کد خبر: ۶۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
مدیرکل سازمان زندان‌های فارس در گفتگو با شیرازه:

34 نفر از زندانیان فارس مشغول تحصیلات عالیه هستند/ از تحقیق و تفحص مجلس استقبال می‌کنیم

کمترین مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده به میزان 6 میلیون و 900 هزار تومان مربوط به فردی 65 ساله بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل سازمان زندان‌های فارس با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته برخورد با معلول مشکلی را در جامعه حل نکرده است، اظهار کرد: معتقدم زندانیان علت نیستند و معلول علت‌های دیگر می‌باشند.

موسی احمدی در مراسم جشن گلریزان که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، از همه متولیان و مسئولان خواستار آن شد که علت‌های زندانی شدن افراد را شناسایی و به آن‌ها بپردازند و افزود: تا زمانی که علت‌ها پابرجاست، زندانیانی که در زندان اعتقادات قلبی و عملی دارند و نماز آن‌ها ترک نمی‌شود پس از آزادی وقتی وارد جامعه می‌شوند درصورتی که شغل مناسب نداشته باشند دوباره دچار مشکل خواهند شد.

وی بر فراهم کردن زمینه اشتغال و تامین معیشت خانواده زندانیان پس از آزادی زندانی تاکید و خاطرنشان کرد: مسئولان باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که افراد سالم جامعه دچار لغزش و مشکل نشوند و همچنین زمینه زندگی و تامین معیشت بعد از آزادسازی را فراهم سازند.

امروز 42 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند

مدیرکل سازمان زندان‌های فارس در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اعلام اینکه امروز 42 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند، گفت: کمترین مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده به میزان 6 میلیون و 900 هزار تومان مربوط به فردی 65 ساله و بیشترین مبلغ بدهی نیز 70 میلیون تومان مربوط به دو نفر از بانوان زندانی بوده است.

احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه بزرگان نظام معتقدند که زندان‌ها نیز باید مثل دانشگاه‌ها باشند، اظهار کرد: منظورتان کدام دانشگاه می‌باشد؟! آیا دانشگاه ما دانشگاه است؟ البته نمی‌توان زندان را با دانشگاه مقایسه کرد چراکه در دانشگاه افراد آزادانه و با میل و رغبت به تحصیل می‌پردازند و امکانات و بودجه‌های بسیاری برای دانشگاه‌ها فراهم است اما در زندان محدودیت هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارهایی که در زندان انجام می‌شود فراتر از کارهایی است که دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، گفت: در دانشگاه‌ها بعضا به دروس تئوری پرداخته می‌شود اما در زندان‌ها علاوه بر آموزش تئوری به زندانیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های شغلی مختلف ارائه می‌شود تا بتوانند پس از آزادی مولد باشند و مخارج زندگی خود را تامین کنند.

احمدی به آموزش‌های علوم دینی از جمله اعتقادات، احکام، فراگیری و حفظ قرآن در زندان‌ها اشاره و اظهار کرد: در زمینه‌های هنری نیز کلاس‌های متعددی برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌های ورزشی و فرهنگی فراوانی در زندان‌ها اجرا می‌گردد.

ریشه‌کنی بی‌سوادی را در زندان‌ها دنبال می‌کنیم

این مقام مسئول با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی را در زندان‌ها نیز دنبال می‌کنیم، گفت: در زندان برای کسانی که اراده کنند شرایط فراهم است که از سوادآموزی تا تحصیلات تکمیلی به یادگیری علم و دانش مشغول شوند.

راه کسب علم بر هیچ زندانی بسته نیست

احمدی با تاکید بر اینکه راه کسب علم بر هیچ زندانی بسته نیست، اعلام کرد: در حال حاضر 34 نفر از زندانیان فارس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می‌باشند که اغلب به صورت غیرحضوری ادامه تحصیل می‌دهند و اگر شرایط فراهم باشد امکان حضور در کلاس‌ها نیز وجود خواهد داشت.

از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم

مدیرکل سازمان زندان‌های استان فارس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه در چه سطحی آماده همکاری با نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از زندان‌ها هستید، گفت: در سطح عالی همکاری و استقبال خواهیم کرد چراکه معتقدیم کسانی که در بیرون هستند از بسیاری از اقداماتی که در زندان‌ها انجام می‌شود، اطلاع ندارند و مایلیم از نزدیک ببینند که چه خدمات ارزنده‌ای در زندان‌ها ارائه می‌شود به گونه‌ای که تمام خدماتی که در سطح جامعه به مردم داده می‌شود در زندان به صورت یک‌جا به زندانی ارائه می‌شود.

نظرات بینندگان