کد خبر: ۶۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

چه کسی اولین گلوله جنگ تحمیلی را به سوی ایران شلیک کرد؟

به گزارش شیرازه، رژیم بعثى عراق با تصمیم و طرح قبلى و با هدف بر انداختن نظام نو پاى جمهورى اسلامى ایران با حمایت‌هاى استکبار جهانى بویژه آمریکا در 31 شهریور1359 تهاجم گسترده‌اى را علیه ایران آغاز کرد و هشت سال دفاع مقدس حدیث ماندگار ملتى است که در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش قله هاى بلند رشادت و شهادت را در نوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام کرد.

محمد خامه یار نویسنده و پژوهشگر، اهتمام ویژه‌ای در معرفی اولین‌های دفاع مقدس در کتابی تحت همین عنوان داشته است که متن زیر برگرفته از همین کتاب است.

«ملک حسین»، پادشاه وقت اردن یعنی پدر عبدالله دوم شاه فعلی اردن، شلیک کننده اولین گلوله‏ ای بود که از یک دستگاه تانک در جنگ ایران و عراق شلیک شد.

كشور اردن در سال هاي دفاع مقدس از جمله مهمترين حاميان مادي و معنوي رژيم بعثي حاكم بر عراق به شمار مي رفت ، تا جايي كه در جريان عمليات بيت المقدس، تعدادي از داوطلبان اردني ارتش عراق نيز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

«ملك حسين» پادشاه اردن كه حضرت امام خميني از او با عناوين «حسين اردني» و « آواره دوره گرد» ياد مي نمود با تمام توان با انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران مقابله نمود. او پس از پايان جنگ ايران و عراق و به دنبال حمله ارتش بعث به كويت، دشمني با صدام و عراق را در پيش گرفت و در اين مسير تا آن جا پيش رفت كه ميزبان بستگان كودتا گر صدام ( كامل حسين و برادرش) شد.
نظرات بینندگان