کد خبر: ۶۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۳

امام جمعه قیروکارزین: در مسائل فرهنگی عزم ملی وجود ندارد

امام جمعه قیروکارزین گفت: بهترین زمان هایی را که می توان در جهت آگاه سازی تلاش کرد زمان هایی مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم است

به گزارش شیرازه حجت الاسلام اکبری امام جمعه قیروکارزین در گفتگو با پرگون اظهار داشت: امسال که با نظر مقام معظم رهبری به نام سال فرهنگ نام گذاری شده است قصد و تلاش ما بر این است که بحث فرهنگ در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: امسال با تغییراتی که در شورای هیأت مذهبی شهرستان بوجود آمد برنامه ریزی یکساله ای برای تمامی هیئت ها صورت گرفت که حقیقتا با این کار شاهد آن هستیم که برنامه های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها به صورت ملموس در حال اجرا می باشد.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به فعالیت نیروهای فرهنگی در شهرستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده اجرای برنامه ها در سطح شهر و شهرستان تقسیم شده است و هیئت های مذهبی در برنامه های ماهانه ای که دارند در آگاهسازی مردم تلاش بسیاری کرده اند. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سفارش رهبر معظم انقلاب در سال 93 برنامه ریزی ها در جهت تقویت بنیه فرهنگی و اعتقادی مردم است که در این راه با در اختیار قرار دادن کتاب، مجلات و غیره در مباحثی همچون ماهواره و آسیب های آن تلاش کرده ایم.

حجت الاسلام اکبری تنها راه برون رفت مردم از مشکلات فرهنگی را آگاه سازی مردم جامعه دانست و افزود: آگاه سازی بهترین راه برای برون رفت از مشکلات فرهنگی است و این کار باید توسط مراکز فرهنگی، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و ... انجام گیرد. امام جمعه قیروکارزین گفت: بهترین زمان هایی را که می توان در جهت آگاه سازی تلاش کرد زمان هایی مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم است.

امام جمعه قیروکارزین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزم ملی که رهبر معظم انقلاب از آن سخن گفته اند یعنی اینکه باید تمامی ظرفیت کشور بکار گرفته شود که متاسفانه در خصوص مسائل فرهنگی این عزم ملی جا نیفتاده است و فقط این ادارات متولی مسائل فرهنگی هستند که در این راه تلاش می کنند. وی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات گفت: عزم ملی یعنی اینکه همه مسئولان، نهادها و ارگان ها در آگاه سازی جامعه و عمل به مبانی تلاش کنند.

نظرات بینندگان