کد خبر: ۶۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 16 شهریور

نماز صبح هفتاد درصد مساجد شیراز قضا می‌شود!

هنوز مشخص نیست اگر دولت قبل هم می‌خواست تهمت و افترا به خود را پاسخ بدهد، الان چند تن از دولت‌مردان کنونی دارای پرونده قضایی بودند!

به گزارش شیرازه؛ امروز صفحه اول همه روزنامه‌های استان فارس جز روزنامه افسانه، حال و هوای امام رئوف، شمس الشمس، علی بن موسی الرضا(ع) را دارد.

روزنامه «عصر مردم» ترجیح داده است تیتر یک خود را از میان سخنان دیروز رئیس جمهور در مشهد مقدس انتخاب کند؛ «یادمان باشد، همه در یک کشتی نشسته‌ایم». عسلی مدیرمسئول این روزنامه اما سرمقاله امروز خود را به قیام 17 شهریور اختصاص داده و با ذکر خاطراتی نوشته: «جا دارد برای حفظ و حراست از ارزش‌ها و خون شهیدان، رضایت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و پیوسته این فرمایش امام راحل را از یاد نبریم که فرمودند: مبادا روزی که مردم به شما پشت کنند». «هر صفر کیلومتری نباید وارد کار معماری شود» دیگر تیتر عصر مردم است که به نقل از عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز منتشر شده. دیهیمی گفته است: «امروز دلیل این‌که برخی طراحات و معماران کارهای زیادی پشت دست‌شان است، رانتی است که در گرفتن صدور مجوز دارند نه کار خودشان».

«فارس گرفتار آمار غیرواقعی شده بود»؛ این را «افسانه» به نقل از مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس تیتر یک زده است. او با اشاره به این‌که در چند سال گذشته بنا بر افترا و تهمت زدن به افراد بدون ذکر هیچ دلیل یا مدرک موثقی بوده است، گفته: دایره حقوقی استانداری توهین و افترا به دولت را با قاطعیت پاسخ می‌دهد. هنوز مشخص نیست اگر دولت قبل هم می‌خواست تهمت و افترا به خود را پاسخ بدهد، الان چند تن از دولت‌مردان کنونی دارای پرونده قضایی بودند! فتامل! این روزنامه در گزارشی به احتمال ریزش واحدهای فرسوده تجاری در خیابان زند پرداخته و تیتر زده؛ «جدال بازار و تاریخ در زندیه». در بخشی از این گزارش آمده: «کاش شهرداری به جای استفاده از مواد قانونی از بناهای موجود در خیابان زند حفاظت می‌کرد». «راه‌اندازی خبرگزاری هنر در آینده‌ای نزدیک» دیگر خبر این روزنامه است که به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس منتشر شده.

«نیم‌نگاه» اما هم‌چنان از یک فقر نظام اولویت‌سنجی برای انتخاب تیتر یک رنج می‌برد. این روزنامه تیتر یک خود را این‌گونه زده؛ «تاکنون توافقی پیرامون موضوعات مذاکره حاصل نشده است». شهردار شیراز هم هم‌چون بیشتر روزها، سهمی در صفحه اول دارد و این بار، تکمیل بولوار امتداد تونل سعدی به نقل از او تیتر شده. اما شاه‌بیت نیم‌نگاه امروز را باید در یادداشت مهدی آماده سردبیر این روزنامه دید. وی با همان قلم مختص خود که معمولا چندان روان نیست، «کلامی ویژه دکتر مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس» نوشته و تا به او بگوید «فرهنگ سیاسی شده است، حداقل غلظت سیاست را در فرهنگ کاهش دهید!!». آماده در بخشی از مطلب خود به اصحاب رسانه اشاره کرده و از وجود خبرنگارنماها در این قشر می‌نویسد: «افرادی که توانایی نگارش یک مطلب دویست کلمه‌ای از خودشان را ندارند و قوانین نگارش خبر، مصاحبه و گزارش را نمی‌‌دانند و تنها به دنبال کسب درآمد بدون هیچ زحمتی هستند. این افراد در جلساتی که بوی تقدیر و دادن هدیه بدهد، اول صف ایستاده‌اند». «هفتاد درصد مساجد سومین حرم اهل بیت(ع)» وقت نماز صبح تعطیل می‌باشند»؛ این را نیم‌نگاه به نقل از رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفته است؛ یعنی نماز صبح هفتاد درصد مساجد شیراز قضا می‌شود!

«گسل کهمره سرخی زنگ هشدار یک زلزله ویرانگر»؛ این را یک استاد زلزله شناسی به «خبر جنوب» گفته است تا تیتر یک امروز این روزنامه شود. در بخشی از این گزارش آمده است: «کانون زمین لرزه بزرگ بعدی در شیراز، مرکز شهر است؛ حوالی میدان شهرداری و بافت قدیم. جایی که به خاطر فرسودگی ساختمان‌ها بیش از دیگر نقاط شیراز در معرض خطر قرار دارد.» رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان صنعت نفت منطقه جنوب هم به این روزنامه گفته است که این اتحادیه بیش از 5300 نفر از مردم فارس را صاحب‌خانه می‌کند و ب این حساب، شیراز صاحب دو شهرک نفت شده که در آن‌ها شهرسازی نوین متجلی خواهد شد. صفحه 41 خبر جنوب اما ویژه ولادت امام رضا(ع) است که با مطالبی در خصوص شرح زندگانی آن حضرت، سخنانی گران‌بها از ایشان و ... منتشر شده است. اما گزارش ویژه این روزنامه «از حریم دل تا حریم دلدار» است که به اعزام 460 نفر از مردم استان در قالب اولین کاروان حجاج فارس به سرزمین وحی پرداخته است. حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه‌های فارس در این خصوص گفته: امسال حدود چهار هزار نفر از حجاج فارس با 9 پرواز و طی 5 روز به سفر حج اعزام می‌شوند.

نظرات بینندگان