کد خبر: ۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

بنام کشاورزان به کام دلالان؛ قیمت لیمو به تهران که می‌رسد 3 برابر می‌شود!

ارقام کاشت شده در جهرم شامل لیموترش معمولی جهرم، لیسبون (خارگی) و لیموی پرشین است.
به گزارش شیرازه، شهرستان جهرم با دارا بودن بیش از 3200 هکتار باغ لیموترش یکی از قطب های مهم تولیدکننده این محصول در سطح استان فارس و کشور به شمار می رود.

ایسنا نوشت: ارقام کاشت شده در این شهرستان شامل لیموترش معمولی جهرم، لیسبون (خارگی) و لیموی پرشین است.

برداشت لیموترش در شهرستان جهرم از خرداد ماه با برداشت لیموی پرشین آغاز می‌شود و تا خرداد سال بعد با برداشت نهایی لیموی خارگی پایان می یابد اما برداشت لیموی پرشین از خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان مرداد حتی تا اواسط شهریور ادامه دارد.

در این بین فروش لیمو از باغ های جهرم تا بازار تهران جالب توجه است.

یکی از باغداران جهرم گفت: باغداران لیموترش را کیلویی 2500 تومان به مراکز خرید می دهد و این واسطه ها نیز با مبالغی حدودا 3500 تومان به بازار تهران و دیگر نقاط کشور می فروشند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که وقتی محصول وارد بازار تهران می شود معلوم نیست چرا یکباره از قیمت 3500 تومانی جهرم به 10 هزار تومان می رسد.

این باغدار در این بین نقش دولت در حمایت از باغداران نیز مهم دانست که در خرید لیموترش کم‌رنگ بوده است.

وی تصریح کرد: چطور قیمت فروش برای باغداری که زحمت رنج و سختی کاشت و برداشت را برعهده دارد با فروش واسطه در تهران چندین برابر تفاوت دارد ؟

این باغدار جهرمی اظهار امیدواری کرد وزارت جهاد کشاورزی در این بین فکری به حال واسطه گری در مراکز خرید در کلان شهرها کند که حق باغدار و برداشت کننده لیموترش تضییع نشود.


نظرات بینندگان