کد خبر: ۶۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳

115در پاسارگاد فراتر از مرزها زنگ می خورد!

امید می رود با توجه به اینکه خدمات اورژانش 115 از خدمات مهم و حیاتی می باشد، این اختلال مخابراتی از سوی شرکت مخابرات برطرف شود تا شهروندان با آرامش خاطر بیشتری از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه،در حادثه دردناك فرو ريختن سقف سالن انتظار فرودگاه مهرآباد (بدليل ارتعاشات ناشي از سر و صداي موتور جت‌هاي غول پيكر) در ساعت 14 و 50 دقيقه بعدازظهر روز چهاردهم آذرماه سال 1352 بود كه طي آن 16 نفر كشته و 11 تن مجروح شدند. اين حادثه به دليل انعكاس وسيع در رسانه‌هاي داخلي و خارجي آن سال، در رديف يكي از تلخ‌ترين وقايع كشورمان به ثبت رسيد. اين در حالي بود كه هيچ سيستم از قبل طراحي شده اي براي كمك و انتقال به مجروحين در اينگونه حوادث ناگهاني وجود نداشت، بعد از اين حادثه سيستم فوريتهاي پزشكي كشور با عنوان اورژانس ۱۱۵ كشور تأسيس شد و خدمات اورژانس پيش بيمارستاني ايران شناخته شد و بعدا در سال ۱۳۵۴ كاملتر شد.                         

طنین پاسارگاد نوشت: امروزه اورزانس 115 تقریبا توانسته جای خود را بین مردم جامعه باز کند و مردم در محل وقوع حادثه ابتدا با اورژانس 115 تماس می گیرند. اما نکته ای که درخدمات اورژانس 115 بسیار موثر می باشد اطلاع سریع شهروندان به این مرکز و در پی آن اعزام سریع اورژانس به محل حادثه می باشد.

موضوعی که این روزها گلایه  شهروندان و مردم وحتی تکنسینهای اورژانس را در پی داشته است، بر قرار شدن ارتباط تلفنی 115 شهرستان پاسارگاد با مرکز اورژانس شهرستانهای همجوار می باشد که این نکته بارها و بارها اتفاق افتاده است و خدمات رسانی اورژانس را دچار اختلال و سرعت امداد رسانی را بسیار کم کرده است.

شهروندی می گوید: در نقطه ای از جاده شهرستان پاسارگاد دچار حادثه شدم و بلافاصله 115 را گرفتم که بعد از تماس مشخص شد مرکز اورژانس شهرستان همجوار جوابگوی تلفن من بوده است.

این مورد را چند تن از شهروندان و همچنین تکنسینهای اورژانس پاسارگاد این اختلال در شبکه 115 منطقه را تایید کردند، اختلالی که شاید در بعضی مواقع به قیمت از دست رفتن جان شخص مصدوم در جاده ها شود.

با پیگیری این موضوع، مشخص شد شهرستانهای همجوار پاسارگاد نیزکم و بیش با  این اختلال مخابراتی روبه رو هستند و مردم آنها نیز گلایه مندند.

امید می رود با توجه به اینکه خدمات اورژانش 115 از خدمات مهم و حیاتی می باشد، این اختلال مخابراتی از سوی شرکت مخابرات برطرف شود تا شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از این خدمات استفاده کنند.

نظرات بینندگان