کد خبر: ۶۰۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

آباده از شمیم شمس الشموس و کریمه اهلبیت عطرآگین شد+ تصاویر

همزمان با دهه کرامت خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) با حضور در آباده، فضای این شهرستان را از شمیم شمس الشموس عطرآگین کردند.

به گزارش آباده نما، روز گذشته مردم شهرستان آباده میزبان خادمان حرم های حضرت ثامن الحجج و کریمه اهلبیت، حضرت معصومه (سلام الله علیهما) بودند.

مردم شهرهای مختلف آباده در "جشن زیرسایه خورشید" با حضور خادمین حرم رضوی و حضرت معصومه (سلام الله علیهما) روح خود را از جلا بخشیدند.

در اين مراسم سراسر معنویت و شور، پرچم سبز رضوي و حرم حضرت معصومه (علیهما السلام) به وسيله خدام از محل هیات فاطمیه شهرستان آباده به سمت حرم شهدای گمنام حمل شد.

 

خادمین حرم رضوی در ازدحام جمعیت مردم به سمت گلزار شهدای گمنام حرکت کردند و با حضور خود در این مکان نسبت به شهیدان دفاع مقدس ادای احترام نموده و با خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس را گرامی داشتند.

زیارت قبور شهدای گمنام، مداحی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام)، تجلیل از خادمین، طنین صدای نقاره خانه  از برنامه های این مراسم بود.

یکی از خدام حرم رضوی در گفتگویی با خبرنگار آباده نما، در خصوص هدف از برگزاری جشن" زیر سایه خورشید" و حضور خدام رضوی در نقاط مختلف کشور در دهه کرامت اظهار داشت: هدف از این حضور در نقاط مختلف این است که سراسر کشور را فضای صحن و سرای حضرت رضا (علیه السلام) فرا بگیرد.

 

همچنین حضور خدام در سورمق، دهستان بیدک، شهر صغاد،  آستان امامزادگان احمد و جعفر(علیهما السلام) شهر بهمن و بیمارستان شهرستان آباده، نیز فضای معنوی صحن و سرای حضرت رضا(علیه السلام) را در این مکان ها جاری ساخت.

این مراسم به همت کانون عاشورائیان منتظر و شهرداری آباده با همکاری مجمع امور صنفی، اوقاف و امور خیریه، ناحیه مقاومت سپاه آباده، برگزار شد.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فیروزآباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
0
واقعا قشنگ بود. خداقوت