کد خبر: ۶۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳

توصیه برای صرفه جویی در مصرف آب و چشمه‌هایی که در دل شیراز جاری‌اند!+تصاویر

سالهاست مسئولین از فرسودگی شبکه های انتقال آب شرب در شهرها سخن می‌گویند، اما هنوز در زمینه اصلاح و نوسازی آن چندان اقدام عاجلی صورت نگرفته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  حکایت عجیبی است، این روزها همه از خشکسالی و مشکل کمبود آب سخن می گویند و در کنار این همه هشدار، هر روز هزاران لیتر آب شرب تصفیه شده در شبکه های انتقال و لوله های پوسیده آن به هدر می رود. اظهارات مسوولان در کنار شواهد گویای این است که کشور با بحران کم آبی روبرو است، اگر مردم مصرف خود را دست کم 10 درصد کمتر نکنند با تشدید مشکلات مواجه خواهیم بود.

در اینکه صرفه جویی از سوی مردم امری ضروری است، شکی نیست، اما در کنار این بایستی ارگان ها و نهادهای مسوول نیز به وظیفه خود در این مقطع حساس عمل کرده و از هدر رفت این سرمایه ملی گرانبها جلوگیری کنند.

سالهاست مسئولین از فرسودگی شبکه های انتقال آب شرب در شهرها سخن می‌گویند، اما هنوز در زمینه اصلاح و نوسازی آن چندان اقدام عاجلی صورت نگرفته است.

گاهی درطول یکسال مقابل برخی منزل مسکونی لوله آب چندین بار می ترکد و هر بار ماموران آب و فاصلاب با زحمت و به صورت موقت اقدام به تخریب آسفالت و ترمیم موردی لوله ترکیده کرده و چند روز بعد بار دیگر از همان محل لوله دچار ترکیدگی می شود و آب کوچه و خیابان را فرا می گیرد.

به عنوان مثال در شهر شیراز مدت دو روز از ترکیدن شاخه لوله آب واقع در کوچه یک خیابان مطهری جنوبی می‌گذرد و همچنان آب شرب مردم به هدر می رود.

به گفته اهالی این منطقه از صبح روز سه شنبه 18 مرداد آب از میان آسفالت های کوچه به صورت چشمه به بیرون می آید، از همان لحظه تاکنون چندین بار با اداره آب و فاضلاب تماس گرفته شده اما کسی برای خشکاندن این چشمه کاری نکرده است.

این مورد یک نمونه از ترکیدگی لوله‌های آب در شهر شیراز به خصوص در شهرک‌های قدیمی است که خبرنگار شیرازه امروز از آن تصویر گرفته است اما ترکیدگی لوله‌های آب در نقاط مختلف شهری به هر علتی که باشد می بایست  زودتر توسط متولیان امور آب تعمیر شود تا مردم به این باور برسند که در کنار این همه تبلیغ برای صرفه جویی آب از سوی مردم، متولیان امر نیز پیشقدم شده و جلوی هدر رفت آب در شبکه های انتقال آب شرب را می‌گیرند.

هر چند در این زمینه گاهی تعلل می‌شود اما به قول آن مثل معروف جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است و باید اقدام عاجل در زمینه اصلاح و نوسازی شبکه های انتقال آب در شیراز صورت گیرد. انشاالله.

لوله پوسیده

لوله پوسیده

لوله پوسیده

لوله پوسیده

لوله پوسیده

لوله پوسیده

لوله پوسیده

لوله پوسیده

نظرات بینندگان