان‌های مولود انقلاب بود و در طول شش ماه اول پیروزی انقلاب با اهداف عالیه انقلاب شکل گرفت که در بدو تاسیس دارای جایگاه والایی در حد وزارتخانه بود.

موسوی ادامه داد: تا مقطعی سازمان بهزیستی دارای گرایش سنتی و محور حمایتی بود که با ورود نیروهای متخصص دانشگاهی از حوزه حمایتی به حوزه پیشگیری ورود پیدا کرد و خدمات خوب و طرح‌های مدونی در این زمینه ارائه داد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در واگذاری امور به بخش خصوصی و جذب مشارکت‌های مردمی پیشتازترین سازمان بوده است، گفت: سازمان بهزیستی در بحث مبارزه با مواد مخدر، تحکیم بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه، آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی، توجه به کودکان کار و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام‌های خوبی برداشته است.

این مقام مسئول، سازمان بهزیستی را ترمینال مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اگر سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها هم خوب کار نکردند بهزیستی باید پاسخگو باشد چراکه به عنوان مثال اگر اداره راه به ایمن‌سازی جاده‌ها توجه نکند، آمار تصادفات زیاد شده و در نتیجه حجم مطالبات از بهزیستی افزایش می‌یابد.

آسیب‌های اجتماعی اطراف حرمین شریفین بسیار کسل‌کننده است

سرپرست بهزیستی استان فارس با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی اطراف حرمین شریفین در شیراز این وضعیت را بسیار کسل‌کننده و زننده توصیف و اظهار امیدواری کرد که با همکاری سایر دستگاه‌ها این مشکلات حل شود.

وی توانمندسازی جامعه هدف را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: باید توانمندی‌های افراد را شناسایی و زمینه حضور آن‌ها را در جامعه فراهم کنیم.

نظرات بینندگان