کد خبر: ۶۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

چرا دفتر آیت‌الله صادق شیرازی در شیراز تعطیل شد؟+ عکس و بیانیه رئیس دفتر

طی روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که دفتر آیت‌الله سیدصادق شیرازی در شیراز تعطیل شده است.

به گزارش سرویس سیاسی شیـــرازه؛ طی روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که دفتر آیت‌الله سیدصادق شیرازی در شیراز تعطیل شده است. این مساله البته با روایت‌های مختلفی مطرح شد. یکی از مواردی که در برخی رسانه‌ها آمده بود، این تعطیلی را از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده بود. سایت شیعه‌آنلاین که عمدتا به عنوان یک رسانه شیعی تندرو شناخته می‌شود، 14 شهریور در خبری نوشت: «اخبار رسیده از شهر شيراز مرکز استان فارس حاکی از آن است که دفتر حضرت آيت الله سید «صادق شیرازی» از مراجع قم در اين شهر توسط وزارت اطلاعات پلمپ شد.» این خط خبری البته از سوی برخی رسانه‌های خارجی دیگر نیز تکرار شد. رسانه‌های منتسب به آیت‌الله شیرازی هم تصویری را در این خصوص منتشر کردند:

چرا دفتر آیت‌الله صادق شیرازی در شیراز تعطیلی شد؟+ بیانیه رئیس دفتر

اما با این وجود، اطلاعیه حجت الاسلام شیخ جواد حائری رئیس دفتر وی در شیراز علت اصلی تعطیلی این دفتر را آشکار کرد. متن کامل بیانیه وی به شرح زیر است:

«یکی از جدی ترین برنامه های انبیا الهی خاصه نبی مکرم اسلام (ص) قیام به قسط و اجرا احکام عبادی سیاسی و تحقق عدالت اجتماعلی است که بحمدلله در زمان معاصر با انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل (اعلی الله مقامه) و پس از حضرتشان خلف صالح ایشان رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (ادام الله ظله العالی) این مهم مدیریت و اجرا شد.

اصل اساسی ولایت فقیه یکی از باورهای اعتقادی شیعه و شرط مشروعیت حکومت در عصر غیبت امام عصر (سلام الله علیه) می باشد و این امانت الهی همواره انقلاب شکوهمند ما را از خطرها مصون داشته و توطئه های دشمنان را خنثی کرده است ، لذا دشمنی با آن اصل محوری در قاموس دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موج میزند . و بدیهی است ضمن اینکه بر آحاد ملت تکلیف است در حفظ آن کوشا باشند هرگونه ضدیت با آن مهم مردود و محکوم است.

در این میان پر واضح است که کلیه جریانات افراطی از قبیل اختلاف افکنی میان برادران شیعه و سنی و کم رنگ کردن وحدت اسلامی که به حکم رهبر فرزانه آن همدلی و وحدت واجب شرعی است و همچنین برجسته کردن وحدت اسلامی که به حکم رهبر فرزانه آن همدلی و وحدت واجب شرعی است و همچنین برجسته کردن احادیث و وقایع تاریخی غیر معروف که همگی مصداق بی حرکنی به آرمان های امام راحل (ره) و خواسته های رهبری معظم است، موید استعمار و این افراد خواسته یا ناخواسته در زمین دشمنان قسم خورده بازی می کنند.

اینجانب ضمن سپاس و تشکر از آنان که یادآور عمارها و ذوالشهادتین های امیرالمومنین (سلام الله علیه) و در اوج ولایت پذیری، با جهاد در معرکه جنگ نرم و بیداری در شبهای ظلمانی فتنه ها، انقلاب اسلامی و مردم مسلمان را از ولایت پذیری، با جهاد در معرکه جنگ نرم و بیداری در شبهای ظلمانی فتنه ها، انقلاب اسلامی و مردم مسلمان را از شبیخون ها و ظلمتها نجات می دهند و با تعطیلی شبکات و سایت های انحرافی شفاف سازی و روشنگری می  کنند، تمام این جریانات را صریحا و شفافا محکوم کرده و در پایان به روح امام راحل و شهدای انقلاب درود و به رهبری معظم سلام می فرستم و سربلندی روز افزون برای این کشور امام زمان (عج) از درگاه احدیت خواستارم.»

به گزارش شیـــرازه، اگرچه تعطیلی این دفتر در شیـــراز، اقدامی قابل تقدیر است اما انتظار این بود که خیلی قبل‌ترها این اقدام انجام می‌شد. امروز، پیامی که از دفتر وی به جهان اسلام صادر می‌شود، نه تنها نسبتی با وحدت مسلمانان و عزت جهان اسلام ندارد که با وجود شبکه‌های متعددی که تحت مدیریت کلان ایشان است و هر روز بر تفرقه میان امت اسلام دامن می‌زنند، عملا خدمتی به اسلام صورت نمی‌گیرد. در شرایطی که خطر تکفیری‌ها هر روز بحران جدیدی در منطقه ایجاد می‌کند، گسترش تفکرات تکفیری‌های شیعه می‌تواند این بحران‌ها را عمیق‌تر و منافع غرب از این درگیری داخلی امت اسلام را بیشتر سازد.

نظرات بینندگان