کد خبر: ۶۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳

حکم فرماندار ارسنجان ابلاغ شد/ تعیین معاون و بخشدار، شاید وقتی دیگر!

آیا شهرستان ارسنجان برای مسوولین بالادستی استان به اندازه دیگر شهرستان ها اهمیت ندارد؟
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه به نقل از ارسن نیوز: با صدور و ابلاغ حکم مسوولیت فرماندار ارسنجان از سوی وزیر کشور، سید محمد یوسف کاظمی که پیش از آن به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب شده بود، رسماً به عنوان فرماندار شهرستان به مسوولیت خود ادامه خواهد داد. اقدام مثبتی که صورت گرفتن آن برای فرمانداران قبلی ارسنجان گاه تا مدت زیادی به طول می انجامید و بعضی از آنان چندین ماه به عنوان سرپرست فرمانداری فعالیت می کردند.

 

 

با این وجود، شهرستان تک بخشی ارسنجان که قاعدتاً باید با 3 سمت مهم فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی اداره شود، اکنون فقط فرماندار آن مشخص است و صندلی دو مسوول دیگری که باید وی را یاری دهند و به سهم خود در جهت پیشرفت و حل مشکلات مردم گام بردارند، همچنان خالی است!

 معاون فرماندار به عنوان جانشین وی باید فردی باشد که از عهده ی ایجاد هماهنگی و تعامل بین ادارات، نهادها و گروه های مختلف برآید، در مواقع لزوم و در نبود فرماندار قدرت تصمیم گیری و حل چالش ها و تنش ها را داشته باشد و در یک کلام به قول معروف "خودش یک پا فرماندار باشد".

 بخشدار مرکزی هم با توجه به حوزه مسوولیتش که در ارسنجان شامل کل شهرستان به غیر از مرکز آن که البته شامل بیش از 80 پارچه آبادی می شود، باید فردی با توان مدیریتی بالا بوده و روحیه ی انجام کارهای عمرانی و حل مشکلات مردم روستاها بر روحیه ی سیاسی گری وی بچربد و در عین حال تعامل و هماهنگی مناسبی هم با ادارات و نهادهای مختلف شهرستانی و استانی داشته باشد.  

 حال از زمان پایان مسوولیت معاون قبلی نزدیک به 2 سال(!)، و از زمان پایان مسوولیت بخشدار مرکزی سابق نزدیک به 2 ماه (!) می گذرد اما این که چه کسانی به این سمت ها منصوب خواهند شد همچنان نامشخص بوده و در هاله ای از ابهام قرار دارد!

 البته هر از گاهی شایعاتی در این خصوص مطرح و نام افرادی سر زبان ها می افتد که باعث بروز عکس العمل های مثبت و منفی نیز می شود اما ظاهراً همچنان از قطعی شدن این انتصابات خبری نیست! و فرماندار ارسنجان همچنان باید به تنهایی بار اداره ی شهرستان را به دوش بکشد، در همه جلسات و مراسم مختلف حضور داشته باشد، به مأموریت های محوله از طرف استانداری برود، به درخواست های ارباب رجوع فرمانداری و بخشداری رسیدگی کند، و در عین حال در پی برنامه ریزی های بلندمدت و پیگیر خروج شهرستان از وضعیت فعلی اقتصادی هم باشد!

 

 

طبیعی است که با توجه به شرح وظایف مسوولان ارشد شهرستانی، گزینه های مدنظر برای این سمت ها باید افرادی متعهد، متخصص، خوش نام، خوش سابقه، دلسوز و آشنا به ویژگی های این شهرستان و مردم آن باشند تا انتصاب آن ها با عکس العمل های منفی مواجه نگردد. البته همفکر و هم عقیده بودن با دولت فعلی نیز مطرح است که بدیهی است با توجه به شعار "اعتدال" که این دولت برای خود انتخاب کرده است، گرایش سیاسی این مسوولین نباید از اهمیت چندانی برخوردار باشد به غیر از زاویه داشتن با فتنه 88 و سران آن که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد.

 به هر حال این وضعیت عجیب شهرستان ارسنجان و ویژگی های بیان شده در بالا، خود به خود باعث مطرح شدن سوالاتی در اذهان می شود. سوالاتی نظیر این که: دلیل اصلی این وضعیت چیست؟ آیا فشارهای برخی افراد و گروه ها مانع سامان دادن به این وضعیت شده است؟ آیا شهرستان ارسنجان برای مسوولین بالادستی استان به اندازه دیگر شهرستان ها اهمیت ندارد؟ و دست آخر اینکه آیا پیدا کردن 2 نفر متعهد، متخصص، خوشنام، خوش سابقه، آشنا به شهرستان و در عین حال همفکر این دولت که از عهده ی این مسوولیت ها برآیند، برای مسوولین ذیربط همچون پیدا کردن سوزن در انبار کاه است!؟

نظرات بینندگان